30/10/2025
De donkere dagen van het jaar breken weer aan.
Lang voordat Halloween bestond, vierden de Kelten op 31 oktober Samhain.
Samhain, Halloween, Allerzielen.. Verschillende tradities, maar allen refereren ze in dezelfde periode naar hetzelfde thema: de dood en overleden dierbaren.
Samhain staat symbool voor transitie: van licht naar donker, van buiten naar binnen, van leven naar dood en wedergeboorte.
De oogst was binnen, het land ging rusten en ook de mensen keerden naar binnen om te reflecteren.
Volgens de Keltische traditie was de scheiding tussen werelden op deze dag flinterdun. De doden konden terugkeren naar het rijk van de levenden, niet om angst aan te jagen maar om herinnerd te worden en om boodschappen in te fluisteren. Het is de poort naar de donkere helft van het jaar. De natuur trekt zich terug: bomen laten los, dieren zoeken beschutting, en ook wij worden uitgenodigd om te vertragen. In onze moderne wereld, waarin het licht van schermen nooit dooft, vergeten we vaak hoe belangrijk die duisternis is. Toch is het juist in die stilte dat we onze innerlijke stem weer kunnen horen. Het donker herinnert ons eraan dat rust, leegte en loslaten net zo noodzakelijk zijn als groei en actie. Wees niet bang voor de schaduw – in jezelf of in de reflectie om je heen – maar bekijk haar met zachte ogen. Wat mag sterven om plaats te maken voor iets nieuws? Welke delen van jezelf vragen om heling of aandacht? Welke oude overtuigingen zijn klaar om losgelaten te worden?
Op zondag 16 november gaan we met een kleine groep samen op reis naar binnen. We creëren een veilige ruimte waarin je met zachtheid kunt onderzoeken wat jou nog tegenhoudt om volledig jezelf te zijn.
We werken met inzichten en oefeningen om bewust te worden van onbewuste blokkades, los te laten wat niet langer dient, om vervolgens nieuwe, bekrachtigende overtuigingen te installeren.
Welkom aan wie bewust aan de slag wil gaan met loslaten van het oude om plaats te maken voor het nieuwe ✨
workshop van blokkade naar creatie