04/04/2026
ليه لسه بنعاني من الإمساك رغم الدايت المتوازن؟ 🤔
أحياناً المشكلة بتكون ميكانيكية بحتة في طريقة إخراج الفضلات. وضعية الجلوس غلط بتعطل شغل القولون وبتسبب ضغط كبير بيؤدي لمشاكل تانية زي البواسير والشرخ الشرجى.
نصيحة النهاردة: استثمري في كرسي صغير للحمام، وخلي زاوية جسمك 35 درجة.
لو عجبك الفيديو شاركيه مع حد يهمه الموضوع! ✨"
# dr_yomna_elgohary
#الإمساك