04/01/2026
"Ik ben zo bang om jou te verliezen!"🥶
Herkenbaar?
Dan gaat het vaak niet over liefde, maar over jouw veiligheidsgevoel binnen je partnerrelatie.
Wanneer je je onveilig voelt in een relatie,
knijp je de hand van de ander soms net wat harder vast.
gaan we de hand van de ander net wat harder vastknijpen. Letterlijk en figuurlijk.
Je gaat meer controleren, of jezelf steeds meer aanpassen.
Niet omdat je zwak bent, maar omdat je bang bent om alleen te zijn.
Bindings- en verlatingsangst ontstaan niet zomaar.
Ze groeien vaak uit oude ervaringen waarin nabijheid niet vanzelfsprekend was.
Toch.
Een relatie hoeft geen strijd te zijn om verbinding.
Echte nabijheid ontstaat
wanneer je bij jezelf kunt blijven
én verbonden kunt zijn met de ander.
💭 Sta eens stil bij deze vragen:
Zoek ik veiligheid bij de ander, of ook in mezelf?
Wat heb ík nodig om rustiger te worden in mijn relatie?
Wat zou er veranderen als ik niet vanuit angst, maar vanuit vertrouwen reageer?
Je hoeft dit niet alleen uit te zoeken.
Wanneer je voelt dat dit thema jou raakt, ben je welkom om contact op te nemen via een privébericht of via:
📲0470 48 62 24