15/06/2026
En sommarhälsning till alla anhöriga!
Sommaren är här och jag vill skicka en varm tanke till alla er som stöttar en närstående. Min förhoppning är att sommaren kan ge er lite välförtjänt andrum och stunder av lugn och ro, om så bara för ett kort ögonblick i taget.
• Jag kommer att ha semester från 18 juni och är tillbaka 6 juli för att sedan gå på semester igen mellan 24 juli-16 augusti.
• Håll gärna utkik både här på Facebook-sidan och på Ystads kommuns hemsida för aktuella uppdateringar och information. https://ystad.se/omsorg-och-stod/stod-till-anhorig/stod-till-anhoriga
• Om du behöver råd eller stöd under tiden det är semester, har Nationellt kompetenscentrum anhöriga (NKA) sammanställt en lista med olika stödkontakter. Du hittar listan här: https://anhoriga.se/stod--utbildning/stodlinjer-for-anhoriga/
Smygkik på hösten:
Planeringen inför hösten är redan i full gång! Här är lite av vad du kan se fram emot:
• Digital mindfulness: Den digitala mindfulnessen fortsätter. Kika på hemsidan för information och anmälan.
• Workshop: Det kommer att anordnas en workshop i reflekterande skrivande – en möjlighet att landa och sätta ord på sina tankar.
• Föreläsning: Just nu planerar vi även för en spännande föreläsning i november.
Håll dig uppdaterad, mer information kommer efter semestrarna!
Ta hand om dig själv och njut av sommardagarna 🌸
Vänliga hälsningar
Malin, anhörigkonsulent