11/07/2022
Bağışıklık sisteminizin güçlenmesini, hastalıklardan korunmanızı, hastalıklarınızı tedavi ederken beslenmenizi de düzenlemenizi, sağlıkla yaşamanızı, yaşatmanızı önemsiyorum ve çok istiyorum..Bu bilgileri hayatınıza entegre etmenize de çok sevinirim..
Renkli beslenmenin ne kadar önemli olduğu malum.
🌟✨Yaban mersini, böğürtlen, karadut, frenk üzümü ve erik gibi mor meyveler ile ahududu ve gojiberi kırmızı meyvelerin içeriğinde bulunan1️⃣polifenoller2️⃣vitaminler3️⃣mineraller4️⃣antioksidanlar ile sağlığımıza çok ciddi katkılar sağlamaktadır.
📌Kırmızı ve mor meyveler 🍈🍇 🍉 polifenol içeriği ile yaşlanmayı ve inflamasyonu sakinleştirir çünkü serbest radikalleri uzaklaştırma gücü onlarda var.
📌Kronik hastalıkların hücrelerde yarattığı tahribatı engelleyen besinlerdir.Nöroloji Dergisi’nde yayımlanan bir çalışmada, haftada en az iki porsiyon kırmızı
meyve tüketen bireylerin, Parkinson hastalığına yakalanma oranının yüzde 25 daha az olduğu görülüyor. Aynı araştırmada bol miktarda yüksek oranda flavonoid içeren kırmızı meyve tüketen erkeklerin, Parkinson riskinin yüzde 40 oranında azaldığı görüldü.Amerikan Klinik Derneği’ne göre, kırmızı meyvelerde bulunan polifenoller,zarara uğramış hücreleri yenileyerek Alzheimerdan koruyucu etki de gösteriyor.
📌Uygun porsiyonlarda tüketildiğinde kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucu ve kan pıhtılarını engelleyici rolleri vardır.
📌 Ortalama yaşları 70 olan 16 bin kadın üzerinde yapılan araştırmalar, haftada iki porsiyon çilek veya bir porsiyon yaban mersini tüketmenin beyni desteklediğini gösteriyor.İçeriğinde bulunan antosiyaninler,öğrenme ve hafızayı da etkiliyor.
Sadece bilgilendirme amaçlıdır.