Elisabeth Bye - Nytt liv med CBD

Elisabeth Bye - Nytt liv med CBD Alle fortjener et verdig liv. Derfor deler jeg min erfaring med cannabis som medisin Sommeren 2016 flytta jeg til Tenerife i sammen med min mann Ronald.

Her fikk jeg mitt første møte med cannabis som medisin, noe som forandra livet mitt totalt. Kroppen fungerte dårlig, og jeg slet med bivirkninger av medisiner. Alt handler om valg i livet. Så da sykdommen ramma meg hardt, valgte jeg å flytte til varmere strøk for å få livskvalitet. Det er det beste jeg har gjort. Nå bruker jeg ingen medisiner, for de er erstatta av CBD olje. For meg har det blitt

en kampsak å spre informasjon om cannabis som medisin. Samtidig håper jeg å være til inspirasjon for andre, med min positive innstilling til livet. Jeg hadde et liv på sofaen. Nå fortsetter jeg å leve ut drømmer og nyter livet hver eneste dag.

Dette har vært en hektisk uke. Mange har sendt meg meldinger og e.mail og ønsker råd og veiledning, så jeg beklager at j...
12/06/2026

Dette har vært en hektisk uke. Mange har sendt meg meldinger og e.mail og ønsker råd og veiledning, så jeg beklager at jeg ikke fikk svart alle med en gang. Jeg har også hatt et par lange telefon samtaler. Det gjør meg glad at jeg kan være til hjelp for andre, men det går også innpå meg når noen ikke eier livsglede.

Jeg kjenner meg så godt igjen, for jeg hadde det på akkurat samme måte da vi bodde i Norge. Når man rammes av sykdom er det en belastning i seg sjøl, men det som går igjen er de store mengdene med medisiner og bivirkninger som gir null livskvalitet. Da burde absolutt CBD olje være et alternativ.
Medisiner er i mange tilfeller viktig, men noen kan reduseres eller fjernes så livskvaliteten blir bedre med bruk av CBD.

Melissa Thelwall Bjargo møtte i retten 11.mai, tiltalt for ulovlig innførsel av narkotika, men hun ble enstemmig frikjent. CBD flaskene ble analysert av Kripos, som kunne stadfeste at det ikke fantes spor av THC og er derfor IKKE narkotika. Alle tre dommerne var enige i at CBD olje uten THC ikke kan straffes som narkotika. Med andre ord - Når CBD ikke er narkotika, bør det absolutt IKKE stå oppført på narkotika lista. Her har vi en jobb å gjøre. Jeg skal skrive noen brev i neste uke og stå på så godt jeg kan, for en lovendring må til.

I dag tidlig fikk Ronald en stor bukett med basilikum av naboen, så da satte han igang med å lage focaccia. Med pestomarinert kalkun og salat har vi nå inntatt et nydelig måltid. Dere kan tro det ble nydelig duft i huset 🤩 Du og du så godt vi har det.

Jeg er så takknemlig for det gode livet jeg har, og takker GUD hver eneste dag ❤️ Alle fortjener å ha det godt, tross sykdom, og kan jeg være med på å forandre på det blir jeg virkelig glad. Ha en super helg 🥰 (Er det noe du lurer på må du ikke være redd for å ta kontakt så svarer jeg så fort jeg kan.)

09/06/2026

I går hadde Ronald og jeg en fantastisk dag på andre siden av øya. Aldri hadde jeg trodd at Tenerife skjulte en så magisk og vakker skog. Med så smal skogsvei var jeg livredd for å møte på en annen bil, og på videoen sier jeg: "Møter jeg på en bil nå, så dør jeg!" Heldigvis gjorde vi ikke det, og nå sitter jeg igjen med ren glede i hjertet ❤️
Dere kan lese om denne opplevelsen på bloggen min elisabethbye.com.

Det føles fantastisk å være tilbake på Tenerife igjen, og kjenne varmen på kroppen 🤩 At klimaet på denne vakre øya gjør ...
03/06/2026

Det føles fantastisk å være tilbake på Tenerife igjen, og kjenne varmen på kroppen 🤩 At klimaet på denne vakre øya gjør godt for både Ronald og meg finnes ikke tvil om.

Nå har jeg landa etter tre uker på farta i Norge, så i dag har jeg begynt å sette meg inn i hva som skjer på medisinsk canna*bis fronten. Gruppa Stopp lidelsen står aktivt på, og jammen er de flinke. Dette kan dere lese mer om på bloggen min, elisabethbye.com.
Lykken er - sol og sommer.

Da er vår tre uker lange ferie i Norge over, 🇧🇻 og både Ronald og jeg følte glede da vi endelig ankom flyplassen på Gard...
31/05/2026

Da er vår tre uker lange ferie i Norge over, 🇧🇻 og både Ronald og jeg følte glede da vi endelig ankom flyplassen på Gardermoen i går. Norge er kjent for vakker natur med mye skog, høye fjell, tusser og troll, derfor var det artig å se de hadde en troll utstilling på flyplassen. Ronald mente, at med mitt bustete og krøllete hår skled jeg rett inn 😂

Norge er på sitt vakreste om våren, og det har vært magisk å oppleve hvordan det spirer og gror. Men ingenting slår følelsen når flydøra åpnes og varmen slår imot deg på Tenerife 😍🤩 Endelig hjemme!

Akkurat nå er vi veldig slitne, men minneboka er fylt opp med masse bilder og fine opplevelser i sammen med familien. ❤️ I dag nyter vi varmen og synet av hav og palmer her på paradis øya vår. 🌴

Ny PC er kjøpt inn, så nå er det bare å kjøre på med skrivingen igjen. Det blir ikke om tusser og troll, men kamplysten er igang. Etter lang og fin ferie er det på tide å sette seg inn i hva som skjer i Norge, og jeg har absolutt fremdeles tro på medisinsk canna*bis i fremtiden. Ha en kjempefin uke 🥰

Nå har vi vært to uker i Norge, og det har vært skikkelig kalde dager med mye regn. Heldigvis har vi hatt fine opplevels...
23/05/2026

Nå har vi vært to uker i Norge, og det har vært skikkelig kalde dager med mye regn. Heldigvis har vi hatt fine opplevelser og både Ronald og jeg har fått møtt alle søsknene våre 😄❤

For første gang på 18 år var vi seks søsken som møttes på onsdag, og vi storkoste oss. 😍 Jeg skriver om opplevelser fra de to første ukene i Norge på bloggen i dag, elisabethbye.com. Ha en kjempefin pinse alle sammen.

Det har vært en regnfull og kald uke i Norge, så jeg var veldig spent på om jeg skulle komme meg ut å feire nasjonaldage...
18/05/2026

Det har vært en regnfull og kald uke i Norge, så jeg var veldig spent på om jeg skulle komme meg ut å feire nasjonaldagen i går 🇧🇻
Heldigvis dukka sola opp mellom skyene, så Ronald og jeg fikk en kjempefin dag i Drammen i sammen med familien.❤️

I morgen går turen videre til min kjære søster i Svelvik, før vi tar turen til Moss på torsdag for å møte resten av familien til Ronald og meg 🥰 Så selv om vi bare har 7 grader klarer vi å kose oss. Vel, det er kanskje lov å si at vi lengter etter varmen på Tenerife 😂

10/05/2026

Nå er vi endelig på plass hos Stella og familien ❤ Reisa ble lang og slitsom, og det gjorde det ikke lettere at det ble røre på flyplassen 😩

Flyet landa 23.30, en halv time forsinka, men jeg ble sittende en hel time før jeg endelig fikk rullestolen min. Flyvertinnene og flygerne var skikkelig irriterte på hvorfor de måtte ekstra sjekke rullestolen før den var klarert, for dette var ikke første gangen. Rullestolen hadde fått full sjekk og flere lapper på seg på Tenerife, så dette var noe forbaska tull. 🥴 En søt flyvertinne ga meg en flaske vann og beklaga så mye for ventingen, før alle flyvertinnene dro hjem.

Så kom spenningen om det ville gå lett igjennom tollen 🤔 Jeg gikk på rødt som vanlig, og leverte legeerklæringen, og mappa med CBD olje og THC olje til tre ukers bruk. Den unge tolleren leste forundra, løfta på CBD oljen og lurte på hva dette var? Hva! En toller som ikke vet hva CBD olje er? 😡

Jeg ble skikkelig irritert, pekte på legeerklæringen og sa: "Det står på den at jeg er resistent mot vanlige medisiner, og er avhengig av medisinsk cannabis for epilepsien min! Det står nøyaktig hva og hvor mye jeg bruker." Ronald klappa meg på skulderen, og ba meg roe meg ned. Men jeg sa: "Beklager, men nå er jeg utslitt etter reisa og måtte sitte i en time i flyet å vente på rullestolen min "! Jeg sa til tolleren at jeg er bosatt på Tenerife og vært i kontakt med Legemiddelverket, som sa at legeerklæringen min er hundre prosent lovlig og riktig. Tolleren tok passet mitt og titta på skjermen sin. Så mumla han, så usikker ut og skjøv alt frem. Ja, da kunne jeg gå da 🤔Klokka hadde passert 01.00, og jeg var letta over å forlate hele Gardermoen. En ting er ihvertfall sikkert, det er ikke lett å komme til Norge som cannabis bruker i rullestol😝

Sønnen vår Ken og dama venta tålmodig og kjørte oss til Stella i Drammen ❤ Så 02.30 kom vi i hus. 06.30 føk døra opp til rommet vårt, og en liten gutt på snart fem år kom stupende opp i dobbeltsenga til bestemor og bestefar 😍 Det ble full jubel og verdens deiligste klemming. Stella kom etter og sa hun hadde fortalt han at bestemor og bestefar måtte sove, så han måtte vente. Da utbrøt en stolt liten gutt: "Bestemor sa hun ble glad for at jeg vekka henne 😍 Ja, gjett om jeg ble glad?

En ting er ihvertfall sikkert - jeg kommer til å skrive til tolletaten, at nå må de lære opp alle tollerne så de vet hva CBD olje er. Har folk legeerklæring burde det ikke være spørsmål. At jeg skal føle ubehag for å dra på ferie til mitt eget hjemland er ikke greit.
Nå lar jeg alt annet ligge og skal kun kose meg på ferie med familien. ❤

Hei, alle sammen! Det har vært stille fra meg i det siste, for jeg har vært veldig sliten. Energien er litt på vei tilba...
08/05/2026

Hei, alle sammen! Det har vært stille fra meg i det siste, for jeg har vært veldig sliten. Energien er litt på vei tilbake, og nå gleder jeg meg enormt til i morgen. 🤩 Da tar Ronald og jeg flyet til Norge, for å bli der i hele tre uker.

Aldri har det gått så lang tid for meg uten å dra på ferie, men dårligere helse og utredning av nye symptomer har forhindra muligheten til å reise. Tenk at det har gått hele tre år siden jeg var i Norge. Den dårlige behandlingen jeg fikk i tollen på ankomsten har satt sine spor.

Nå har jeg ny legeerklæring fra nevrologen og vet den er 100 % lovlig og riktig. Så jeg håper virkelig det ikke blir trøbbel denne gangen.

Hovedbasen blir i Drammen hos yngste datter og familien hennes denne gangen, men vi kommer til å farte litt rundt. Jeg kommer til å skrive litt underveis, og nå føler jeg tiden er klar for å legge ut på bloggen igjen. Det blir noen forandringer, og det skriver jeg om på bloggen i dag (elisabethbye.com). Norge, her kommer vi!

Gå gjerne inn og les, og det er hyggelig om dere legger igjen en kommentar her på Facebook. Ha en super helg alle sammen. Hilsen en reisesyk dame 🥰

Eksperter har slått alarm om mikroplast i mat og drikke som forgifter kroppen vår, men visste du at det finnes en løsnin...
28/04/2026

Eksperter har slått alarm om mikroplast i mat og drikke som forgifter kroppen vår, men visste du at det finnes en løsning?
De siste årene har NRK og flere aviser gått ut med informasjon om hvor skadelig mikroplast er, så nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det.

Tidligere hadde jeg mest plastredskap i sort på kjøkkenet fordi det er fint, men nå vet jeg at disse kan inneholde miljøgifter og mikroplast. Skjærefjølene er bytta ut med treverk, og plastredskapene er bytta ut med stål.

Alle vannkokere er i plast, men etter stor leting fant jeg endelig en kanne i glass. Stolte kom Ronald og jeg hjem etter handleturen og pakka ut den nye fine vannkokeren. Så dyr kanne hadde vi aldri kjøpt, for den kosta 50 euro. Men hva gjør man ikke for god helse 😄 Te posene er bytta ut til te i løsvekt, siden forskningen viser de har skremmende mengder mikroplast. Vel, gleden var kortvarig. Da Mikael kom hjem gjorde han oss oppmerksom på at topplokket på kanna er av plast 😝 Er det mulig?😂

Det finnes ikke en ting eller mat som ikke er pakka inn i plast, og nå er myndighetene klar over at både livet i havet og mennesker forgiftes av mikroplast. Hva har de tenkt å gjøre med det?

H*amp planta er den mest allsidige planta som finnes og kan brukes til det meste. Alle plastprodukter kan erstattes av h*amp, og blomstene kan hjelpe ved en rekke sykdommer og plager. Dette er godt opplyst, så hvorfor forandre noe som har vært brukt i tusenvis av år til noe som er kjemisk? Det er virkelig til å undres over hva de gjør på disse klima møtene?
Nå er det ikke bare miljøet som skal reddes, men kroppen vår står i stor fare for å forgiftes. Med alle opplysninger som finnes om h*amp, er det uforståelig at ikke noe blir gjort. Når skal politikerne våkne?

21/04/2026

Det er ikke dårlig når svenskene får AI til å lage reportasje om meg basert på blogg innleggene mine. 😄 Da har virkelig historien min gjort inntrykk.

Cannabis in Focus er et svensk politisk uavhengig nyhetsmagasin om cannabis. De har mange tusen følgere, så jeg skrev til de at det viktigste for meg er å løfte denne saken frem i lyset, for på den måten å nå frem til politikerne. Dessverre er bildet veldig misvisende, for det er ikke meg, 😂 og den riktige tittelen på boka er - Nytt liv med cannabis.

Overskriften er: Från sjukdom till aktivism - ett liv i kamp for medicinsk cannabis.

Den norske trebarnsmamman - senare fembarnsmor och mormor - blev allvarligt sjuk. Traditionella lekermedel mot epilepsi och Parkinson gav svåra biverkningar, och tilvaron krympte drastiskt. Året derpå tog hon och maken Ronald ett avgørande beslut: De lemnade Norge med enkelbiljett till Teneriffa i jakt på ett mildare klimat och ett bettre liv. Det verkliga genombrottet kom dock från ett oventat håll.

Artikkelen er lang og fin, med noen små feil. Jeg har vært fembarnsmor i 31 år, men det er riktig at jeg er mormor. Noen svenske bokstaver er ikke på mitt norske tastatur, men jeg får frem teksten i å gjengi litt av det de skriver. Det finnes ikke tvil om at cannabis er fremtiden, så jeg håper snart fornuften kan seire. Danskene har også delt artikkel om meg, så jeg får kanskje forberede meg på å stille opp som aktivist i Sverige og Danmark også 😂

Jeg likte de skrev - Budskapet er tydeligt: menniskor som inte får hjelp av traditionell medicin bør ha rett att velja alternativ. Når farmaceutiska lekemedel inte fungerar, bør menniskor få ett val, skriver hon i ett av sina blogginlegg. På bloggen återkommer ett enkelt uttryck som sammanfattar hennes livssyn: "Livet er herligt."

Hva synes dere?

Dirección

Adeje

Página web

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Elisabeth Bye - Nytt liv med CBD publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Contacto La Empresa

Enviar un mensaje a Elisabeth Bye - Nytt liv med CBD:

Compartir

Categoría