16/06/2026
"Però si és saludable... en puc menjar tant com vulgui?" 🤔
És una pregunta molt habitual.
Alvocats, fruits secs, oli d'oliva, la fruita, sèsam... són aliments molt interessants nutricionalment, però això no vol dir que les quantitats no siguin importants. Per exemple, els fruits secs són molt saludables, però no en mengis més que els que et caben en una mà al llarg del dia. I tampoc n'has de menjar cada dia, perquè tindràs altres mancances! 🥑
La clau no és etiquetar els aliments com a "bons" o "dolents", sinó entendre el context en què els consumim i les necessitats de cada persona. ⚖️
I, sobretot, deixar de sentir culpa, això no millora la teva alimentació. La informació i l'equilibri, sí.
Cuidar-se no consisteix a tenir por dels aliments, sinó a aprendre a relacionar-s'hi millor 🌿