18/06/2026
Ensimmäinen kahden viikon kesäloma yrittäjänä takana. 🤩
Ja jos arvioisin itseäni, niin lomalle laskeutumisesta antaisin täydet 10/10 pistettä.
Osasin irrottautua töistä yllättävän hyvin.
Ei aikatauluja. Ei kalenteria. Ei jatkuvaa suunnittelua.
Sain puuhastella kotona, täytellä ristikoita ja sudokuja terassin lämmössä sekä tehdä juuri sitä, mitä sillä hetkellä huvitti.
Se teki hyvää.
Sen sijaan ensimmäinen työviikko loman jälkeen...
No, sanotaanko vaikka, että siitä en antaisi itselleni ihan yhtä hyviä pisteitä. 😅
Olin luottanut siihen, että asiat olisivat kahden viikon jälkeen suunnilleen samassa tilanteessa kuin lomalle lähtiessäni.
Eivät olleet.
Kahdessa viikossa ehtii tapahtua paljon. Kalenterit muuttuvat, ihmiset liikkuvat, uusia asioita tulee pöydälle ja vanhat asiat vaativat uudelleen käynnistelyä.
Huomasin kalenteroineeni viikolle liikaa tapaamisia ja liian vähän tilaa ajatella.
Jatkossa aion varata lomalta paluun jälkeen enemmän tyhjää tilaa. Aivot tarvitsevat aikaa orientoitua takaisin työarkeen.
Ehkä tärkein oppi tästä viikosta oli se, että myös palautumisesta takaisin työn ääreen kannattaa tehdä vähän pehmeämpi lasku. Tämän osaan sitten elokuussa kun lomailen uudelleen. 🤭
Osasin tämän joskus aiemmin, m***a viimeksi taisin olla kokonaan lomalla tähän tyyliin joskus vuonna 2021. 😅 Olen kyllä lomaillut, m***a en useinkaan palannut saman työn äärelle.
👉 Miten sinä palaudut loman jälkeen takaisin työrytmiin?