13/06/2026
Onko osteopatiasta apua tapaturmien ja leikkausten jälkihoitoon? Kyllä. Ehdottomasti.
Tällä viikolla mulla kävi asiakas, jolla oli värttinäluu murtunut. Hänellä oli ollut neljä viikkoa kipsi, jonka hän oli saanut pois hoitoa edeltävänä iltana.
Käsi oli turvonnut ja asennossa, joka näytti siltä että siinä olisi vieläkin kipsi ympärillä. Asiakas sanoikin että hänellä kädessä vielä henkinen kipsi. Ranne oli luonnollisesti hyvin liikerajoittunut, ja olikin ohjeistettu kipsin jälkeen tuomaan siihen mahdollisimman paljon liikettä.
Hoidon jälkeen turvotus oli välittömästi vähentynyt, liikerata parantunut - ja hiuslenkin laitto, pukeminen ja kengännauhojen solmiminen huomattavasti helpompaa.
Tämä olikin erittäin hyvä hetki tulla hoitoon.
M***a osteopatiaan voit tulla jo aiemminkin kipsin kanssa. Vaikka vamma-alueeseen ei koskettaisikaan, muun fysiologian parantaminen voi edistää toipumista.
Osteopatian ja alipainehoidon yhdistäminen on myös kirjaimellisesti tuonut uusia ulottuvuuksia (joita ei manuaalisesti voi saada) osaksi hoitoa.
Ja aina voi laittaa viestiä, jos mietityttää mikä olisi sopiva hetki hoidolle vamman tai leikkauksen jälkeen.
Seuraavat ajat 26.6. alkaen.
Ajanvaraus: www.virtapyorre.fi