27/11/2025
Tämä julkaisu on teille rakkaat asiakkaani.
Tämä julkaisu syntyi kiitollisuudesta – ja yhdestä pienestä oivalluksesta. Se on kiitollisuuteen liittyvä arvolupaus, jota en ole koskaan aiemmin ääneen sanonut tai missään julkaisussa esille tuonut. Yritystoiminnassa ja palvelukuvauksissa puhutaan usein arvolupauksesta. Sitä haluan teille avata oman yritykseni osalta sekä kertoa teille hassun tarinan, millaisesta tilanteesta tämä ajatukseni heräsi.
Ystäväni ja asiakkaani uudisti yrityksensä visuaalista ilmettä, koska ”kalenteriin” mahtuisi enemmänkin asiakkaita. Lopputulos on todella hieno ja tyylikäs. Jäin kuitenkin miettimään, mitäpä jos hänen asiakkaansa tietäisivät, kuinka huikea tyyppi tuo ystäväni on ja minkälaisella asenteella ja ammattiylpeydellä hän töitään tekee. Työn jälki on kerta toisensa jälkeen priimaa. En usko, että tuohon lopputulokseen pääsee suoraa reittiä, vaan taustalla on matka, jonka aikana ei pelkästään tehdä vaan opitaan ja kehitytään. Mukana on täytynyt
olla ripaus oikeanlaista nöyryyttä oppimisen ja tekemisen suhteen.
Oma yritykseni toimii pienellä paikkakunnalla. En juurikaan mainosta yritystoimintaani ja asiakaskuntani koostuu pitkälti vakiasiakkaista. Osa saapuu luokseni huomattavankin kaukaa, pitkän ajomatkan päästä. Joskus tätä ihmettelen ääneen asiakkailleni tuoden samalla esille myös suurta kiitollisuuttani. En tohtisi tuottaa pitkän matkan takaa tulleelle asiakkaalle pettymystä hoidon suhteen. Yritän laittaa itseni ja kaiken osaamiseni peliin jokaisessa asiakaskohtaamisessa. Haluan tehdä sen siksi, koska kyseessä olen minä ja minun antama palveluni. Asiakkaani ovat olleet minulle niitä parhaita opettajia tällä oppimatkallani. Niinä hetkinä, kun olen luullut tietäväni ja osaavani jo jotakin, olenkin saanut nöyrtyä uuden kehon erilaisten toiminnallisuuksien ja ominaisuuksien edessä. Tällaiset tilanteet ovat opettaneet, että mikään koulussa opittu ei nyt toiminutkaan.
Parhaat onnistumiseni ovat tulleet juuri tällaisina hetkillä. On uskallettava vaihtaa lennossa näkökulmaa, yrittää jotakin uutta hoitotapaa tai etsiä syytä oireelle jostakin sellaisesta paikasta, mistä en siihen mennessä ole osannut etsiä. Toki on ollut niitäkin kertoja, kun ei ensimmäisellä kerralla ole onnistuttu.
Asiakkaani tietävät, että odotan heiltä usein viestiä noin 1-2 vrk hoidon jälkeen. En tee tätä pitääkseni yllä asiakas kontakteja vaan siksi, että osaan verrata annettua palautetta kirjaamiini havaintoihin ja annettuun hoitoon. Tämä on se keino, jolla kehityn ja todennäköisesti onnistun kerta kerran jälkeen vielä vähän paremmin. Haluan selvittää, osasinko kiinnittää huomioita oikeisiin asioihin ja oliko arvio hoidon toteutuksesta oikea. Haluni kehittää ja kehittyä on vilpitön.
Siksi haluan sanoa ääneen oman arvolupaukseni:
Lupaan laittaa itseni ja osaamiseni täysillä peliin joka ikinen kerta, kun astut hoitolan ovesta sisään.
Vielä muutama sana kiitollisuudesta. Vuosi 2025 alkaa olla lopuillaan. Välillä minua huolettaa, pystynkö vastaamaan kysyntään hoitoaikojen osalta. Montaa kertaa ei ole onneksi tarvinnut ”ei oota” myydä. Joskus on kalentereita hetken aikaa veivattu, m***a lähtökohtaisesti asiakkaalle aika on aina löytynyt. Vuoden 2025 aikana on vain yksi tarjolla ollut aika jäänyt käyttämättä asiakkaan esteestä johtuen. Päätin tuolloin käyttää ajan itseeni ja vietin sen urheilun parissa kuntosalilla.
Katselin hetki sitten kalenteriani ja tämän vuoden osalta kaikki ajat ovat varattuja. Hämmästyin. Tämä on asia, josta haluan teille asiakkaani esittää kiitokseni.
Haluan kiittää myös kaikista kohtaamisista. Hetket teidän kanssanne ovat olleet joka kerta merkityksellisiä.
Kiitos, että tulette.
Kiitos, että luotatte.
Kiitos, jokaisesta kohtaamisesta – ne ovat olleet minulle merkityksellisiä.
En tiedä mistä tämä kirjoitus tällä kertaa kumpusi, m***a tärkeältä se tuntui.
Tero