22/08/2017
LIVESTOCK & TATTOOFESTIVAALI ON PERUTTU. PALAUTAMME LIPPURAHAT LIPUN OSTAJILLE.
Ai että vituttaako? Vituttaa, m***a oma vikamme, mitäs läksimme. Kun reilut kaksi viikkoa sitten saimme vihdoin luvan tämän tapahtuman tekemiselle, niin pidimme palaverin ydintyöryhmällämme, johon kuului Holmstedtin ja Karppisen lisäksi neljä ihmistä. Kävimme jokaisen ”intuition” lävitse siitä, uskooko jokainen, että tämä tapahtuma kantaa. Tiesimme luonnollisesti tarkan budjetin, myyntiaikataulun, työaikataulun ja myös kesän sääriskit. Silti jokaisella työryhmästämme oli erittäin positiivinen fiilis tästä tapahtumasta. Julkaisimme tapahtuman, pistimme liput myyntiin ja aloitimme markkinoinnin. Aloimme markkinoimaan tapahtumaa markkinointisuunnitelmamme mukaisesti ja tapahtuman vastaanotto oli hyvin positiivinen.
Työryhmämme teki tapahtuman eteen hurjan kovaa työtä ja joka puolelta tuli positiivista viestiä. Kului viikko ja kului toinen. Meistä tämä aika tuntui pidemmälle, koska työpäivämme olivat 10-17h mittaisia, m***a ns. ”positiivinen vire” ja kiva ”kuhina” tapahtuman ympärillä pysyi. Se ei kuitenkaan kohdannut lipunmyynnin kanssa koko kahta viikkoa. Markkinointisuunnitelmamme oli suunniteltu niin, että pystymme julkaisemaan loppua kohden aina uusi ”kivoja asioita”, joita sisältyisi lipun hintaan. Viime viikolta siirsimme suunnitelmaan merkityn ”elämysseikkailu – kauhukäytävän” tälle viikolle, koska olihan se ns. oma uutisensa ainutlaatuisuutensa vuoksi, sillä ei ”airsoft-asein” käytävää seikkailua, jossa lahdataan Zombeja kovin usein Pohjoismaissa ole nähty. Nyt kun uusi elämysseikkailu oli vielä aseettomana versiona suunniteltu sisältyväksi lipun hintaan, niin eihän missään tarjottu tällaista rock, tatuointi ja elämysseikkailu-kattausta 37€ hintaan, tai vastaavaa VIP-palvelua 70€ hintaan.
Jo ennen suunniteltua elämysseikkailun julkaisua saimme hinta-laatusuhteesta paljon positiivista palautetta. Kun koitti 21.8. maanantai, otimme aamulla lipunmyyntilukeman. Myyntikäyrä oli jäänyt viikonlopun aikaan tavoitteesta. Sääennustus oli laskenut parista kymmenestä asteesta 9-14 asteeseen ja päivän ennustus muuttunut sateiseksi. Meistä jokaisen oli tavoittaneet myös erittäin ikävät uutiset Turusta. Jo tuossa vaiheessa oli vahva tunne, että tämä ei nyt välttämättä kanna ja sitä paitsi nyt ei ole ehkä soveliasta julkaista mitään elämysseikkailua, jossa lahdataan Zombeja (joita näyttelevät oikeat ihmiset) airsoft-asein ja markkinoida sitä. Vedimme julkaisusuunnitelman jäihin ja aloimme tutkimaan, että kuinka voisimme tuoda sen esille muuten, olihan se tärkeä osa mahdollisten asiakkaidemme tulevaa sitouttamista lähteä kesän viimeisille festivaaleille.
Tutkimme ja tutkimme, teimme tiedotteet uudelleen ja siirsimme elämysseikkailun julkaisun tiistaihin, sillä maanantai meni sen tiedottamisen kärjen miettimisessä. Odotimme myös, että ehkäpä tuo lipunmyynti kuitenkin palaa normaaliin kasvukäyrään viikonlopun jälkeen, m***a pettymykseksemme lipputsekin tänään ottaessa huomasimme, että käyrä ei ollut enää kasvukäyrä. Palaveerasimme, mietimme, käänsimme, väänsimme ja painoimme hommia yrittäen uskotellakin itselle, ”että pakkohan tämän nyt on toimia”, koska tämä on täydellisessä ristiriidassa saamamme palautteen kanssa, m***a tiistaina aamupäivällä oli pakko myöntää, että ei tämä nyt vaan tule kantamaan maaliin. Siihen varmasti on varmasti m***a syytä. Julkaisuaikataulumme, ehkä huonoksi muuttunut sääennuste ja ehkä markkinoinnin väärin kohdentamien ja ehkä moni muukin asia, m***a omasta kantapään kautta opitusta kokemuksestamme yksi asia on selvä: Mielenvikaisuus on samojen virheiden toistamista eri tulosten toivossa ja koska tässä on joskus jo virheitä tehty, niin nyt on aika katsoa peiliin ja todeta, että yhyy, tämä ei nyt kanna maaliin.
Jo lipun ostaneet asiakkaat saavat rahansa takaisin täysimääräisesti. Liveto on nettisivujen ja Liveton kautta ostaneihin lipunostajiin yhteydessä sähköpostitse. Sähköpostissa pyydetään toimittamaan tilausnumero ja tilinumero. New Era Tattoosta tai festivaalitoimistolta ostetut lippurahat palautamme ostajille lipunmyyntipaikoista.
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Me vetäydymme tämän perumisprosessin jälkeen navetan vintille nuolemaan haavamme, m***a tulemme vielä. Se on varma.
Terveisin,
Livestock & Tattoo Team