T:mi MiaKoo

T:mi MiaKoo Ottakaa rohkeasti yhteyttä. Räätälöidään teille tarpeitanne vastaava prosessi työnne kehitt?

työnohjaus, työyhteisösovittelu, koulutus, fasilitointi, henkinen valmennus, Hoitava Hengitys ohjaus

Kolme vuotta sitten päätin, että nyt saa riittää!30 vuotta keskityin kehittämään itseäni ennen kaikkea henkisesti ja jät...
18/06/2026

Kolme vuotta sitten päätin, että nyt saa riittää!

30 vuotta keskityin kehittämään itseäni ennen kaikkea henkisesti ja jätin fyysisen harjoittelun lähes huomiotta.

Nyt kuntosalista on tullut osa arkeani ja likunnasta rutiini. Toki sitä voisin vieläkin lisätä. Armollisuus on kuitenkin tosi tärkeää, jotta ilo pysyy tekemisessä!

Suurin muutos ei näy kuitenkaan vaa'alla.
Se näkyy siinä, miltä elämä tuntuu!
Väitän, että liikunnalla on ollut iso merkitys myös edellisen menneen vuoden elämänkriisien läpikäymisessä. Kehoon on virrannut liikkuessa hyvänolon hormoneja kaiken surun ja stressin keskellä.

Vasta kun mieli ja keho ovat molemmat tasapainossa, kokonaisvaltainen hyvinvointi on mahdollinen!

Ja matka jatkuu!

Ihania kesäpäiviä frendut!

Yt MiaKoo - Työyhteisöjen Supernanny🍀

❤️On kulunut aikalailla vuosi siitä, kun parisuhteeni 10,5 vuoden jälkeen päättyi. Vuosi on mennyt silmänräpäyksessä.  E...
15/06/2026

❤️On kulunut aikalailla vuosi siitä, kun parisuhteeni 10,5 vuoden jälkeen päättyi. Vuosi on mennyt silmänräpäyksessä. Ennen kaikkea vuosi on ollut matka itseeni.

❤️Olen löytänyt Rauhan. Vapauden. Oman rytmin. Silti välillä huomaan toivovani, että oikea tulisi vastaan. Ei pelastamaan minua, vaan kulkemaan rinnalla. Että olisi se ihminen, jonka kainaloon voisi painaa päänsä silloin, kun maailma tuntuu vähän liian raskaalta. Joku, jonka kanssa ei tarvitsisi aina olla vahva.

❤️Tämä vuosi on vienyt mukanaan paljon muutakin kuin yhden parisuhteen. Tyttäreni muutti omilleen. Äiti nukkui pois.Ja samalla on kasvanut huoli siitä, miten isä pärjää nyt yksin.

❤️Elämä muistutti tänä vuonna, ettei mikään pysy paikallaan. Että joskus luopumiset tulevat samaan aikaan, vaikka niihin ei olisi valmis. Ehkä juuri siksi olen miettinyt, olisiko minulla edes voimia rakentaa uutta suhdetta. Sydän kyllä kaipaa läheisyyttä, turvaa. M***a samaan aikaan olen oppinut arvostamaan myös tätä hetkeä.
Vaikka välillä kaipuu kainaloon tuntuukin jopa tuskaiselta, luotan siihen, että kaikki tulee ajallaan.

❤️Rakkautta frendut rakkautta

Yt MiaKoo

Lomalle lompsis?Tänään oli alkuvuoden viimeinen asiakastapaaminen.Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin yrittäjänä n...
10/06/2026

Lomalle lompsis?

Tänään oli alkuvuoden viimeinen asiakastapaaminen.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin yrittäjänä nostaisin jalat pöydälle ja pääsisin täydelliseen lomamoodiin.

Yrittäjyydessä asiakastyö on vain osa kokonaisuutta. Sen lisäksi on markkinointia (jota teen liian vähän), suunnittelua, laskutusta, verkkosivujen päivittämistä, tulevan syksyn valmistelua ja m***a muuta tehtävää, joita asiakkaani eivät suurimmaksi koskaan näe.

Varsinkin yksinyrittäjänä kaikki nämä tehtävät ovat omalla vastuulla. Ei ole markkinointiosastoa, myyntitiimiä tai hallintoa taustalla. On yksi ihminen, joka tekee asiakastyön lisäksi kaiken muunkin. 😊

Yrittäjyys antaa minulle kuitenkin vapauden ja mahdollisuuden rakentaa työpäivät omannäköisiksi, rytmittää tekemistä ja pitää välillä vähän enemmän etäisyyttä arkeen.

Seuraavat päivät teen niitä yrittäjyyteen kuuluvia asioita omaan tahtiini ja sitten onkin aika levätä, palautua ja kerätä energiaa syksyä varten muutama viikko.

Kiitos kaikille asiakkailleni luottamuksesta kuluneen kauden aikana. ⚘️
Teidän ansiostanne voin siirtyä kesään hyvillä mielin ja suunnata kohti syksyä. .

Aurinkoista kesää kaikille! ☀️

yt MiaKoo- työyhteisöjen Supernanny☘️

🙄Mikä ihmeen tyhy-päivä???Eikö jokaisen työpäivän pitäisi olla tyhy-päivä?Jos työhyvinvointia kehitetään vain yhtenä tai...
20/05/2026

🙄Mikä ihmeen tyhy-päivä???

Eikö jokaisen työpäivän pitäisi olla tyhy-päivä?

Jos työhyvinvointia kehitetään vain yhtenä tai kahtena erikseen kalenteriin merkattuna päivänä vuodessa, ollaan yrityksessä/ organisaatiosssa ehkä vähän väärillä jäljillä.🤔

En tarkoita, etteivätkö yhteiset virkistys- ja inspiraatiopäivät olisi tärkeitä. Ne voivat olla todella hyviä hengähdyshetkiä, yhteisöllisyyden rakentajia ja piristysruiskeita arkeen. M***a m***a
ne eivät ole työhyvinvoinnin perusta!

Työhyvinvointi rakentuu tavallisessa arjessa esimerkiksi
🟢siinä, että työmäärä on järkevä
🟢 siinä, että esihenkilö kuuntelee
🟢 siinä, että palautetta saa muutenkin kuin kehityskeskustelussa
🟢siinä, että työyhteisössä on turvallista olla oma itsensä
🟢siinä, että töihin on useimpina aamuina ihan hyvä tulla!

Ehkä meidän pitäisi kutsua näitä tyhy/tykypäiviä niiden oikeilla nimillä. Olisiko esim.
virkistyspäivä, inspiraatiopäivä, yhteisöpäivä, hengähdyspäivä parempi?

Työhyvinvointi näkyy siinä, miltä tavallinen keskiviikko tuntuu!

Mitä mieltä oot, pitäisikö tyhypäivän nimi päivittää?

Työniloa!

yt MiaKoo- Työyhteisöjen Supernanny

P.S. kuvalla huomio kun euroviisupäivä oli eräänlainen virkistyspäivä yksinyrittälle ystävien parissa😂





🤍Haluan lisätä vielä ajatuksen liittyen edelliseen postaukseeni.🤍Kun äitini vointi viime kesänä alkoi heiketä ja elämäss...
17/05/2026

🤍Haluan lisätä vielä ajatuksen liittyen edelliseen postaukseeni.

🤍Kun äitini vointi viime kesänä alkoi heiketä ja elämässä oli muitakin isoja muutoksia, kuten avoero, tein silloin tietoisen päätöksen; en pakene tunteita, joita tunnen.

🤍Yrittäjänä olisi ollut helppoa tehdä toisin. Olisi voinut hukuttaa itsensä työhön, täyttää kalenterin äärimmilleen ja sanoa itselleen, että nyt vain painetaan eteenpäin.

🤍Työ olisi tarjonnut siihen houkuttelevan pakopaikan, koska rakastan työtäni Työyhteisöjen Supernannyna.

🤍M***a päätin kohdata surun kun se tulee. Antaa sille tilaa. Tuntea sen enkä siirtää sitä myöhemmäksi.

🤍Olen huomannut, että on viisainta kohdata ja kulkea tunteet läpi. Ei patoamalla, ei kiirehtimällä, vaan pysähtymällä sen äärelle silloin, kun se pyytää tulla kohdatuksi.

🤍Kun tunteen antaa tulla ja mennä omassa rytmissään, siitä ei muodostu pitkää, hiljaa kannettavaa taakkaa. Se ei jää varastoitumaan kehoon eikä odottamaan jotain myöhempää hetkeä, jolloin se pakottaa itsensä näkyväksi.

🤍Ehkä tämä on ollut viime vuoden tärkeimpiä oppeja.
Kaikkea ei tarvitse ratkaista heti. Surua ei tarvitse suorittaa pois.

🤍Joskus riittää, että tuntee sen, mitä on juuri sillä hetkellä tarkoitus tuntea ja luottaa siihen, että tunne hälvenee ajan saatossa.

☀️Ihanaa viikkoa just sulle ja työniloa!

yt MiaKoo - Työyhteisöjen Supernanny🍀





🟠Viimeinen vuoteni on ollut muutoksia ja elämänkriisejä.Työ ja yritykseni ei ole ollut pääroolissa elämässäni. Eikä työn...
17/05/2026

🟠Viimeinen vuoteni on ollut muutoksia ja elämänkriisejä.

Työ ja yritykseni ei ole ollut pääroolissa elämässäni. Eikä työn ehkä koskaan kuulukaan olla. M***a viimeisen vuoden aikana se on ollut enemmän sivuroolissa kuin koskaan yrittäjyysaikana eli 12 vuoteen. Myös myynti ja markkinointi, mm. somettaminen on ollut sivussa.

🟠Harrastan tarinateatteria ja tarinateatterissa jokainen tarina ansaitsee tulla nähdyksi ja kuulluksi. Tänään harjoituksissa ymmärsin jotain katsoessani omaa tarinaani. Jo pelkästään viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet melkoinen tunteiden vuoristorata.

⚪️Äitini uurna laskettiin maahan äitienpäivänä, samana päivänä, jolloin hän olisi täyttänyt 89 vuotta.

🔴Samaan aikaan elämään on mahtunut paljon iloa ja juhlaa. Vappua. Euroviisuhuumaa. Suosikkijoukkueeni mestaruusjuhlia. Iloa siitä, että poikani muutti takaisin lähelleni monen sadan kilometrin päästä kolmen ja puolen vuoden jälkeen ja siitä, että tyttäreni tuli kesäksi kotiin opiskelupaikkakunnaltaan.

🟢Kahteen viikkoon on mahtunut tunteiden koko kirjo: surua, ikävää, helpotusta, riemua, kiitollisuutta, naurua ja haikeutta ja kaikkea siltä väliltä.

🟡Arki ei aina ole tasaista eikä hallittua. Joskus se on täynnä ääripäitä, päällekkäisiä tunteita. Ja ehkä juuri siinä on elämän rytmi. Tasaisen arjen arvostus on noussut mielessäni isoon arvoon.

🟠 Juuri nyt olen erityisen kiitollinen siitä, että kaiken tämän keskellä olen kuitenkin saanut ja uskaltanut tuntea niin paljon. Elämä on läsnä kaikissa sävyissä.

Äitini sanoi viimeisillä hetkillään "elä hyvä elämä" ja sitä toivon meille kaikille.

yt MiaKoo - työyhteisöjen Supernanny🍀

Yrityksissä puhutaan paljon enenevässä määrin työhyvinvoinnista ja mielenterveydestä.👍Silti liian usein se jää yksittäis...
12/05/2026

Yrityksissä puhutaan paljon enenevässä määrin työhyvinvoinnista ja mielenterveydestä.👍

Silti liian usein se jää yksittäisiksi koulutuksiksi, kyselyiksi tai virkistyspäiviksi.

Ja samaan aikaan arjessa näkyy:
– kasvava kuormitus
– lisääntyvät sairauspoissaolot
– esihenkilöiden epävarmuus vaikeissa tilanteissa
– tiimien kitka ja ratkaisemattomat ristiriidat
– hiljainen turhautuminen, joka alkaa näkyä tuloksessa.

Työhyvinvointi ei ole irrallinen HR-teema.
Se on suoraan yhteydessä henkilöstötuottavuuteen, johtamisen laatuun ja yrityksen tulokseen.

Olen nähnyt työurani aikana toistuvasti saman ilmiön.
Ongelmat kyllä tunnistetaan, m***a niihin reagoidaan usein liian kevyesti tai liian myöhään.

Siksi rakensin Henkilöstötuottavuuden kehitysohjelman keskisuurille yrityksille.

Kyse ei ole yksittäisestä koulutuspäivästä.
Kyse on 4-6 kuukauden kokonaisvaltaisesta kehitysohjelmasta, jossa

➡️tunnistetaan suorituskyvyn todelliset esteet yskilötasolla ja rakenteissa
➡️kehitetään johtamista käytännön tasolla
➡️tuetaan esihenkilöitä arjen haastetilanteissa
➡️vahvistetaan työyhteisön toimivuutta
➡️ mitataan vaikutuksia työelämän laatuun ja liiketoiminnan tuloksiin teidån omilla mittareilla.

Tavoitteena ei ole vain hetkellinen fiilisparannus vaan
tavoitteena on pysyvä muutos, joka näkyy

➡️parempana johtamisena
➡️vähentyneenä kuormituksena
➡️sitoutuneempana henkilöstönä
➡️parempana tuottavuutena

Jos organisaatiossanne mietitään tällä hetkellä:
"Miksi ihmiset kuormittuvat, vaikka teemme paljon asioita oikein?" tai
"Miten parannamme työhyvinvointia tavalla, joka näkyy myös tuloksessa?" niin
keskustelen mielelläni.

Laita viestiä, niin katsotaan yhdessä, miten voisin olla avuksenne ja minkälaisin menetelmin.

Työniloa!☀️

yt MiaKoo -työyhteisöjen supernanny

www.miakoo.fi
[email protected]

Wappua frendut🧡💙🧡
01/05/2026

Wappua frendut🧡💙🧡

Osoite

Pirkanmaa
Tampere
33100

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita T:mi MiaKoo :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti T:mi MiaKoo :lle:

Jaa