Toivon juuret

Toivon juuret Yhteystiedot, kartta ja reittiohjeet, yhteydenottolomake, aukioloajat, palvelut, arvostelut, kuvat, videot ja ilmoitukset Toivon juuret, Terveys- ja hyvinvointisivusto, Tampere :ltä.

Miten se oma sydän avataan ja pidetään avoinna, jos on tullut vähän solmuja matkalla mukaan?❤️‍🩹Kirjoitan rakkaudesta yl...
16/06/2026

Miten se oma sydän avataan ja pidetään avoinna, jos on tullut vähän solmuja matkalla mukaan?❤️‍🩹Kirjoitan rakkaudesta yleisesti koskien yksilöä ja kaikkia ihmissuhteita

Sydämen avoinna pitäminen pyytää rehellisyyttä. Siis itseä kohtaan. On suostuttava katsomaan omaa toimintaa ja opittava reflektoimaan itseä. Sellaista avoimuutta itseä kohtaan.

Sydämen avaaminen ja hyvänä pitäminen ei hyväksy kompromisseja että josko vaan vähän..ei. Jotta sydän voi olla auki ja rakkaus valaista ja parantaa, on kohdattava oma pimeys. Se on hyväksyttävä. Sen kanssa on istuttava samaan pöytään ja katsottava suoraan silmiin- Tästä lähtee avautuminen. Sydämen.

Löydät lopulta helpotuksen. Ja rauhan. Ja vaan täältä käsin voi kulkea toista ihmistä kohden. Tätä joutuu tekemään itsensä kanssa läpi elämän, mitä se ikinä vastaan tuo.

❤️‍🩹Raja rakkauden ja ei-rakkauden välissä on hiuksen hieno. Se on seitin ohut. Pyytää ymmärrystä siitä, että kummalla puolella rajaa seisoo. Onko se rakkautta ollenkaan! Rakkaus antaa aina helpotuksen, se ei tuomitse, se tulee pois sieltä pimeydestä. Pimeydestä, johon valo on ensin osunut.

Voi hyvin,
Heli

10/05/2026

Vain epätäydellisyydestä käsin voi luoda yhteyden itseen ja toiseen. Kun päästää irti kiiltokuvasta tai oikeastaan täydellisestä ihannekuvasta, josta vain kirjojen tekstit kertovat. Meillä on vahvuuksia toisissa elämän alueissa ja heikkouksia toisissa. Epätäydellisyydestä käsin kuitenkin toimintaa on helppo kääntää parempaan suuntaan. Vähän kuin uskallusta katsoa itseä silmästä silmään. Aika parasta❤️

Kuitenkin muistaa. Se mitä on nyt. On myös ihan totta. Me ei voida pikajuosta sisäistämään asioita, jotka vielä odottavat tulevaisuudessa. Ota ensin tämä hetki. Ja mitä kaikkea se elämä vielä tuokaan mukanaan!

Peilityyntä Saimaalla💙

Minusta on aika lohdullista se. Että elämässä ylipäätänsä pääsee eteenpäin kohtaamalla itseä. Itsensä kohtaamista voidaa...
29/04/2026

Minusta on aika lohdullista se. Että elämässä ylipäätänsä pääsee eteenpäin kohtaamalla itseä. Itsensä kohtaamista voidaan kuvailla varjoleikiksi niin, että tunnistaa itsessään lopulta ne kohdat, joissa on vähän epämukavaa tai jopa kivuliasta - ja kuitenkin päättää rohkeana kulkea niitä kohden.

Vasta kun varjo saa paikkansa tietoisuudessa, voi syntyä syvempi yhteys itseen ja toisiin. Vastauksena on rakkaus. Itseä ja toisia/toista kohtaan.

Ihanaa kevätviikkoa💚

”Ihmisen perimmäinen valinta-sikäli kuin hän haluaa ylittää itsensä-on se, luodako vai tuhota, rakastaako vai vihata”- E...
07/02/2026

”Ihmisen perimmäinen valinta-sikäli kuin hän haluaa ylittää itsensä-on se, luodako vai tuhota, rakastaako vai vihata”- Erich Fromm

Tämä teksti on uponnut itseeni ja samaa puhuu myös Eckhart Tolle; voit tietoisuudella valita luotko rauhaa vai sekasortoa
🙏
Omaan elämääsi sekä ympäristöön.

Mukavaa viikonloppua!

Tyyneysrukous.Ajatus siitä, miten voi keskittyä olennaiseen.Ajatus siitä, mihin oma energia kannattaa suunnata. Oma pros...
18/01/2026

Tyyneysrukous.
Ajatus siitä, miten voi keskittyä olennaiseen.
Ajatus siitä, mihin oma energia kannattaa suunnata.

Oma prosessi, joka saattaa usein tarvita myös hyväksyntää.

Jokaisella meillä täällä on oma polkumme. Toiseen vertaaminen ei anna koskaan sellaista rauhan tunnetta, mitä tarvitsee....
10/01/2026

Jokaisella meillä täällä on oma polkumme. Toiseen vertaaminen ei anna koskaan sellaista rauhan tunnetta, mitä tarvitsee. Ei voi koskaan myöskään tietää mitä toinen käy juuri nyt läpi, siksi kannattaa olla lempeä toiselle - ja myös itselle🤍

Jokainen tarvitsee toisen kannattelua jossakin kohtaa elämää.

Hyvää viikonloppua!

Ihminen tarvitsee ihmistä, ollakseen ihminen ihmiselle -Ollakseen itse ihminen.Tommy Taberman 1987.Aina ei tarvitse keks...
08/01/2026

Ihminen tarvitsee ihmistä, ollakseen ihminen ihmiselle -
Ollakseen itse ihminen.

Tommy Taberman 1987.

Aina ei tarvitse keksiä uutta ja ihmeellistä. Mielestäni tämä jo monen vuoden takainen Tabermanin teksti sanoittaa hyvin ihmisyyden perustarpeet ja ytimen, jossa hyvinvointi voi säilyä.

Tulla nähdyksi, kuulluksi ja todistetuksi ihan vain olemalla.

Heli

Hei✨Tämä uinuva ammattilaistilini palailee tauolta takaisin vuoden 2026 alkupuolella.Toivon juuret tili. Tämä tili ja pa...
04/01/2026

Hei✨

Tämä uinuva ammattilaistilini palailee tauolta takaisin vuoden 2026 alkupuolella.

Toivon juuret tili. Tämä tili ja palvelut tulevat liittymään hyvinvoinnin, rauhan ja toivon teemoihin, henkisen elämän sekä ihmisyyden pohtimiseen. Teemat liittyvät kehon ja mielen hyvinvointiin kokonaisvaltaisella otteella.

Juurevana voimana on luoda rauhaa.

✨Tilin muutoksen myötä kaikki sisältö tulee liittymään ammattiini ja tilin sisältöön. Kaikki julkaisut ja sisältö pohjautuvat vuosien kokemukseeni asiakastyöstä ja myös uusien oppien kautta ammennettuun tietoon, jota täällä tulen jakamaan. Myös omiin kokemuksiini ja oivalluksiini❤️

Toivottavasti löydät täältä jatkossa vinkkejä siihen, miten voit voida paremmin ja saada tähän hetkeen enemmän rauhaa.

❤️
Heli

Asiat, joiden ymmärtäminen auttaa ihmissuhteissa ja luo hyvää pohjaa itsetuntemukselle🤍Se, mitä näen toisessa, heijastaa...
03/05/2024

Asiat, joiden ymmärtäminen auttaa ihmissuhteissa ja luo hyvää pohjaa itsetuntemukselle🤍

Se, mitä näen toisessa, heijastaa aina jotakin minussa.
Toivo toisille hyvää.
Älä puhu pahaa selän takana.
Reflektoi itseäsi, tunnista kipua ja myös lempeyttä.
Uskalla jakaa.
Puhu itsellesi kauniisti.
Lähetä itsellesi paljon rakkautta, ja muille.
Anna anteeksi enemmän - myös itsellesi.

Olet toiminut juuri sillä tietoisuudella mikä on kulloinkin ollut.

Lempeää ja aurinkoista viikonloppua💛
Heli

Osoite

Tampere

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Toivon juuret :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa