26/01/2026
MORJENS! 🫡
Lupasin itselleni viime vuodelle asioita ja lupasin myös rehellisesti kertoa, kuinka näille tavoitteille lopulta kävikään. Tavoitteena oli siis oman ammatillisen osaamisen lisääminen koulutuksissa, vähintään kuuden kirjan lukeminen, neljässä kansallis- tai luonnonpuistossa vierailu ja siellä sata kilometriä kävelyä. No tässäpä tulokset:
Ammatillista osaamista lisäsin keväällä .fi järjestämässä verkkokoulutuksessa plantaarifaskiitin osalta, sekä neljän kurssikokonaisuuden sisältämässä Manuaalisten taitojen koulutuksessa, jonka upeasti järjesti . Väitän oppineeni todella paljon taas uutta vuonna 2025, joten ensimmäinen tavoite täyttyi kirkkaasti. 🔥
Myös toinen tavoite kuuden kirjan lukemisesta täyttyi jo keväällä ja kokonaisuudessaan sain loppuun asti luettua 16 kirjaa. Mukana tyyliltään erilaisia teoksia kevyistä romaaneista kirjallisuuden klassikoihin. Lemppareiksi nousi kolme viimeiseksi luettua; Havukka-ahon ajattelija, Vanhus ja meri, sekä Simo Häyhästä (osittain) kertova Talven soturit. Lukeminen jatkuu. 🔥
Viimeinen tavoite kansallis- ja luonnonpuistojen valloituksesta jäi vielä piippuun, sillä neljän sijaan vierailin vain Kurjenrahkassa, Liesjärvellä ja Torronsuolla. Myöskään kilometrejä ei sataa noissa tullut, joten tälle vuodelle täytyy petrata tämän suhteen todella, niin paljon nautin kuitenkin luonnossa liikkumisesta. 👎
Summattuna 2/3 täyttyi ja kipinä esimerkiksi lukemiseen roihahti todenteolla taas henkiin, eli voitolle jäätiin. Samat tavoitteet voisi melkein lyödä myös vuodelle 2026, sen verran terveellisistä harrastuksista on kyse. 😁
Nähää hieronnas!
📸: