23/05/2026
De mooiste dag van ons leven 🩷
Op 28 april 2026 begint het bij mij te ‘rommelen’. Ik heb al de hele dag last van krampen, maar ze komen niet frequent. Ter afleiding ga ik even naar de supermarkt waar ik nog een ademhalingsoefening moet doen op de versafdeling vanwege de pijnlijke kramp.
In de avond krijg ik geen vat op mijn slaap en de weeën worden heviger. De frequentie en intensiteit gaan omhoog, dus we besluiten te starten met timen. Door het timen van de weeën merk ik dat ik teveel ‘in mijn hoofd’ ga zitten. Ik ga naar de keuken en tussen de weeën door, om 02.00 in de nacht bereid ik een kwarktaart ter afleiding.
Om 05.00 breken mijn vliezen. Yes! Het startsein is nu écht gegeven! De verloskundige komt op huisbezoek en we besluiten rond 8.00 naar het ziekenhuis te vertrekken. Mijn 2 grootste wensen waren bevallen in het ziekenhuis met eigen verloskundige (open verloskamer) en mijn lieve nicht ter assistentie bij de bevalling aanwezig laten zijn☺️ mijn nicht wordt dus ingelicht en komt ook naar het ziekenhuis. Zij zal ons gaan begeleiden en ondersteunen tijdens de bevalling.
In het ziekenhuis sta ik tot 10u weeën op te vangen in de do**he. Ik vraag nog om pijnbestrijding, maar diep van binnen voel ik dat ik op eigen kracht verder wil. Het team om ons heen is geweldig! zij hebben mij hier echt doorheen geholpen. Om 10.10 komen de verlossende woorden: “je hebt 10 cm ontsluiting. Je mag beginnen met persen”. Een euforisch moment, voelbaar in de hele ruimte 🍀
Na 24 minuten persen wordt onze prachtige dochter geboren. Ze heet Júne en doet het onwijs goed!
Deze dag was magisch, heftig, bijzonder, intens, maar bovenal alles waar we ooit van droomden.
Wij willen iedereen van Verloskundigen Midden Limburg bedanken voor alles wat zij voor ons hebben betekend tijdens de zwangerschap 🤰 en Laura (mijn nicht), Floor en Zoë in het bijzonder voor de fantastische begeleiding tijdens de bevalling 🩷