23/05/2026
Herken je dat? Soms weet je iets al een tijd voordat je het echt uitspreekt.
Na 14 jaar Reiki werk ik deze week mijn laatste opleidingen en oefenavonden af. Dinsdag 26 mei is de afscheidsavond, woensdag 27 mei geef ik mijn laatste Reiki 2.
Dat voelt een beetje gek. En tegelijk heel kloppend.
Ik verleg mijn focus naar mijn foundation .foundation, waar ik me ga richten op jongvolwassenen. Een plek waar mijn werk zich verder mag verdiepen en verbreden.
Reiki blijft daarbij geen “oud hoofdstuk”, maar eerder de basis waarop alles gebouwd is. Het heeft me gevormd in wie ik ben als begeleider en als mens.
Wat ik vooral meeneem uit al die jaren is eigenlijk heel simpel: vertrouwen, aanwezigheid en de kracht van echte verbinding. En misschien nog wel het mooiste: de mensen.
Maar ik verdwijn niet helemaal. Voorlopig blijf ik nog 1-op-1 sessies geven in ademwerk en massage. Voor ontspanning en weer even thuiskomen bij jezelf.
Dankbaar voor iedereen die in die 14 jaar een stukje van dit pad heeft meegelopen. 🤍