Gezondheidszorg Zuiver

Gezondheidszorg Zuiver Ons lichaam heeft ons veel te vertellen. Ik vertaal dat wat jouw lichaam en gedrag te vertellen heeft zodat jij het los kan laten💜 We raken onszelf kwijt.

Het laat dit zien door verschillende fysieke- en emotionele klachten maar ook ons gedrag en patronen laten ons wat zien. Gezondheidszorg Zuiver, een praktijk waar je terecht kunt voor kinesiologie behandelingen. Mijn doel met de praktijk is om mensen weer bewust te laten worden van hun lichaam. Er ligt vaak zoveel druk op ons, we moeten veel, is het niet van een ander dan moeten we het wel van ons

zelf. En hoe drukker we zijn hoe verder we weggaan van onszelf. We voelen ons lichaam niet meer en kunnen er dus ook niet naar luisteren. En dat is zo jammer want ons lichaam heeft ons veel te vertellen. Het geeft je signalen, en als je deze signalen leert herkennen en ernaar gaat luisteren dan kun je veel gezondheidsklachten voor zijn. In mijn praktijk zorg ik ervoor dat er weer balans komt in ons lichaam en alles daar omheen, je leert weer te luisteren naar je lichaam. Je kunt met uiteenlopende klachten bij mij terecht en van jong (baby) tot oud. Door middel van verschillende technieken gaan we kijken naar waar de oorzaak van de klacht ligt en hoe we deze kunnen balanceren.

🔆Het leven is één grote opleiding🔆Wat ik veel om me heen hoor en waar ik zelf ook tegenaan heb gelopen is dat wanneer je...
13/06/2026

🔆Het leven is één grote opleiding🔆

Wat ik veel om me heen hoor en waar ik zelf ook tegenaan heb gelopen is dat wanneer je iets doet zonder ‘opleiding’ dit eigenlijk niet zou mogen. En dan heb ik het vooral over opleidingen in het energetische werk.
Energetisch werk is werken met de energieën, werken met je intuïtie, dat doen wat kloppend voelt. We leren ons hele leven lang lessen, de lessen van het leven. We maken dingen mee, we gaan hier op een bepaalde manier mee om en leren wat het beste bij ons past. Deze kennis is goud, onze ervaringen zijn goud! Een betere opleiding kun je niet krijgen.
Maar we leven in een maatschappij waarin papiertjes, opleidingen, het bewijs geven dat je iets kan, dat je dan de toestemming hebt om iets te mogen doen. Maar wat als je juist je eigen lessen hebt geleerd, je eigen processen hebt doorgemaakt en je daarbij in alles voelt dit is wat ik mag doorgeven, dit is waar ik anderen in kan ondersteunen, is het dan nodig om een opleiding te gaan doen en een diploma te halen?
Toen ik aan mijn opleiding tot Kinesioloog begon stapte ik hierin met als doel dat ik anderen hiermee kon helpen. Maar al gauw kwam ik erachter dat dat helemaal niet de reden was waarom ik daar was. Ik was daar om mijn eigen stukken aan te kijken, om mezelf te ontdekken, om door mijn eigen processen te gaan. Deze opleiding was voor mij therapie. En dus niet dat wat ik daar allemaal aan kennis heb opgedaan maakt dat ik dit werk kan doen, maar juist al mijn eigen ervaringen, processen maakt dat ik dit werk kan doen.

Dus twijfel jij of jij wel mag doen wat je doet omdat je er geen papiertje voor hebt? Ga dan na wat maakt waarom jij doet wat je doet, welke levenslessen heb jij geleerd, want die lessen zijn het grootste bewijs dat jij mag doen wat je doet! Als jou intenties puur en zuiver zijn en jij voelt dat het klopt blijf dan vooral doen wat je doet, met of zonder papiertje.

Herken jij dit proces? Ik ondersteun jouw graag om de stappen te kunnen zetten om helemaal voor jezelf te gaan staan en voor dat wat jij doet. Meer info
https://gezondheidszorgzuiver.nl/trajecten-voor-bewuste-onderneemsters/

❤Een diep dal, de periode die me het meeste heeft gebracht❤Deze foto, de periode waarin ik heel langzaam uit een diep da...
11/06/2026

❤Een diep dal, de periode die me het meeste heeft gebracht❤

Deze foto, de periode waarin ik heel langzaam uit een diep dal begon te kruipen. Deze foto laat zien hoe dubbel deze periode voor mij was. Intens gelukkig zijn met ons kleine nieuwe kleine meisje maar ondertussen een lichaam waar ik geen controle over had. Diep van binnen voelde ik angst, angst hoe dit zou aflopen, angst voor nare ziektes, angst dat mijn lichaam het op zou geven, angst voor controle verlies, angst voor wat me te wachten stond, angst dat het niet goed zou komen.

Tijdens de zwangerschap van Louise (onze jongste) voelde ik me super goed, oh wat was ik intens gelukkig, niet gedacht dat ik dit nog een keer mee mocht maken, ik genoot volop. En toen kwam het moment van de geboorte, heel even op de roze wolk maar die veranderde al gauw in een donderwolk. Wat gebeurde er met mijn lijf? De hormonen vlogen alle kanten op, het leek of mijn lichaam niet wist hoe die met deze verandering (van een kindje in de buik naar een lege buik) om moest gaan. Alles was van slag. Ik voelde me naar, ik had telkens het gevoel weg te kunnen vallen, ik lag nachten wakker terwijl ik mijn slaap juist zo hard nodig had.
Ik ging van doktersbezoek naar doktersbezoek, om er maar achter te komen wat er met me aan de hand was.
Na een paar maanden kwam daar ook nog een aangezichtsverlamming bij en overleed de oma van Bastiaan (wat ook als mijn oma was gaan voelen). Dit alles zorgde voor een nog grotere dip en nog meer in de overlevingsstand. Omdat ik bij de huisarts alleen maar te horen kreeg dat er niks aan de hand was omdat ze niks konden vinden, op de aangezichtsverlamming na maar de kans was groot dat die ook vanzelf over zou gaan. Nou daar zit je dan…en nu?

Ik begon mijn houvast te vinden in voeding, iets waar ik controle op kon hebben. Ik merkte met welke voeding of supplementen mijn lijf van slag raakte. Ik las over voeding en hormonen en zo begon ik een houvast te vinden in voeding maar dat zorgde er ook voor dat ik helemaal niet relaxed met voeding om kon gaan. Want wat als ik dit eet, wat gebeurt er dan? Als ik me maar niet weer zo ga voelen? En juist dan gebeurde het weer, ik werd weer niet lekker en alles was van slag.

Door zelf verder te zoeken en via via bij verschillende mensen in de alternatieve zorg terecht te komen krabbelde ik langzaam weer op. Wat ik toen nog niet wist maar nu heel duidelijk kan zien is dat mijn lijf me van alles aan het vertellen was. De zwangerschap, de geboorte, dit waren voor mij enorme triggers van trauma’s die in mijn lijf lagen opgeslagen.
De grootste die geraakt werd was het verlies van mijn tweelinghelft. Tijdens de zwangerschap voelde ik me compleet, vervuld, ik was samen. Totdat ons kleine meisje mijn buik verliet, ik voelde me niet meer compleet, ik voelde onbewust verlies, me in de steek gelaten. Maar dit alles wist ik toen nog niet omdat ik helemaal niet wist dat ik een tweelinghelft had.
Deze periode, en vooral de komst van Louise, heeft alles in gang gezet van wat daarna kwam. Het doen besluiten om te stoppen met mijn beautysalon, de keuze voor de 3 jarige opleiding tot kinesioloog. Met als gevolg dat ik daar mezelf tegenkwam en langzaam, stukje voor stukje dingen op zijn plek gingen vallen.

Tijdens deze jaren bleef ik mensen in de alternatieve zorg opzoeken, ik kwam steeds meer stukjes van mezelf tegen, en daar kwam ook het grootste stuk, het besef dat ik een alleengeboren tweeling ben. Mijn lieve zusje, die samen met mij aan deze reis begon, die ervoor zorgde dat ik mijn ruimte in kon nemen, dat ik mijn plek kon krijgen maar daarvoor was het nodig dat zij fysiek niet verder mee zou gaan. Veel schuldgevoelens, boosheid en frustratie kwam omhoog. Maar nu ik voel dat dit was wat er nodig was, voel ik zoveel dankbaarheid, zoveel geluk, het voelt compleet ook zonder een klein mensje in mijn buik.

Dat kleine lieve meisje in mijn buik, toen al mijn grote spiegel, het meisje waarin ik mezelf zie, een kleine mini me, een meisje die me laat zien wat er in mij speelt, een meisje die me zo ontzettend veel leert. Zo trots en dankbaar dat dit alles op deze manier mocht gebeuren en dat ik daardoor nu sta waar ik sta. Het heeft de basis gelegd voor al het moois dat ik nu aan het doen ben.

Van buiten (beautysalon) naar binnen (energetisch therapeut)!

09/06/2026

😚Ik daag je uit☺️

Durf jij het aan? Durf jij buiten je comfortzone te gaan?
De afgelopen jaren ging ik heel veel buiten mijn comfortzone en oh wat heeft me dat veel gebracht, het heeft me doen groeien, vrij gemaakt🤩

En dat gun ik jou ook lieve vrouw!!
Dus ga jij de uitdaging aan?

Vrijdag 21 augustus 19.30 uur Danceflow in de tuin bij Theehuis de Karmeliet samen met .met.amelie . Wij zorgen voor een veilige vertrouwde setting zodat jij buiten die comfortzone kunt gaan.

Aanmelden kan via www.gezondheidszorgzuiver.nl/afspraak-maken

🥰 Loslaten en ruimte maken voor nieuwe dingen 🥰 De afgelopen dagen ben ik lekker bezig geweest met het aanpassen van mij...
08/06/2026

🥰 Loslaten en ruimte maken voor nieuwe dingen 🥰

De afgelopen dagen ben ik lekker bezig geweest met het aanpassen van mijn website en het voelt nu zo helder en dat kun je teruglezen op mijn website.

Mijn aanbod:

- Trajecten voor vrouwen
- Trajecten voor bewuste onderneemsters
- Losse consulten voor bewuste vrouwen
- Consulten voor kinderen
- Speciale apk behandeling voor kinderen
- Groepsactiviteiten

En die groepsactiviteiten zullen lekker creatief ontstaan, als er iets leuks in mijn opplopt ga ik het uitwerken en aanbieden.

En zo staan er super toffe activiteiten op de planning voor de aankomende tijd!

- Energetic flow voor onderneemsters (nog 4 plekken)
- Volle maan ceremonie voor onderneemsters (vol)
- Danceflow (nog 10 plekken)

Alle activiteiten hebben als doel om te verbinden met jezelf en elkaar, om verder te kunnen ontwikkelen en groeien💓.

Op mijn website vindt je meer info over de activiteiten en via mijn online agenda kun je je aanmelden voor de activiteiten.

www.gezondheidszorgzuiver.nl

🥹Bepaald gedrag laten zien in de klas, over grenzen gaan van de juf of meester, niet luisteren, overal tegenin gaan, nie...
05/06/2026

🥹Bepaald gedrag laten zien in de klas, over grenzen gaan van de juf of meester, niet luisteren, overal tegenin gaan, niet doen wat er gevraagd wordt. 🥹

Dit gedrag kun je zien wanneer er een onbewuste overtuiging in het systeem ligt dat je het toch nooit goed kan doen, niet goed genoeg zijn.

Wanneer je deze overtuiging (on)bewust in je systeem hebt zitten zul je onbewust op zoek gaan naar de bevestiging dat dit klopt. En wanneer je dit gedrag laat zien krijg je de bevestiging ‘zie nou maar ik kan het toch niet goed doen, ik krijg toch altijd de schuld, ze moeten altijd mij hebben’. En zo hou je voor jezelf het gedrag in stand, want het geeft telkens weer die bevestiging dat het klopt wat jij (on)bewust denkt/ voelt.
Wanneer je dit gedrag wil stoppen is het nodig om in deze overtuiging te duiken. Waar komt deze vandaan, waar is deze ontstaan. En dan kun je het gaan doorbreken en loslaten.

Dit is een voorbeeld uit mijn praktijk. Deze overtuiging (niet goed genoeg zijn) lag opgeslagen in de mannenlijn. Alle mannen die hebben moeten vechten voor hun positie, voor hun plek, steeds hogerop werken om zichzelf te bewijzen dat ze wel goed genoeg zijn maar nooit die bevestiging hebben gekregen.

Wat ik in zo’n behandeling doe is dit patroon omzetten, het systeem van dit kindje laten weten dat het wel goed genoeg is, dat het veilig is om goed genoeg te zijn, dat het niet nodig is om je te bewijzen. Wanneer het systeem dit kan voelen gaat het niet meer op zoek naar de bevestiging dat je toch niet goed genoeg bent dus zal het gedrag ook veranderen.

Deze jongen laat zien dat het anders mag, dat dit patroon hier stopt en niet langer doorgegeven hoeft te worden. Weer een mooi voorbeeld van de spiegel die kinderen ophouden🙏❤.

🤗 Knopen doorhakken en loslaten 🤗 De afgelopen dagen waren voor mij dagen om knopen door te hakken. Door de rust die ik ...
03/06/2026

🤗 Knopen doorhakken en loslaten 🤗

De afgelopen dagen waren voor mij dagen om knopen door te hakken. Door de rust die ik eerst heb gepakt kwamen er hele sterke gevoelens omhoog die me lieten weten dat ik keuzes mocht maken en ook welke keuzes.
Zoals ik al vertelde stop ik met de trajecten voor kinderen (NIET met de losse consulten).

Maar ik heb ook besloten om te gaan stoppen met mijn academie!
De academie waarop mijn online cursussen staan. Ik merkte de laatste tijd dat ik hier geen aandacht voor had en dat het me juist energie kostte. Het voelt niet als mijn weg.
Dus binnenkort zal deze uit de lucht zijn.

En daarnaast heb ik besloten om te gaan stoppen met de readingen en healingen op afstand als los consult, deze behandelingen ga ik alleen nog in mijn trajecten geven (de trajecten voor vrouwen en bewuste onderneemsters).

En ja dat lees je goed, trajecten voor bewuste onderneemsters!! Ik laat veel los maar daarvoor komt ruimte voor wat nieuws, en dat zijn onder andere deze trajecten.

Met alle kennis en ervaring die ik de laatste jaren heb opgedaan als onderneemster (17 jaar! 🤩 ) en met het mooie waardevolle werk dat ik doe kan ik jou ondersteunen en begeleiden in jouw ondernemersreis.
Ik maak jouw onbewuste patronen zichtbaar waardoor jij blijft doen wat je doet, waardoor jij jezelf klein blijft houden.
Deze trajecten zijn voor vrouwelijke ondernemers die voelen dat ze niet langer klein willen blijven. Het wordt tijd dat we als bewuste onderneemster lekker gaan shinen!
Meer info https://gezondheidszorgzuiver.nl/trajecten-voor-bewuste-onderneemsters/

🥹Poee wat gebeurt er veeeeel🙃Wat is er veel in beweging😳. Ik heb veel dingen los te laten die niet meer passend zijn. Ik...
29/05/2026

🥹Poee wat gebeurt er veeeeel🙃

Wat is er veel in beweging😳. Ik heb veel dingen los te laten die niet meer passend zijn. Ik voel nu heel sterk wat ik los mag laten en af mag sluiten zonder dat ik nog weet waarom dit is en waar dit naartoe gaat. Maar ik vertrouw hierbij volledig op wat ik voel en waar ik naartoe bewogen wordt.

Vandaag was de dag dat ik beslissingen mocht maken, echt de bewuste keuze maken om bepaalde dingen los te laten.
En één daarvan is....DE TRAJECTEN VOOR KINDEREN GAAN STOPPEN!
En wat voelt dit goed!!
Niet omdat ik de kinderen niet meer wil behandelen, want dat wil ik nog steeds heel graag. Of eigenlijk moet ik het geen behandelen noemen maar ondersteunen.
Wat wel blijft zijn de losse consulten.

Ik deelde de laatste dagen al over de mooie beweging die er gaande is vanuit de kinderen (mocht je dit gemist hebben, zie mijn vorige posts).

En door deze beweging voelen trajecten voor kinderen niet meer passend. De kinderen van deze generatie laten ons zoveel moois zien. Ze maken voor ons zichtbaar waar wij werk te doen hebben. Dit kunnen ze aan ons als ouders laten zien maar ook laten ze dit aan het systeem zien, aan de juf of meester voor de klas en zo aan alles om zich heen.
Voor kinderen is het nu belangrijk dat ze bij zichzelf kunnen blijven, dat ze in contact kunnen blijven met hun gevoel/ intuïtie. Wij mogen gaan kijken wat ze ons laten zien en daarmee aan de slag gaan. We mogen de kinderen volgen, vertrouwen op de verandering die hun laten zien wat nodig is.

En het ondersteunen van de kinderen is voldoende met losse consulten. Zorgen dat ze bij zichzelf kunnen blijven, in contact met zichzelf zodat ze kunnen blijven doen wat ze doen.
De speciale apk behandeling is hier heel passend voor. En wanneer de kinderen meer laten zien (meer klachten ervaren) kunnen er consulten voor kinderen ingepland worden, we kijken dan per consult of er een vervolg consult nodig is.

29/05/2026

Wat een mooie beweging is er gaande🥰 Als je je ogen hier voor kunt openen....wauw magisch!!🤩

❤Wat de kinderen ons laten zien!❤Kinderen zijn altijd al spiegels geweest maar de spiegel die deze generatie kinderen op...
27/05/2026

❤Wat de kinderen ons laten zien!❤

Kinderen zijn altijd al spiegels geweest maar de spiegel die deze generatie kinderen op houd is groots, een groot cadeau voor ons allemaal. Want wat ik merk is dat er zo’n ontzettende wijsheid in de kinderen zit, een wijsheid waar we zo ontzettend veel van kunnen leren. We hebben heel wat generaties lang onze ouders gevolgd, maar wat er nu aan het gebeuren is en wat onze kinderen ons laten zien is dat het anders mag, wij mogen de kinderen gaan volgen.

Deze generatie kinderen heeft een sterke verbinding met de basis, intuïtie, de natuur, het stuk waar wij als volwassenen langzaam van weg zijn gedreven. Wij kunnen van onze kinderen leren hoe we daar weer naartoe kunnen. En precies dàt is wat onze kinderen ons laten zien.
Alles wat de kinderen ons laten zien (qua gedrag/ houding/ wat ze zeggen en wat ze doen) en wat een stuk in ons raakt verteld ons dat we daar wat los te laten hebben. En als je in die spiegel durft te kijken en durft te voelen wat het met jou doet en daar mee aan de slag gaat dan kom je stapje voor stapje weer terug bij jou basis, jou intuïtie, de manier hoe we ons leven mogen leven. Want dat is wat de kinderen heel goed weten, hoe ze dat kunnen doen, en dat is niet de manier wat ze om zich heen zien, dus proberen ze ons wakker te maken en ons te laten zien hoe het wel de bedoeling is.

Hoe zal het zijn als we via deze weg naar het gedrag van onze kinderen kunnen kijken?

Niet het gedrag willen veranderen, niet kijkend naar wat er mis is maar voelen wat het met jou doet en wat jij hiervan mag leren. Wanneer jij in de spiegel hebt gekeken en doorvoeld hebt wat er nodig is dan zal er rust ontstaan bij jou en je kind.

Kun jij dit grote cadeau ontvangen van je kind?

🌞Speciale APK behandeling voor kinderen🌞Wat ik heb gemerkt is dat kinderen veel baat hebben bij een behandeling waarbij ...
25/05/2026

🌞Speciale APK behandeling voor kinderen🌞

Wat ik heb gemerkt is dat kinderen veel baat hebben bij een behandeling waarbij ze weer lekker kunnen zakken in hun lijfje. Telkens wanneer ik deze behandeling deed veranderde er veel in de lijfjes en in hun gedrag. Ze werden rustiger, ontspannener en konden hun emoties beter reguleren.
Dit heeft mij doen besluiten om deze behandeling ook als een aparte losse behandeling aan te bieden. Een apk als de spanning weer hoog is geworden door alle prikkels, of als er iets stressvols is gebeurt waardoor ze het weer nodig hebben om te kunnen zakken.

Wat deze behandeling anders maakt dan de andere consulten voor kinderen is dat we niet op een specifiek doel of klacht gaan behandelen.
Deze behandelingen duren max 30 min en heeft de speciale prijs van €75.

Deze behandeling is nu in te boeken tijdens mij openingstijden (ma en do 9.00-16.30 uur/ di en wo 9.00-14.00 en op vrij 8.30-12.00)

www.gezondheidszorgzuiver.nl/afspraak-maken

Adres

Dorsmolen 8
Borne
7623HS

Openingstijden

Maandag 09:00 - 17:00
Dinsdag 09:00 - 14:00
Woensdag 09:00 - 14:00
Donderdag 09:00 - 17:00
Vrijdag 09:00 - 12:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gezondheidszorg Zuiver nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen