Dagbesteding De Zonnemaatjes

Dagbesteding De Zonnemaatjes Kleinschalige opvang voor mensen met een lichte beperking

Maandag begon super leuk, maar ook een beetje spannend voor Sofie. Zij moest een examenopdracht doen en had hiervoor een...
12/06/2026

Maandag begon super leuk, maar ook een beetje spannend voor Sofie. Zij moest een examenopdracht doen en had hiervoor een leuke bingo voorbereid! In tweetallen werd er gestreden om leuke prijzen🏆🏆
Sofie geslaagd en iedereen heeft genoten!

Een hele leuke verrassing op dinsdag! Onze lieve Magda kwam ons een bezoekje brengen omdat zij in de buurt was. Hoe leuk! Het gaat heel goed met haar en iedereen was blij haar weer te zien en te knuffelen🥰

We hebben met de hele groep een flink aantal ROUW-gidsen verwerkt. Er werd weer goed samengewerkt!

Ook hebben we de groep gezellig in oranjesfeer gebracht voor het W.K. dat is begonnen. Bente heeft twee foto's bewerkt waardoor we allemaal heuse profvoetballers zijn geworden⚽️⚽️

We hebben weer een hele gezellig week gehad met elkaar.
We wensen iedereen een heel fijn weekend!

Het was weer een gezellig week  met elkaar! 🥰We moesten het zonder Nelly doen want zij genoot lekker van een heerlijke v...
05/06/2026

Het was weer een gezellig week met elkaar! 🥰

We moesten het zonder Nelly doen want zij genoot lekker van een heerlijke vakantie ☀️

Er was veel aanloop .
Collega’s van Sofie die op een bakkie kwamen en ijsjes voor ons mee hadden, stagedocenten kwamen langs, en we hebben weer tassen vol donatie materiaal gekregen
Antsje van den Berg Natascha Ligthart heel erg bedankt! Lief dat jullie zo aan ons denken 🥰

Sofie had Uno no mercy mee! Dat was een groot succes! En is vaak gespeeld deze week

We hadden nog gidsen in te pakken , en Romy leest dan na het inpakken altijd nog even heel secuur de adres stickers na!
Ja alles oké! ✅

Verder was Iedereen bezig met eigen activiteiten en taakjes.

We wensen iedereen een fijn weekend 🥰

Deze week wederom een dag minder vanwege het Pinksterweekend. Wat hebben we heerlijk weer gehad! 🌞Op dinsdag vierden we ...
29/05/2026

Deze week wederom een dag minder vanwege het Pinksterweekend. Wat hebben we heerlijk weer gehad! 🌞

Op dinsdag vierden we de verjaardag van Romy. Zij werd 21 jaar en wat heeft ze er naartoe geleefd🥰
Als traktatie had ze een hele lekkere slagroomtaart mee, met haar eigen foto erop 🎂
Het feest gaat voor Romy aankomend weekend nog verder in de Efteling. We wensen haar en haar familie heel veel plezier.

Met dit warme weer was er 's middags regelmatig een lekker verfrissend ijsje, om een beetje af te koelen. Er werd weer lekker gewandeld richting speeltuin of supermarkt. Verschillende gidsen zijn er verwerkt en ook zijn we nog bezig met verschillende producten voor de Kolhorner nachtmarkt.

Er zijn ook weer een paar tegeltjes verkocht, die te koop zijn bij een kapsalon in Den Helder! Hoe leuk dat onze producten daar in de smaakt vallen!

Terwijl ik dit typ, begint het in de verte te rommelen en te flitsen. Hopen dat het weekend niet in het water valt.. 🌩

Fijn weekend allemaal 🫶

Met pinkster voor de deur hebben we een fijne week gehad met elkaar. Er zijn leuke teksten en afbeeldingen op houten bor...
22/05/2026

Met pinkster voor de deur hebben we een fijne week gehad met elkaar.

Er zijn leuke teksten en afbeeldingen op houten bordjes gemaakt met de Cricut machine 🤩
Alvast ter voorbereiding op 7 augustus voor de Kolhorn nachtmarkt .

Het was een week met klusjes, boodschappen, wasjes vouwen , stofzuigen, corvee taken , gemeente gidsen inpakken en werk in de kas.
We hebben donderdag ons eerst zelfgekweekte sla blaadjes op brood met kaas gegeten 😅

Ook genoten van het mooie weer, tijdens een wandeling vond Mohammed een klein kikkertje 😍
Er werd lekker buiten gespeeld met de bal en stoepkrijt
😍

We wensen iedereen een fijn zonnig pinksterweekend 🥰

Deze week een werkdag minder, omdat het Hemelvaart op donderdag was. Even genieten van een vrije dag. We hopen dat alle ...
15/05/2026

Deze week een werkdag minder, omdat het Hemelvaart op donderdag was. Even genieten van een vrije dag.

We hopen dat alle moeders en iedereen die een moederrol vervult gigantisch in het zonnetje is gezet afgelopen zondag🌞

Sofie is na haar buitenlandstage in Finland weer terug in Nederland, dus op maandag en dinsdag hebben we weer van haar gezelschap genoten!😊

We kregen bezoek van toekomstige stagiaire met haar moeder. Erg gezellig en zij zal starten na de zomervakantie.

Er is weer veel geknutseld en er zijn veel huishoudelijke taken gedaan. Mouhamad vindt het fijn om lekker schoon te maken en we starten volgende week met een stofzuigschema. Zo draagt iedereen zijn/haar steentje bij💪. Tussen de buitjes door is er ook weer lekker gewandeld. 👣

Het was weer een fijne week die om is gevlogen! We wensen iedereen een prettig weekend 🌻

Bijna Moederdag ❤️De meeste zonnemaatjes vonden het leuk om wat voor hun moeder te maken, er werd dus flink op los geknu...
08/05/2026

Bijna Moederdag ❤️
De meeste zonnemaatjes vonden het leuk om wat voor hun moeder te maken, er werd dus flink op los geknutseld 🥰

Dinsdag kwam Sofie gezellig langs! Haar stage in Finland zit erop en vanaf volgende week komt ze haar stage bij ons nog een maand afronden.
Ze is duidelijk gemist de afgelopen maanden want wat was iedereen blij om haar weer te zien🥰

Het gaat goed in onze kas , alles begint al aardig te groeien we kunnen niet wachten tot we het eerste tomaatje 🍅 zien verschijnen

Woensdag was er een grote klus te klaren !
Een hele berg gemeentegidsen werden per 2 verpakt ! Zo met z’n allen hebben we dat toch maar weer even gefixt!

De week is weer om
gevlogen
We wensen iedereen een fijn weekend 🥰

We hopen dat iedereen een fijne Koningsdag heeft gehad! 🇳🇱👑We begonnen op dinsdag met boodschappen doen. Normaal gesprok...
01/05/2026

We hopen dat iedereen een fijne Koningsdag heeft gehad! 🇳🇱👑

We begonnen op dinsdag met boodschappen doen. Normaal gesproken haalt Marco voor ons de wekelijkse boodschappen. Omdat hij lekker vakantie heeft, hebben we het nu een keertje zelf gedaan.

Deze week met Smuldag hebben we een lekker broodje gezond gemaakt. Lekker een pistoletje met (desgewenst) kaas, ham, tomaat, komkommer, ijsbergsla en een gekookt eitje. 🥖

Omdat het vakantie is, is Lieke deze en volgende week een paar extra dagen bij ons. Altijd gezellig!

Er is gewerkt met de houtbrander, er werd alvast geëxperimenteerd met Moederdagknutsels, de gemeentegidsen van Bergen en Harderwijk zijn verwerkt, er zijn weer fijne wandelingen gemaakt en de plantjes in de kas kregen dagelijks een beetje water.

Onze Joke wil een klein stoeltje versieren met van wol gemaakte pompoms. Verschillende Zonnemaatjes vinden het leuk om hierbij te helpen en er zijn al verschillende pompoms in vrolijke kleuren gemaakt.

Wij wensen jullie een zonnig weekend! 🌞

Na vorige week intensief bloemen prikken in ons mozaïek, deze week weer een wat rustigere week. Dus weer tijd voor o.a. ...
24/04/2026

Na vorige week intensief bloemen prikken in ons mozaïek, deze week weer een wat rustigere week. Dus weer tijd voor o.a. gemeentegidsen, diamond painten, haken en breien.

Op dinsdag zijn we naar de "weggeefwinkel" in Den Helder geweest. Al een tijdje hadden we behoorlijk wat spullen, waaronder veel spellen en (moeilijke) puzzels, klaarstaan om weg te geven. De mensen daar heel blij en wij ook omdat het toch wel lekker opgeruimd is💪

De Bloemendagen waren t/m woensdag, dus op donderdag hebben we ons mozaïek naar binnen gehaald. Weer een pittig klusje om alle bloemetjes eraf te halen en de spelden uit de bloemen te verwijderen.

Er is lekker veel buiten gespeeld en gewandeld. Ook zijn we in de kas bezig geweest met het verpotten van o.a. de tomatenplantjes. 🍅🍅

Kaja heeft met Bente voor smuldag een heerlijke kwarkcake gebakken. 🍞
Ook had Bente een leuke K3 quiz voorbereid en deze keer was Lieke de winnaar! 🏆

Weer een gezellige week met elkaar gehad! Volgende week genieten Masja en Marco van een welverdiend weekje vakantie! Op maandag de verjaardag van onze Koning👑 en starten we weer op dinsdag.

Fijn weekend allemaal!

Deze week stond alles in het thema voor de bloemendagen in Anna Paulowna! Al geruime tijd terug heeft Kaja bedacht dat h...
17/04/2026

Deze week stond alles in het thema voor de bloemendagen in Anna Paulowna!

Al geruime tijd terug heeft Kaja bedacht dat het leuk zou zijn om gnome kabouters te gaan maken als mozaïek!
Dus na het vinden van een super blije gnome afbeelding hebben we deze uitgekozen om daar ons mozaïek van te gaan maken!
We noemen ons mozaïek Bloemen en baarden
Dinsdag zijn de hyacinten 🪻opgehaald en vanaf toen werd er heel hard gewerkt om alle bloemetjes te knippen en te te spelden!
Iedereen heeft meegeholpen, wat is zo’n groepsopdracht toch ontzettend leuk met elkaar!
Iedere dag zagen we hem mooier en mooier worden!
Wat zijn we ontzettend trots op ons prachtige kunstwerk waar iedereen zo goed bij heeft geholpen 💪🏻

Ons pronkstuk is te zien vanaf vandaag t/m 22 april in onze kraam op de Burgemeester Lovinkstraat 25 in Breezand
Komen jullie ook kijken?

We wensen iedereen een fijn weekend 🥰

Na een fijn lang paasweekend 🐣🐰 gingen we op dinsdag weer fris en fruitig aan de slag. We hebben weer een productieve we...
10/04/2026

Na een fijn lang paasweekend 🐣🐰 gingen we op dinsdag weer fris en fruitig aan de slag. We hebben weer een productieve week achter de rug!

Mariola heeft op de breimachine twee mooie mutsen gemaakt. Ook is zij het terras naast de kas helemaal voorjaarsproof aan het maken. De plantjes in de kas gaan lekker en we hopen dat met onze verzorging alles flink gaat groeien en bloeien.. 🌶🫑🥒🥬🍅🌺🌼🌸

Bente is met goede hulp begonnen aan het schuren en schilderen van onze kraam. Wat knapt hij op met de nieuwe, frisse gele kleur! 🎨 Als de kraam klaar is komt daar, eind volgende week, ons mozaïek weer op te staan.

Deze week hebben we ook de keuken gepimpt met hele vrolijke tegeltjes! Wij vinden het erg fleurig geworden en worden er blij van, iedere keer als we de keuken inlopen.😍😍

We kregen deze week ook weer een donatie van onze lieve buren. Een mooi roeiapparaat en een deftige bureaustoel, die we direct in gebruik hebben genomen. Hartelijk dank hiervoor!

Het beginnende lenteweer leent zich er prima voor om, 's middags na de lunch, even de benen te strekken tijdens een fijne wandeling. Regelmatig wordt er door verschillende Zonnemaatjes gevraagd of we gezellig een blokje om willen. Een goede en gezonde ontwikkeling die wij graag stimuleren! 🚶‍♂️🚶‍♀️🚶🚶‍♀️

Wij wensen iedereen weer een heel fijn weekend!

Adres

Burgemeester Lovinkstraat 25
Breezand
1764GA

Openingstijden

Maandag 08:30 - 15:30
Dinsdag 08:30 - 15:30
Woensdag 08:30 - 15:30
Donderdag 08:30 - 15:30
Vrijdag 08:30 - 15:30

Telefoon

+31223661239

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Dagbesteding De Zonnemaatjes nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Dagbesteding De Zonnemaatjes:

Delen