30/11/2023
Het is al weer een maand geleden dat we ons gezicht hier hebben laten zien. We vervelen ons niet, zullen we maar zeggen, maar toch weer tijd voor een frisse update.
Inmiddels is al het gras, graan en de mais binnen. De mais was wel even een uitdaging omdat het land zo nat was, maar gelukkig hebben we iemand gevonden die met rupswagen (Sjors dicteert nu haha) de uitdaging wel wilde aangaan en is alles goedgekomen.
Ook hebben we de afgelopen weken een paar keer koeien mogen vangen, omdat een hekje niet goed dichtzat en bij een wei de stroom eraf was. De dames houden ons dus goed in beweging.
Het kalverseizoen is hier ook begonnen en een paar weken geleden hebben we een te vroeg geboren lieverd in een zelfgemaakte ‘couveuse’ zijn eerste dagen wat extra warmte, liefde en zorg gegeven. Veel knuffelen hoorde daar natuurlijk ook bij en na een paar dagen stond hij al dapper op eigen pootjes. Inmiddels heeft hij geen warmtelamp meer nodig, drinkt hij goed zelf en…geniet hij nog steeds van knuffelsessies.
Tot slot is vandaag de laatste groep dames op stal gegaan en daarmee luidden we vanavond officieel de boerderijwinter in met een bordje boerenkoolstamp.
Zijn jullie ook al in de stamppotsferen?