Nagamowin

Nagamowin Sjamanistisch Centrum voor bewustwording: coaching, ceremonies, rituelen voor prive of groepen. Welkom!

Zweethut - drumcirkel - klankreis - cacao - rape - trauma lichaams- en ademwerk BRTT & TRB - systemisch werk - aromatherapie, healings etc.

16/06/2026

Er is een plekje vrij gekomen voor de kampvuur avond a.s. zaterdag ✨

Wie heeft er binnenkort weer eens zin in een drumcirkel in het bos? 🔥
16/06/2026

Wie heeft er binnenkort weer eens zin in een drumcirkel in het bos? 🔥

We sluiten de aanmeldingen voor de kampvuur avond en kijken uit naar een bijzondere avond 🔥 Mocht je spijt hebben dat je...
15/06/2026

We sluiten de aanmeldingen voor de kampvuur avond en kijken uit naar een bijzondere avond 🔥

Mocht je spijt hebben dat je je nog niet had aangemeld, stuur ons dan een berichtje zodat we je op de reservelijst kunnen zetten ✨

Zomer zonnewende kampvuur avond

✨ Een ode aan onze yurt Nagamowin's Nest ✨Het is alweer bijna een jaar geleden dat onze yurt in het bos geboren is. En w...
15/06/2026

✨ Een ode aan onze yurt Nagamowin's Nest ✨

Het is alweer bijna een jaar geleden dat onze yurt in het bos geboren is. En wat voor een bevalling was het...

Het was al een heel gedoe om haar naar ons te krijgen. We hebben haar zelf afgebroken, en moesten meerdere keren heel veel kilometers rijden om haar te vervoeren. Omdat er mooi weer voor nodig is, en een goede vloer, heeft het nog even geduurd voordat we eraan begonnen. Ze had al meer dan een half jaar opgeslagen gelegen. Een deel in de schuur, een deel in het bos. In het voorjaar van 2025 begon Ad aan de vloer. Hij moest van de grond staan en kwam recht boven het medicijwiel van de sterrenkinderen. Een heel ingenieus ontwerp in het hoofd van Ad, resulteerde in een dijk van een houten geraamte in het bos. We hebben de basis geïsoleerd en voorzien van een echte houten vloer. Want we willen er niet zomaar doorheen zakken, ook niet na 5 jaar. Het was een project van maanden, met veel regen.

In juni vorig jaar kozen we het warmste weekend uit om de yurt op te bouwen 🫣😅. Naja, het was in elk geval droog, en onze shirtjes waren nat. Het voelde goed om hulp te vragen aan 3 geweldige vrouwen, want er zijn nou eenmaal veel handjes nodig. En mooi dat de yurt geboren mocht worden met al deze vrouwen energie. We sliepen met allen in de tipi. Het was gezellig en hard werken, van weinig meevallers tot veel frustratie 🤣 Het proces van de geboorte van een yurt. Mijn hemel, wat hebben we lopen puzzelen, gemeten, touwtjes gemaakt, opnieuw touwtjes gemaakt, 200 x opnieuw begonnen..... Een yurt heeft een eigen vorm, een eigen karakter, en geen gebruiksaanwijzing. We hebben elkaar weer wat beter leren kennen 🤣 Dag 1 was eigenlijk al het bovenstaande. Een hele dag ploeteren en nog alleen met een kale vloer eindigen. Dag 2 hadden we elkaar nieuwe moed ingepraat. Nadat we allemaal 40 balken om de oren hadden gekregen, waren we fan geworden van touwtjes en vastbinden en vast schroeven. Op het einde van dag 2 hadden we de yurt staan. We waren gesloopt! Maar voldaan 🧡

Een paar dagen daarna gingen we op een welverdiende vakantie. De weken daarna waren spannend want het was slecht weer met veel regen en storm. Ad ging een paar keer extra kijken maar ze stond als een huis! Ad heeft er een afdak bij gemaakt, de hysterische kerstlampjes hebben er níet lang gehangen 🫣🤣, hij heeft zelf een pvc zeil gemaakt voor de duurzaamheid, en de kachel werd aangesloten.

De eerste nachten slapen in de yurt was leuk spannend, nieuwe geluidjes, de kachel leren kennen, het voelen van de bijzondere energie zo boven het medicijnwiel.... Ook de eerste ceremonies waren even wennen. Maar al met al, op 21 juni zijn we een jaar verder, zijn we gewend aan de yurt en haar bijzondere warme en geborgen energie. Het is een nest, waar we ons allemaal veilig mogen en kunnen voelen. Het is thuis komen, de cirkel, de baarmoeder. Ze verwelkomt ons iedere keer weer met haar warmte. De bloemen die we gebruiken tijdens de ceremonies krijgen een plekje om te drogen, onze krachtvoorwerpen hebben hun plekje, de kaarsjes branden en de salie rookt.

Deze yurt, de ceremonie tempel van het bos, we zijn er trots op en ontzettend dankbaar voor. Ze brengt ons zoveel. We hopen dat ze voor iedereen voelt als een veilige en heilige plek, een plek waar je kunt thuiskomen in jezelf.

Aho 🧡
Ad & Roxanne

De maan neemt weer af, dat betekent dat we weer naar binnen bewegen met onze energie. Het wordt deze week allemaal wat z...
09/06/2026

De maan neemt weer af, dat betekent dat we weer naar binnen bewegen met onze energie. Het wordt deze week allemaal wat zwaarder, moeilijker om aan iets te beginnen, lastiger om enthousiast te zijn. Over een weekje is het donkere maan en dat is voelbaar. Deze donkere maan in Tweelingen staat voor keuzes maken, communicatie en radicale veranderingen in je levenspad. Maar voordat we daar aankomen zijn er deze week de mannen- en vrouw cirkels in het bos, en we zitten dan nog in het Noorden van deze maancyclus. Thema's van het Noorden zijn stilte, afsterven, loslaten, accepteren, delen vanuit de kern, behoefte aan rust, reflecteren. Heb je behoefte aan verbinding, een moment voor jezelf om te bezinnen, jezelf te ont-moeten, te delen waar jij staat zodat je voor jezelf helder krijgt waar je bent? Dan ben je van harte welkom bij onze cirkels 🙏 Je kunt je hiervoor aanmelden via onze evenementen op Facebook.

Aho! 🧡
Ad & Roxanne

Trots op mijn vrouw!Haar laatste vision questdag. In de verte kondigt de donder zich aan. Na enige minuten hangt het bov...
04/06/2026

Trots op mijn vrouw!
Haar laatste vision questdag. In de verte kondigt de donder zich aan. Na enige minuten hangt het boven ons hoofd. De regen valt met bakken uit de lucht.

Aan de andere kant van het bos hoor ik haar stem en haar drum. Een lied naar de hemel, haar dankbaarheid naar het universum. Dankbaar om dit mee te maken, Aho! 💫🔥😍

De vision quest!
02/06/2026

De vision quest!

Onderliggende gebeurtenissen uit je verleden die je leven op een bepaalde manier beïnvloeden, kunnen vervelend zijn. Vaa...
02/06/2026

Onderliggende gebeurtenissen uit je verleden die je leven op een bepaalde manier beïnvloeden, kunnen vervelend zijn. Vaak draag je deze met je mee zonder volledig te beseffen hoeveel invloed ze nog hebben op je dagelijks leven. Ze hebben je lang beschermd en veiligheid gebracht.

Misschien voel je dat er iets wringt. Je loopt vast in terugkerende patronen, past jezelf aan of doet de dingen die je van binnen helemaal niet wil. Je verlangt ernaar om meer jezelf te zijn, maar merkt tegelijkertijd dat iets je tegenhoudt. Herken jij jezelf hierin?

Uiteindelijk kom je tot het besef dat deze onderliggende gedachten niet zomaar verdwijnen. Ze willen jou graag blijven “beschermen”. Een blinde vlek, een schijnveiligheid die vaak gepaard gaat met angsten om helemaal jezelf te zijn, kunnen ervoor zorgen dat je jezelf steeds verder verwijdert van wie je werkelijk bent. Je voelt je niet geliefd of gewaardeerd om wie je bent geworden door gebeurtenissen uit je verleden.

Wie je bent geworden, kan hardnekkig zijn. Je energie is verstoord, mensen vinden iets van je of je merkt dat je niet meer volledig in verbinding bent. Uit angst dat je iets wordt aangedaan of dat er misbruik van je wordt gemaakt, sluit je jezelf af. Vaak zijn dit juist de patronen die zichtbaar willen worden om bewustwording mogelijk te maken. Je energie is voelbaar voor diegene die hiernaar op zoek zijn.

Je hart kan gesloten raken, waardoor je niet meer open staat voor wat werkelijk op je pad komt. Vaak is het moeilijk om deze blinde vlek te erkennen, gewoonweg omdat je niet anders kent en weet. Je ziet de wereld om je heen en het verlangen groeit van wie je wil zijn, maar loopt vast in gedachten die je terughoudend, oordelend en onzeker maken.

Tijdens privéceremonies in de zweethut kan hier helderheid in komen. Samen gaan we deze reis maken wanneer jij hier klaar voor bent. Stap voor stap begeleid ik je door dit proces met alles wat zich aandient en er mag zijn wanneer jij je hiervoor openstelt.

Een spiegel wordt jou voorgehouden zolang als het nodig is om je echt te openen. Dit alles gebeurt op een deskundige en sjamanistische manier. De zweethut is de veilige plek waar de eerste triggers zich kunnen aandienen wanneer jij door de deur gaat. Door de warmte word je uitgedaagd om naar binnen te keren en kwetsbaar te zijn. Niet omdat er iets mis met je is, maar omdat jij voelt dat het tijd is om jezelf te ontmoeten en niet langer je leven te laten bepalen door de wereld om je heen.

De zweethut is de baarmoeder van moeder aarde, de vrouwelijke energie. De stenen zijn de mannelijke energie. Op een gegeven moment worden deze in de zweethut gebracht, waarna jouw proces in beweging komt. De reis door de zweethut kan confronterend, angstig en emotioneel zijn in vele vormen. Dit alles is nodig om tot het punt van openbaring te komen. Het moment waarop jij jezelf opnieuw mag ontmoeten.

De zweethut begeleiden we in groepen, maar ook in privésessies, wat het allemaal veel persoonlijker maakt. Met jouw intenties gaan we aan de slag voor een diepe reiniging op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel niveau.

De eerste stap begint niet in de zweethut, maar in het moment waarop jij voelt dat het tijd is om jezelf werkelijk te ontmoeten.

Voel jij dat deze woorden iets in beweging brengen, dan ben je welkom om samen deze reis aan te gaan.

Nagamowin

De kracht van de baarmoeder van moeder aarde 🔥
02/06/2026

De kracht van de baarmoeder van moeder aarde 🔥

Gisteren was een bijzondere dag! Een Zweethutceremonie met onze nieuwste zweethut, waarin ze werd geinitieerd. De intent...
31/05/2026

Gisteren was een bijzondere dag! Een Zweethutceremonie met onze nieuwste zweethut, waarin ze werd geinitieerd. De intenties waarmee deze Zweethut is gebouwd, waren: vrouwelijkheid en zachtheid. Met een mooie groep mannen en vrouwen zijn we de reis begonnen in de cirkel. Even landen en kennis maken waarna iedereen in beweging kwam. Gezamenlijk maakten we de ceremonieplek klaar: we dekten de hut af met wollen dekens, de vuurplek werd ingericht, het water werd klaar gezet en nog veel meer. Er komt heel wat bij kijken. Deze voorbereidingen doen we het liefste samen zodat de deelnemers een groep kunnen vormen en iedereen zijn/haar energie in de ceremonie brengt. Daarna hebben we de ancestors geëerd met onze intenties, waar de verlangens en boodschappen in zitten van ieder van ons mee voor een wereld waarvan wij zouden willen hoe deze eruit zou zien.

Het hout werd aangestoken en daarna was het wachten op het moment dat we de hut in konden. Er werd gesmudged, gezongen, er was ruimte voor een smudge met het Schelpwezen en er was tijd voor onszelf. Het was een zonnige en hete dag. Dit zorgde voor uitdagingen, in en buiten de hut. Goed afkoelen is dan extra belangrijk. De gieters water en het badje stonden klaar.

Bij een nieuwe Zweethut horen ook nieuwe stenen 😅 De eerste steen was extra groot en zwaar. Poe, hij was bijna niet te tillen! De eerste ronde kon beginnen. Na enige tijd werd een deel van de deur geopend omdat het nodig was. De energie kon stromen en er kon gedaan worden wat nodig was. Vier rondes zaten we in de Zweethut. Met de opbouwende energie vond iedereen zijn weg om te delen, te openen en het los te laten. De hitte was zeer intens wat regelmatig extra zwaar was. Het zorgde ervoor dat we onszelf niet meer konden verbergen. We mochten openen.

Tijdens de vijfde ronde voor ons geweldige vuurteam waren bijna alle deelnemers aanwezig in de hut. De laatste restjes mochten losgelaten worden en naar het vuur stromen om getransformeerd te worden.

Nagenietend tijdens een heerlijke potluck sloten we moe maar voldaan af, in het begin van de nacht. Geen besef van tijd en ruimte, indian time! We kijken terug naar een bijzondere dag met mooie mensen, en onze nieuwe Zweethut heeft gedaan waar ze voor staat.

We kijken uit naar de volgende zweethutceremonie, deze is op zaterdag 12 september.

Aho! 🧡
Ad & Roxanne
En het vuur team 🔥

Adres

Bos
Hilvarenbeek

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Nagamowin nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen