De PUREvrouw

De PUREvrouw Als Leefstijlcoach help ik jou om je weer energiek en 'op en top vrouw' te voelen.

21/05/2026

Een cappuccino, een koekje, een beschuitje, rijst bij de maaltijd en ja ook stress...allemaal suikers voor je lijf‼️

👉Als je jong bent kan je lichaam dit allemaal goed handelen maar na een bepaalde leeftijd kan dit de boel aardig verstoren...🥺

Hormonen gaan helaas anders voor je werken als je in de perimenopauze (overgangsfase vooraf aan de menopauze) komt.

❣️ Progesteron wordt steeds lager en oestrogeen kan behoorlijk gaan schommelen...
Je lichaam reageert op alles (vooral suikers) met insuline-aanmaak...dus ja ook op stress en dat hompje koolhydraten bij de maaltijd 😣

👉Want bijna alles buiten vet en eiwitten ziet het lichaam als suikers.

Wat merk jij❓️

❤️‍🔥Aankomen in gewicht, terwijl je hetzelfde eet...
❤️‍🔥Steeds vermoeider, terwijl je nog zo je best doet....
❤️‍🔥Een hoofd dat niet meer helder kan denken, en je moet nog zoveel...

👉Doordat bepaalde hormonen dalen en gaan schommelen ben je veel vatbaarder voor bloedsuikerschommelingen en ja...dan kan dat ene cappuccinootje de boel aardig in de war schoppen 😣

Mag ik dan helemaal geen koolhydraten meer eten❓️
Die vraag krijg ik regelmatig 🫶

🩷Je kunt koolhydraten ook op een andere manier binnenkrijgen en ik ben écht geen voorstander van koolhydraat-arm want dat kan je stofwisseling (schildklier) verstoren 🥺

❣️Wat je nu kan gaan doen is SAMEN met je hormonen werken zodat je weer vol energie zit en vermoeidheid, brainfog, gewrichtsklachten, aankomen in gewicht én al die andere overgangsklachten voor jou verleden tijd zijn‼️

Wat kun je doen❓️

-je LEVER helpen om o.a. oestrogenen beter
af te voeren
-hiermee ondersteun je je SCHILDKLIER en
blijft deze beter voor je werken
-je DARMEN en hele spijsvertering
optimaliseren, dit helpt je lichaam hormonen
effectiever te verwerken
-je BIJNIEREN ondersteunen door meer
evenwicht in je leven in te brengen

Deze 4 systemen ondersteunen is cruciaal tijdens deze fase om lekker in je vel te zitten en je systeem te helpen reguleren 🌸💥🌸

💞 Wil jij niet dat er steeds meer storinkjes bijkomen, luister dan naar de waarschuwingen die je lichaam je nu geeft

09/05/2026

👉 als jij hoort dat het gezond is om je ontbijt uit te stellen, weet dan dat het bij vrouwen 45+ alleen maar meer stress kan opleveren 🌸

Vraag jij je af waarom het bij jou NIET werkt?

‼️Stress betekent uit de vetverbranding en aanmaak cortisol = géén (buik)vet verliezen ‼️

❣️Ben je boven een bepaalde leeftijd (45+ is uiteraard een richtlijn en iedereen is anders), zakken je hormonen oestrogeen en progesteron.
Je wordt dan véél gevoeliger voor stress en het is aan jou om SAMEN met je lichaam te werken 🫶

👉 Wil je je lichaam NU goed voeden zodat je in de vetverbranding blijft, zijn hier zeker mogelijkheden voor.

🩷 Samen kunnen we kijken wat bij jou de boel stagneert zodat je lichaam in de mind-body connectie komt waar je nog jaren blij mee verder kunt 🩷



08/05/2026

👉 Dit ligt niet aan gebrek aan discipline ❣️

‼️Je hormonen veranderen 👉 en daarmee verandert ook de manier waarop je lichaam omgaat met bloedsuiker, vetverbranding en stress.

Het ontbijt wordt een cruciaal moment van de dag💪👊

NIET om zo min mogelijk te eten, maar om je lichaam stabiliteit, voeding en rust te geven 🫶

Zo werk je samen met je hormonen en niet tegen je hormonen 🩷

❣️Geef jezelf vaker een dikke knuffel, je doet het goed ❣️❣️


💕

18/04/2026

GAPS-Sardientjes-muffin 💪👊

👉 Suikers mijden in de ochtend geeft een stabiele bloedsuikerspiegel voor de rest van de dag 💥

Dus geen insuline-piek 😍

👉 Suikers mijden in de ochtend zorgt voor een goede start van de dag en houdt stress laag 😍

Dus geen cortisol-piek

Een stabiele bloedsuikerspiegel is key voor je gezondheid ‼️

👉 DAN PAS KUN JE VET VERLIEZEN ‼️👊

Bij ons vrouwen boven een bepaalde leeftijd 😍 zorgen oestrogeen en progesteron niet langer voor ons en moeten we een beetje liever zijn voor onszelf 🙏

Insuline- en cortisolpieken komen dan helaas veel sneller, we worden hier veel gevoeliger voor en het is aan ons om een manier te vinden om dit op te vangen ❤️‍🔥❤️‍🔥

👉 Met een ontbijt met voldoende volwaardige eiwitten en vetten geef je je lichaam weer waar het naar verlangt en nodig heeft 💞

-je voelt je helderder in je hoofd
-behoefte aan snaaimomenten verdwijnen
-opvliegers zijn beter te verdragen
-je opgeblazen buik wordt platter
-je energie constanter
-je gaat eindelijk VET verliezen 💃
-middagdipjes zijn verleden tijd
-ja het zorgt zelfs 's nachts voor een betere
diepere slaap 💤💤

‼️Deze sardine-ontbijtmuffins zijn ideaal als jij ook een eiwitrijk ontbijt wilt 😍😍

Ideaal om in te vriezen, dus maak er genoeg zodat je een tijdje vooruit kunt 🎉🎉

👉 Stuur muffin en ik stuur je het recept 🎁



14/04/2026

Wat wél werkt voor mij is:

👉 regelmaat > elke avond op dezelfde tijd naar bed en op dezelfde tijd opstaan = bioritme ok 💥
👉 geen wekker zetten > maar ontwaken en gelijk helder zijn 😍
👉 keltisch zeezout toevoegen aan mijn water > behoud van mineralen in je lichaam‼️
👉 een eiwit-/vetrijk ontbijt > geeft verzadiging tot ver in de middag en rust in je hoofd 🥰
👉 binnen een uur na het ontwaken > eiwitjes eten > geeft stabiele bloedsuikerspiegel door de dag/géén dipjes om 16uur en betere slaap 🩷
👉 bakken in ghee, ossewit of kokosolie > = minder ontstekingen > zonnebloemolie 😣
👉 wandelen na het eten > = stabiele bloedsuikerspiegel❣️
👉 niet meer dan 3-4 eetmomenten op 1 dag > = stabiele bloedsuikerspiegel❣️
👉 géén bonen, noten en peulvruchten > = darmherstel❤️‍🔥
👉 niet meer eten na 20uur > je lichaam herstelt 's nachts en hoort niet te verteren‼️
👉 het gebruik van een blue light blocker bril > zodat je melatonineaanmaak niet verstoord wordt = betere slaap 💤
👉 géén voedingsmiddelen skippen > maar puur en onbewerkt eten 💞
👉 max 45 min. krachttraining = rustmetabolisme omhoog💪
Én HEEL VEEL BUITEN ZIJN❣️❣️❣️

❣️In het dePUREvrouw leefstijl programma komt dit allemaal voorbij, we kijken wat voor jou werkt‼️


25/01/2026

‼️Zware metalendetox vind ik tegenwoordig één van de belangrijkste leefstijlaanpassing die je kunt doen om je lichaam te ondersteunen 👊

Helaas stoppen we onszelf vol met allerlei troep, waarvan we denken dat het geen kwaad kan.

🥺 Concentratieproblemen en stemmingswisselingen hoor ik steeds vaker van mijn cliënten.
Een tekort aan mineralen zoals jodium, magnesium of vit. D zijn ook véél voorkomend met vervelende lichamelijke gevolgen voor onze gezondheid.

Ook tekort aan zink (droge huid/ broze nagels).

Botproblemen kan door een tekort aan calcium.

Hartritmestoornissen kan door een tekort aan kalium.

❣️Voor deze klachten en zware metaalbelastingen werk ik graag met FULVINEZUUR 😍

Wat is FULVINEZUUR❓️

Het is een product uit de natuur en wordt gevormd door het natuurlijk afbraakproces van organisch materiaal zoals plantenresten.
Planten die duizenden jaren geleden nog groeiden op schone, voedingsrijke grond en een belangrijk onderdeel waren van humus in de bodem.

👉 Het dringt gemakkelijk door celwanden waardoor het voedingsstoffen naar cellen kan transporteren en afvalstoffen kan afvoeren💥

‼️IETS WAAR WE TEGENWOORDIG NIET MEER ZONDER KUNNEN ‼️

😪🤨 Parkinson, Alzheimer en Dementie worden steeds meer geassocieerd met ophoping van afvalstoffen in de hersenen 🥺

FULVINEZUUR kan helpen bij de ontgifting door zware metalen te binden en uit het lichaam af te voeren.

Lees mijn blog mineralen complex en bestel het mineralen complex bij RealRoots met code PUREVROUW10

💥💥 Tot maandag 26-1 nog met 10+15% extra korting 💥💥

Ondersteun jezelf én je gezondheid‼️👊



12/01/2026

Wat kun je nog toevoegen om voldoende eiwitten binnen te krijgen❓️

👉 Voeg parmezaanse kaas toe > laag in lactose!
👉 Voeg lever/leverpoeder uit de capsules toe > mag verwarmd maar voorkeur = aan het einde toevoegen > 10% off bij Modern Native met code PUREVROUW10
👉 Voeg tonijn toe
👉 Voeg sardines toe > let op NIET kopen in zonnebloemolie = ontstekingsbevorderend!
👉 Voeg ansjovis toe > kleine visjes = minder toxines, staan onder aan de voedselketen!
👉 Voeg kip toe > eerst even bakken of restjes van de avond te voren
👉 Rundergehakt < bak eerst rul en voeg daarna het eiermengsel toe
👉 Zalm > eerst de zalm aanbakken
👉 Eet nog een bakje rauwmelkse yoghurt/kwark met overheerlijke honing van RealRoots > code PUREVROUW10 = 10% off.
Let op honing NIET bij schommelende bloedsuikerspiegel, alhoewel het minder verstoort omdat het met vet gepaard gaat!

Begin je dag met een voedzaam ontbijt met voldoende eiwitten en vetten, zo zet je de toon voor de hele dag. Je blijft lang verzadigd en vol energie 💥💥

Ben creatief en zet jouw idee hier neer 🙏🩷🤍🤎



05/01/2026

👉 Denk jij bij groente gelijk aan gezond?

👉 Heb jij veel spijsverteringsklachten?

Dan kunnen die gezonde groentjes wel eens de oorzaak zijn....

Groentes, vooral rauwkost of groenten die niet goed doorgekookt zijn kunnen je maag, die misschien al geïrriteerd of ontstoken is nog verder irriteren.

Je maagslijmvlies hoort mooi dik en smeuïg te zijn‼️
Ook hoort er voldoende maagzuur aanwezig te zijn om alles te verteren‼️

Heb jij snel last van een misselijk gevoel, een zwaar gevoel (net alsof eten te lang in je maag blijft), zure oprispingen of maagzuur branden❓️👉 kan dit komen door een tekort aan maagzuur 👉 neem jij dan een pilletje zoals b.v. een rennie helpt dit je alleen nog maar meer in de misère 🥺

Stuur; maag en ik zal je opties sturen wat je kunt doen 😊



👉 Zodra wij overgingen op bewerkte voeding en suikers is de ellende begonnen....Vroeger leefden we van orgaanvlees, dier...
16/12/2025

👉 Zodra wij overgingen op bewerkte voeding en suikers is de ellende begonnen....

Vroeger leefden we van orgaanvlees, dierlijke vetten, honing, vis, rauwe melk en een beetje fruit 😍

Tegenwoordig is bijna alles wat we eten in elkaar geknutseld.
Bestaat alles uit goedkope zaadoliën omdat ossewit, roomboter, ghee en reuzel te duur gevonden wordt.
Kopen we massal blueband, becel, zonnebloemolie en croma, allemaal troep dat voor ontstekingen zorgt en onze aders verstopt 😪

Worden we bang gemaakt voor verzadigde vetten uit roomboter dat een natuurproduct is...HOE KROM KAN HET ZIJN 🙈

Eten we massaal chips, borrelnoten, koekjes en friet (vol met transvetten) maar roomboter mijden we 😪

Worden we van de overheid teruggefloten om minder vlees te eten maar stoppen ze de supermarkten vol met bewerkt vlees (kipschnitzel, gepaneerde kipburgers 🤮 en vleesvervangers) 😪

We stoppen ons vol met gebakjes, snoep, goedkope bewerkte granen vol met maïs en zijn bang voor eieren, want dit zou het cholesterol verhogen 😥

‼️ Je mag blij zijn als je cholesterol verhoogd is, want dit is een waarschuwing van je lichaam dat er aan je leefstijl gewerkt moet worden...nee, wat doen wij...wij onderdrukken cholesterol met medicatie zoals statines 😥

‼️ Weinig mensen weten niet dat net deze goedkope zaadoliën en suiker aan de basis van de veelvoorkomende ziektes staan ‼️

Ik hoop dat ik jullie een beetje wakker heb geschud want ik vind het triest en verdrietig om te zien dat veel mensen wel willen maar niet weten hoe en waar te beginnen...

Gezondheidsklachten zijn nog nooit zo hoog geweest en toch blijft het maar doorgaan...helaas wordt hier veel geld aan verdiend en zal verandering vanuit jezelf moeten komen...

Geef om jezelf 🤍🤎
➡️ en ja ook gewrichts-, hormoon-, buikklachten en/eczeem kunnen verdwijnen als jij je lichaam geeft wat het nodig heeft ❣️❣️

👊 Sta open voor voedingsadvies en kijk hoe snel verandering zal komen 🙏


30/11/2025

👉 Je gewicht blijft gelijk....
👉 Je bent moe...
👉 Afvallen lijkt onmogelijk...
👉 Je voelt je opgeblazen....

Dit is vaak geen zwakte...

Maar een ontstekingsprobleem.

Neem jezelf dus vooral niks kwalijk‼️

In je lichaam kan er een laag vuurtje branden:
Dit noemen ze ook wel 👉 laaggradige ontstekingen.
Je voelt ze niet direct, maar ze zorgen ervoor dat je lijf continue in overlevingsstand staat.

Het gevolg:

🫤 Je stofwisseling vertraagt
😔 Je krijgt meer cravings, vooral naar snelle
energie
😁 Je lichaam houdt vet vast, voor
noodsituaties
🤨 Je hormonen (leptine en insuline) raken
ongevoelig
🙃 Vermoeidheid, slecht slapen en vage
klachten worden erger

Zolang dit vuurtje blijft branden, zul je moeite hebben met afvallen.
‼️JE LICHAAM VOELT ZICH SIMPELWEG NIET VEILIG GENOEG OM VET LOS TE LATEN‼️
🔥EERST ONTSTEKINGEN BLUSSEN,
DAN VET VERLIEZEN 👊

Hier is actie nodig ‼️‼️

-Stress en cortisol ⬇️ meer rust, betere slaap ➡️ meer leven, minder overleven.

-Hormonen in balans brengen 🔜 leptine- en insulineresistentie verbeteren ➡️ leefstijl aanpassen.

-Overactief immuunsysteem tot rust brengen ➡️ intoleranties verminderen ➡️ pathogenen⬇️

-Darmen herstellen 🔜 darmslijmvlies, darmflora en leaky gut herstellen ⬅️

🔑 tot vetverbranding 💥💥💃

Pas als deze basis klopt, kan je lichaam veilig overschakelen van vasthouden naar verbranden 👊🔥


Adres

Kerkrade

Openingstijden

Maandag 09:00 - 17:00
Dinsdag 09:00 - 17:00
Donderdag 09:00 - 17:00

Telefoon

+31614334838

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De PUREvrouw nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar De PUREvrouw:

Delen