11/05/2026
Je werkt er zo hard aan....... en toch val je iedere keer weer terug.
Je valt niet terug omdat je het niet snapt.
Je valt terug omdat je er, ergens, toch nog iets aan hebt.
Hard? Mischien wel ja.
Maar wel eerlijk.
Je hoofd weet namelijk allang wat je eigenlijk "zou moeten" doen.
Je hebt erover gelezen, gepraat, en misschien zelfs anderen ermee geholpen.
En toch zit je weer in hetzelfde patroon.
En nee, niet omdat je zwak bent.
Maar omdat dat patroon je óók iets oplevert.
Controle
Herkenning
En een excuus omdat spannendste deel toch nog even uit te stellen.
Je systeem kiest niet voor groei.
Je systeem kiest voor dat wat het kent, zelfs als dat je klein houdt.
Dus zolang een deel van jou nog voordeel haalt uit blijven waar je bent, zul
je jezelf blijven saboteren.
De echte vraag is niet:
"Waarom lukt het me niet?"
Maar:
“Wat levert dit me nog op dat ik blijkbaar niet wil loslaten?”
En als je daar eerlijk naar durft te kijken,
hoef je jezelf niet meer te forceren.
Dan onstaat er ruimte om stap voor stap iets anders te kiezen,
op een manier die ook voor jou veilig voelt.
Dáár begint de verandering