Vivium Zorggroep

Vivium Zorggroep Vivium Zorggroep helpt mensen om hun eigen leven te blijven leiden, in elke levensfase. Zo gezond, v Zo gezond, vitaal en zelfstandig mogelijk.

Vivium helpt mensen verder

Vivium Zorggroep helpt mensen om hun eigen leven te blijven leiden, in elke levensfase. Ook ondersteunen we partners en familie indien gewenst. Wij geloven in de kracht van mensen. Onze klanten en hun naasten weten zélf het beste welke ondersteuning ze nodig hebben. Wij luisteren en werken samen aan een oplossing die past. Of het nu gaat om zelfstandig wonen, revalidatie, goede zorg, een passende woonsituatie of plezierig leven: Vivium helpt mensen verder.

"Warm-Zakelijk, noem ik het. Er zijn natuurlijk wel kaders, maar omdat onze bewoners continu veranderen, moet je als zor...
18/06/2026

"Warm-Zakelijk, noem ik het. Er zijn natuurlijk wel kaders, maar omdat onze bewoners continu veranderen, moet je als zorgpersoneel kunnen meebewegen. En jijzelf als teammanager dus ook (...)." (Corina van Hierden - teammanager)

Voor Vivium Torendael zijn we op zoek naar een zelfstandige en betrokken teammanager. Als Teammanager schakel je continu: soms stuur je aan, soms coach je. Met jouw ‘zorg-zintuig’ weet je precies wanneer je ruimte geeft of juist ingrijpt. Je haalt het beste uit je team en zorgt samen voor werkplezier.

Vivium Torendael is een bijzondere locatie in Amsterdam Zuid, waar mensen met dementie kunnen wonen en leven zoals thuis. Een herkenbare omgeving, waarin bewoners zoveel mogelijk hun eigen keuzes kunnen blijven maken en waar de nadruk op welzijn ligt.

Er wonen in totaal 143 mensen met dementie in Vivium Torendael, verdeeld over 12 kleinschalige groepswoningen (7 bewoners per woning) en 53 individuele appartementen.

De komende dagen wordt het flink warm. Vanaf morgen geldt zelfs het Nationaal Hitteplan. Dat betekent dat we extra lette...
17/06/2026

De komende dagen wordt het flink warm. Vanaf morgen geldt zelfs het Nationaal Hitteplan. Dat betekent dat we extra letten op onze bewoners en cliënten, want zij hebben sneller last van de hitte. Maar laten we ook goed op onszelf en elkaar letten!

Op onze locaties zorgen we voor verkoeling waar dat kan. Denk aan extra drinken, een ijsje op z’n tijd en activiteiten die we aanpassen. In de meeste gezamenlijke ruimtes is gelukkig airco, dus daar is het wat aangenamer.

Maar we weten ook dat het niet overal koel is! Op kamers kan het warm worden en voor collega’s en cliënten in de wijk is airco er natuurlijk niet.

Onze collega’s zetten zich ook met deze temperaturen volop in. Daarom ook aan hen de oproep: blijf goed drinken, vertraag daar waar mogelijk en neem af en toe een pauze .

Samen komen we de warme dagen door!

Officiële heropening gang en appartementen Godelinde feestelijk gevierdVivium Godelinde – De gang en appartementen die e...
17/06/2026

Officiële heropening gang en appartementen Godelinde feestelijk gevierd

Vivium Godelinde – De gang en appartementen die eerder getroffen zijn door brand in woonzorglocatie Godelinde zijn dinsdagmiddag 16 juni officieel heropend. Tijdens een feestelijke bijeenkomst werd de vernieuwde gang symbolisch geopend door de bewoners, samen met burgemeester Han ter Heegde, door het doorknippen van een lint.

Hoewel de bewoners inmiddels al enkele weken terug zijn in hun appartementen, is er bewust voor gekozen om de officiële opening later te laten plaatsvinden. “We wilden bewoners eerst de tijd geven om weer te wennen aan hun vertrouwde omgeving’’.

De opening vond plaats in een warme en feestelijke sfeer. Naast de bewoners waren ook naasten aanwezig om dit bijzondere moment samen te vieren. De gang was feestelijk aangekleed met ballonnen en er werd getoost met champagne. Voor de aanwezigen was er tevens een bittergarnituur verzorgd.

Tijdens de bijeenkomst sprak Willeke Oxener, directeur bij Vivium Zorggroep, de aanwezigen toe en stond stil bij de impact van de brand en het herstelproces. Ook burgemeester Han ter Heegde nam het woord en benadrukte het belang van saamhorigheid en veerkracht binnen de gemeenschap.
De heropening markeert een belangrijke mijlpaal voor zowel bewoners als medewerkers van Godelinde.

Met de terugkeer naar de vertrouwde woonomgeving wordt een intensieve periode afgesloten en vooruitgekeken naar de toekomst.

“Mijn moeder kreeg op jonge leeftijd dementie. Tijdens dat proces merkte ik dat de zorg voor jongere mensen met dementie...
11/06/2026

“Mijn moeder kreeg op jonge leeftijd dementie. Tijdens dat proces merkte ik dat de zorg voor jongere mensen met dementie in de Gooi- en Vechtstreek nog beter kan aansluiten bij hun situatie. Dat raakte me en motiveerde me om zelf de zorg in te gaan.”

Robin is helpende plus in revalidatielocatie Naarderheem in Naarden. Hij werkte hiervoor als badmeester, maar miste daarin een stukje uitdaging en vond zichzelf te jong om het daarbij te laten.Twee jaar geleden rondde hij zijn opleiding tot ‘helpende’ in de vorm van BBL af. Omdat hij nog verder wilde leren, ging hij door met de plusmodule. “Die duurde ongeveer zes maanden,” vertelt hij. “In de toekomst wil ik ook de VIG/MZ-opleiding gaan doen om nog meer te kunnen leren.”
Wat hij belangrijk vindt in zijn werk, is om verschil te maken voor mensen. Niet alleen door het bieden van zorg, maar juist ook door iets extra’s toe te voegen: “Even iemand afleiden van de zwaarte van de revalidatie of het nare dat hen is overkomen.”

Op de vraag zijn werk te omschrijven, zegt hij: “Liefde. Liefde in de vorm van aandacht en betrokkenheid.”
Hij beseft hoe kwetsbaar het kan voelen voor mensen om zorg nodig te hebben. Mensen moeten zich letterlijk en figuurlijk blootgeven. “Iemand op leeftijd gaat daar vaak anders mee om dan iemand die nog midden in het leven staat,” vertelt hij.
Juist daarom vindt hij het belangrijk om goed te luisteren naar wat iemand nodig heeft. Of dat nu gaat om persoonlijke voorkeuren, of iemand liever een vrouw of een man aan het bed heeft staan, of overtuigingen die belangrijk zijn voor iemand.

“In Naarderheem werkt een groot team en dat maakt dat er veel mogelijk is. We proberen altijd rekening te houden met iemands wensen.”
Hij gaat elke dag met plezier naar zijn werk, en dat komt ook voor een groot deel door zijn collega’s, vertelt Robin. “We doen het hier echt samen.”
Hij is er blij mee dat collega’s elkaar onderling zo helpen. Zeker op het moment dat het werk wat zwaarder is of als de dag tegenzit. Hij zegt: “We zijn één team met één gezamenlijke taak: zorgen dat cliënten een fijne dag hebben en weer een stap vooruit kunnen zetten.”

Wil je net als Robin werken met een fijn team in het mooie Naarderheem? We hebben in Naarderheem ruimte voor nieuwe collega's in verschillende functies openstaan.

✅Zo zijn we bijvoorbeeld per direct op zoek naar een WAN Verpleegkundige voor de nachtdiensten (uren in overleg). Als WAN Verpleegkundige in de zorg is jouw visie niet alleen inspirerend, maar ook essentieel voor het creëren van een omgeving waar revalidanten zich veilig en gewaardeerd voelen.
📌Benieuwd geworden? Klik op de link voor meer informatie of solliciteer direct: https://ow.ly/joBs50Zakhb

Samen bouwen aan langer thuis leven in Weesp-Zuid“De zorgvraag neemt toe en het aantal mensen dat kan werken wordt minde...
09/06/2026

Samen bouwen aan langer thuis leven in Weesp-Zuid

“De zorgvraag neemt toe en het aantal mensen dat kan werken wordt minder. Met die twee constateringen bij elkaar kunnen we denken ‘nou moeilijk, moeilijk’. Maar we kunnen ook denken: ‘okay als dit zo is, kunnen we dan niet een nieuw initiatief ontwikkelen waarbij we met elkaar op een andere manier kijken naar zorg, naar wonen, naar samen en naar verbinding?’ Daar is dit initiatief een mooi voorbeeld van.” (Wiko Vlasblom, bestuursvoorzitter Vivium)

Gisteren, 8 juni, vierden we de feestelijke start van de Lang Leven Thuis Buurt Zuid-1 in Weesp, bij Vivium Oversingel 🎉

Wat dit initiatief bijzonder maakt? We doen het écht samen. Met buurtbewoners, bewonersverenigingen, cliënten en hun vertegenwoordigers, cliëntenraden, partners en collega’s. En met organisaties die elkaar versterken: Versa Welzijn, woningcorporatie Ymere, Vivium Zorggroep en de gemeente Amsterdam (stadsgebied Weesp).

De middag stond helemaal in het teken van verbinding. De vier bestuurders hingen ieder een wens in de wensboom, een symbool voor de boom die later in de tuin van Oversingel wordt geplant.

🌸Projectondersteuners Sasha en Esther zorgden voor een mooie bijeenkomst waarin iedereen samenkwam. Bakkerij Wesselman sponsorde heerlijke koekjes voor bij koffie. En als afsluiting kreeg iedereen een bloeiende plant mee naar huis.

In de buurt is Sophie als Lang Leven Thuis-coach het aanspreekpunt. Zij helpt om ideeën uit de wijk verder te brengen. Alles mag er zijn: van ideeën over veiligheid en naar elkaar omkijken tot ontmoetingsplekken en activiteiten.

Want als mensen elkaar kennen, helpen en ondersteunen, wordt langer thuis wonen niet alleen mogelijk, maar ook fijner. Dáár gaat het om in Weesp-Zuid. Samen bouwen bewoners, partners en organisaties stap voor stap aan een buurt waarin we naar elkaar omkijken en elkaar versterken.

Wat speelt er bij Vivium?Regelmatig organiseren we gezellige uitjes en activiteiten. Bent u familie, buurtbewoner of naa...
08/06/2026

Wat speelt er bij Vivium?
Regelmatig organiseren we gezellige uitjes en activiteiten. Bent u familie, buurtbewoner of naaste? Komt u een keertje langs om de sfeer te proeven?

📌Cadeaumarkt, Vivium Naarderheem
Zaterdag 13 juni van 13:00 - 16:00
Struin langs de kraampjes en geniet van de gezelligheid en een lekker hapje en drankje. Onze zomerse Cadeaumarkt wordt gehouden in de Grote Zaal op de begane grond! U bent van harte welkom!

📌Dagtocht Staphorst met de bus
Donderdag 9 juli
In Staphorst worden vele tradities in ere gehouden. Een daarvan is de eeuwenoude klederdracht, die centraal staat in de geestige show die we in de museumboerderij gaan bijwonen.
Kosten: Vivium-leden € 69,95, niet-leden € 75,95
Via de link kunt u zich opgeven. Er zijn verschillende opstapplaatsen bij u in de buurt: https://ow.ly/gh5850Z8GuE

04/06/2026

"Wat ik het leukste vond aan mijn werk? Mijn collega's! Het werken met zoveel verschillende mensen. De Stichtse Hof was echt mijn tweede thuis."

Tom van Beek werkte maar liefst 50 jaar als medewerker technische dienst voor De Stichtse Hof. Hij kwam ooit binnen via een vakantiebaantje en dat beviel zo goed dat hij is gebleven. Deze week was zijn laatste werkdag voor zijn pensioen en dat hebben zijn collega's niet ongemerkt voorbij laten gaan. Met een erehaag werd hij 's morgens onthaald.

Hij kijkt uit naar deze nieuwe fase in zijn leven. "Ik ben geen stilzitter," vertelt Tom. Samen met zijn vrouw heeft hij dan ook leuke vakanties gepland staan. "En ik heb een Golden Retriever van nog geen 9 maanden oud. Die gaat me ook wel bezig houden."

Dankjewel voor al je inzet en betrokkenheid Tom!

☕Koffie? Kennismaken?Wil je flexibel werken, met alle invloed op jouw rooster?Wil je je verder ontwikkelen?Kom gezellig ...
04/06/2026

☕Koffie? Kennismaken?
Wil je flexibel werken, met alle invloed op jouw rooster?
Wil je je verder ontwikkelen?
Kom gezellig en vrijblijvend langs voor een persoonlijk gesprek.

Op 11 juni ben je van harte welkom in onze locatie Naarderheem, tussen 12:30 en 14:00. Ons team zit klaar om al jouw vragen over werken in de zorg te beantwoorden.
📍Adres: Amersfoortsestraatweg 1, Naarden.

Lukt het deze keer niet om te komen? Het Vivium inloopspreekuur is elke 2e donderdag van de maand. Hou onze socials in de gaten om te lezen waar onze recruiters volgende maand te vinden zijn.

Tijdens het Pinksterweekend stond Weesp in het teken van Weespers aan de Wand, een jaarlijks kunstinitiatief waarbij lok...
03/06/2026

Tijdens het Pinksterweekend stond Weesp in het teken van Weespers aan de Wand, een jaarlijks kunstinitiatief waarbij lokale kunstenaars hun werk exposeren op verschillende locaties in de stad.

Ook onze bewoners waren van de partij! Schildervereniging Rembrandt van De Hogewey leverde een bijdrage met een expositie in aan de Papenlaan. In totaal hebben tien bewoners hun werk laten zien. En wat hebben we een talent in huis!

Dank aan iedereen die is komen kijken naar de prachtige kunstwerken van onze bewoners!

“Waarom wil jij hier werken? Omdat je het werk als Wijkverpleegkundige niet alleen hoeft te doen. Ik zoek een maatje om ...
02/06/2026

“Waarom wil jij hier werken? Omdat je het werk als Wijkverpleegkundige niet alleen hoeft te doen. Ik zoek een maatje om in de regio Huizen samen kwaliteit te waarborgen, te sparren, met humor de dag door te gaan en elkaar scherp te houden – want goede zorg leveren doen we samen.” (Thijs Vermeulen, Wijkverpleegkundige Wijkteam Huizen Oude Dorp)

Vacature: Voor ons enthousiaste wijkteam Huizen Oude Dorp zijn we op zoek naar een liefdevolle en professionele wijkverpleegkundige (max. 28 uur per week). Je werkt geen weekenden (behalve bij nood), feestdagen in overleg.

Werken in de wijk vraagt lef. Lef om zelfstandig op pad te gaan (bijvoorbeeld op de fiets) en om je steeds weer aan te passen aan de situatie van de cliënt. Maar juist dat maakt het werk zo mooi. Je schakelt met de huisarts, overlegt met collega’s en zoekt samen naar de beste oplossing – want goede zorg leveren doe je samen.

Benieuwd geworden naar deze vacature? Lees hier meer of solliciteer direct: https://ow.ly/4yNu50Z5reg

Adres

Amersfoortsestraatweg 1
Naarden
1411HB

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Vivium Zorggroep nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen