10/06/2021
EEN VERHAAL UIT DE PRAKTIJK + OEFENING
“Uit je hoofd – in je hart”
Een aantal jaren geleden kwam er een man van middelbare leeftijd bij mij voor een healing. Iemand die veel in zijn hoofd leefde.
Hij had net een nieuwe relatie en kon het bijna niet geloven dat zo’n leuke, speelse en lieve vrouw voor hem koos.
Terwijl hij praatte, en praatte, gaf ik hem de healing en hielp hem bij het gronden, door zijn energie te verbinden met de aarde. Ook verbond ik zijn hartenergie met deze gronding.
Langzaamaan verstomden zijn woorden en begon hij in zijn lichaam te komen. En in zijn hart. Hij durfde te voelen. Wat zijn hart te vertellen had.
Dat hij mocht gaan genieten van deze nieuwe kans om zichzelf beter te leren kennen. En samen met zijn partner anders het leven te beleven. In speelsheid en in verbinding.
Zijn hart sprak en hij luisterde.
Hij sprong op en zei met volle enthousiasme: “ik wil met haar gaan dansen!!”
Een paar maanden later kwam ik hem tegen en vroeg hoe het dansen was.
Hij vertelde mij dat door het samen dansen, ze speelsheid hebben kunnen ontdekken. En dat hun relatie fantastisch was.
Ik keek in zijn ogen, die nu heel helder waren en wist dat hij de weg naar zijn hart had gevonden.
Wil jij ook in verbinding zijn met jouw hart en jouw verlangens?
Doe dan in de ochtend, net na het wakker worden, deze oefening van nog geen 5 minuten:
Ga op de rand van het bed zitten, met je voeten plat op de grond.
Leg je handen op je hart en haal een paar keer rustig adem.
Totdat je merkt dat je steeds meer aanwezig bent in je lijf.
Vraag: “Wat heb ik nu, op dit moment nodig? Waar verlang ik naar?”
Het eerste wat in je opkomt is het antwoord.
Zeg dit 3 x voor jezelf hardop of schrijf het op.
Alleen al het erkennen wat je verlangen is, kan een mooi begin zijn van de dag.
Het kan speelsheid zijn, een gezond ontbijt, meer verbinding met jezelf, ….. alles is mogelijk. En kijk of het lukt om dit verlangen te gaan uitvoeren.
En zet muziek aan en dans/zing de dag in! (meehummen mag ook, als dit beter bij je past)
Lukt het je de eerste keer niet om een antwoord te horen? Geef niet op, ga nog eens voor de lunch rustig zitten en doe de oefening weer. Daarom heet het ook een oefening ;-)
Mocht je dit proces samen onder mijn begeleiding willen ervaren, neem dan contact met mij op. Ik kan je nog meer tips geven om te leven vanuit je hart en hoe je dit doet.
#❤️
Mariëlle is een down to earth reading & healing coach, helpt je met verlies van je kind uit eigen ervaring, gebruikt muziek in haar trajecten en bied ook muzikale trajecten aan.