13/06/2026
Soms is het gewoon nog niet klaar. Dus pakte ik gisteren mijn daypack op en vertrok ik vanmorgen vroeg naar Maaseik. De camino vibe is er direct weer. De gele pijltjes, de kadans van het wandelen, het vuur in mijn schoenen, de rust en het groen langs de Maas. Mensen pikken de vibe blijkbaar op. 'ah, u bent op pad', 'goede reis' , hoorde ik vanochtend vroeg al. En in Wessem op het terras had ik een verrassend diep en verrijkend geaprek met een jonge man. Hij stelde me de vraag wat wandelen voor mij betekent en dat opende een verdiepend gesprek over het leven. Ik geniet van deze camino vibes, en van de koffie die hii zette 😅.
Wandelen betekent voor mij Vertragen, kadans en ritme vinden vanuit het stille punt in mezelf. Vandaaruit brengt het me volledig in het hier en Nu. Ontmoetingen met natuur, dier, mens en mezelf staan centraal. Het eenvoudige van de hele dag wandelen met enkel wat je nodig hebt, maakt het leven simpel en laat me zien dat er zo weinig nodig is om het geluk in mijn 💗 te voelen.
Op naar Maaseik dan maar, wellicht kom ik daar nog aan vandaag. Bon camino to me. 🌞
Liefs,
Marjolein.