Sensitieve Vrouw

Sensitieve Vrouw Lichaamsgerichte Therapie & Bewust Vrouw Zijn. "Eens gevoeld is nooit meer vergeten" Centrum Sensitieve Vrouw ( voorheen praktijk samsara): Leven vanuit je Hart!

Zie ook de besloten groep op facebook ( deze is alleen voor vrouwen): https://www.facebook.com/groups/799553143756295/

Soms is het gewoon nog niet klaar. Dus pakte ik gisteren mijn daypack op en vertrok ik vanmorgen vroeg naar Maaseik. De ...
13/06/2026

Soms is het gewoon nog niet klaar. Dus pakte ik gisteren mijn daypack op en vertrok ik vanmorgen vroeg naar Maaseik. De camino vibe is er direct weer. De gele pijltjes, de kadans van het wandelen, het vuur in mijn schoenen, de rust en het groen langs de Maas. Mensen pikken de vibe blijkbaar op. 'ah, u bent op pad', 'goede reis' , hoorde ik vanochtend vroeg al. En in Wessem op het terras had ik een verrassend diep en verrijkend geaprek met een jonge man. Hij stelde me de vraag wat wandelen voor mij betekent en dat opende een verdiepend gesprek over het leven. Ik geniet van deze camino vibes, en van de koffie die hii zette 😅.

Wandelen betekent voor mij Vertragen, kadans en ritme vinden vanuit het stille punt in mezelf. Vandaaruit brengt het me volledig in het hier en Nu. Ontmoetingen met natuur, dier, mens en mezelf staan centraal. Het eenvoudige van de hele dag wandelen met enkel wat je nodig hebt, maakt het leven simpel en laat me zien dat er zo weinig nodig is om het geluk in mijn 💗 te voelen.

Op naar Maaseik dan maar, wellicht kom ik daar nog aan vandaag. Bon camino to me. 🌞

Liefs,
Marjolein.

Het eerste wat ik terugvond op het pad in Portugal, was mijn humor. Ik merkte dat mensen om me heen zeiden dat ik grappi...
09/06/2026

Het eerste wat ik terugvond op het pad in Portugal, was mijn humor. Ik merkte dat mensen om me heen zeiden dat ik grappig ben, en ik realiseerde me daardoor hoe lang ik dat al niet meer gehoord had. Een deel van mij dat zo belangrijk is, en zo mij, was ondergesneeuwd.

Ik heb ontzettend veel en hard gelachen tijdens de Camino en voelde me volledig op mijn gemak om de grapjes te laten stromen.. Het zette me aan het denken, voelen, waar ik dit deel van mezelf was kwijtgeraakt. Het is de serieusheid in mijn werk, in mijn leven, die vaak de boventoon voeren. Ik mis in Nederland de echte, real life ongedwongen contacten. Samen aan de keukentafel met een flesje wijn en gewoon lol hebben. Samen muziek maken en zingen, samen eten delen en maar zien waar het heen gaat. De losheid, de lichtheid, de echtheid te voelen. De tijd voor elkaar nemen om te laten ontstaan wat er wil ontstaan. Vanuit Vreugde. Dat is voor mij blijkbaar een belangrijk element.

Integratie betekent voor mij dit vaker op te zoeken, ondanks drukte, werk en het 'serieuze leven'. In de vorm van niet digitale ontmoetingen, dansen, en wellicht regelmatig een pelgrimsroute te lopen waar mensen uit de hele wereld elkaar ontmoeten. Het inspireert me, it lifts me up, ik word er blij van. En daar gaat het uiteindelijk om, toch?

Liefs,
Marjolein. 🌺

Eindelijk vond ik gisteravond in Pádron een kerk die échte kaarsen verkocht ipv electrische lichtjes. Ik heb mijn kans g...
29/05/2026

Eindelijk vond ik gisteravond in Pádron een kerk die échte kaarsen verkocht ipv electrische lichtjes. Ik heb mijn kans gepakt en stak een kaars aan voor velen. Ze kwamen allemaal langs in mijn hoofd, ik noemde zachtjes hun namen. Er kwamen wat tranen, velen van hen zijn niet meer op aarde of zijn ziek. Afgelopen weken verloren twee vriendinnen hun moeders. Ook voor hen brandde ik deze kaars. Onder het toeziend oog van Maria, in de stilte van de kerk op Heilige grond.

Liefs,
Marjolein. 💗

⭐ Mindpath Camino Portugues⭐✨ Blaren op plekken waar ik ze nooit had, pijn bij iedere stap✨ 30 graden, lekker warm dus 🙂...
27/05/2026

⭐ Mindpath Camino Portugues⭐
✨ Blaren op plekken waar ik ze nooit had, pijn bij iedere stap
✨ 30 graden, lekker warm dus 🙂
✨ Geen andere lijfelijke ongemakken! 🎉

👉Vandaag oefen ik: NIET klagen, en NiET vloeken. Niet in mijn hoofd, niet in gesproken woorden...!👌

Het is zo makkelijk om te klagen. En het helpt niet, tot nu toe ;) . De camino is niet alleen fysiek uitdagend maar zeker ook mentaal. Ik help mezelf door de dag. Spoor mezelf aan. Rem mezelf soms ook af. Het is aan mij om de delicate balans vinden én te houden tussen goede zelfzorg en wilskracht. Niet te overpushen, en de Ja te blijven voelen in mezelf. Dat betekent mijn ritme vinden, uitproberen, bijsturen en mezelf mentaal zo 'schoon' mogelijk houden in steeds wisselende omstandigheden en ongemakken. Van een lawaaiïg hostel tot een pad waar geen einde aan lijkr te komen. En allea daar tussenin. 🙂

Zo kom ik mezelf weer tegen, en dat is helemaal prima. Ik heb voldoende gelopen om te weten wat ik kan en waar de grens is. Dit pad en alle ervaringen laat me opnieuw zien hoe belangrijk het voor mij is om te blijven oefenen in meebewegen met alles waar ik geen controle over heb. Dat het allemaal onderdeel is van mijn weg en wannneer ik het loslaat, dat het allerbeste voor me werkt. 🙂

Ik geloof dat de manier waarop je de Camino - of elk ander lang afstandspad wandelt- iets zegt over je manier van leven. Wat er gebeurt op het pad in en om je heen, weerspiegelt hoe je je levenspad bewandelt.

Mmmm, ik geniet nog even van mijn eerste glutenvrije taartje op mijn pad. Onder een grote boom met allemaal prachtige, moedige pelgrims om me heen. Wandelen kan de hele dag nog.🌳

Bom Camino to me!! 😀💃✅

Liefs,
Marjolein.

Sommige dingen kun je echt beter in het Engels zeggen. Zoals ' I am taking in the city'. Het zegt me zoveel meer dan 'de...
12/05/2026

Sommige dingen kun je echt beter in het Engels zeggen. Zoals ' I am taking in the city'. Het zegt me zoveel meer dan 'de stad bekijken'. Taking in voelt alsof ik al mijn zintuigen open zet en alles in me opneem. Letterlijk mijn lijf in, laat binnenkomen. De stad vult me op. En het is heerlijk. De muziek, de zon, het water, de bruisende energie, de verschillende mensen, de meeuwen, de duiven, de geur van eten... Ik laat het helemaal binnenkomen, en geniet.

Intuïtief dwaalde ik vandaag door de stad en klopte alles weer precies. Starten bij de kathedraal, het begin van de camino. Daar haal ik mijn Credential op. Pelgrimspaspoort. Mét stempel. :)

En ergens op mijn pad verschijnt inbde middag deze kerk (foto) en ik voel dat ik op deze plek mijn pad wil ontvlammen. Ik zal deze reis voor heel wat mensen een kaars ontbranden; voor iemand die heel ziek is, voor iemand die pas is heen gegaan, voor iemand die deze weg zo graag wil lopen maar dat niet meer kan...

Maar de eerste kaars ontsteek ik voor mezelf. Voor het pad dat ik te bewandelen heb. Hier en in het leven. Morgen ga ik lopen, ik zie ernaar uit.

En vanavond, tja, dat gaat denk ik een latertje worden. De muziek trekt me het hostel uit. De gezelligheid maakt dat ik me hier thuis voel. Ik vier mijn pad! Heb ik even geluk dat uitchecken hier pas om elf uur hoeft! 👌😀✅

Liefs,
Marjolein. 🌺✨🎉

Voor mij betekent professionaliteit dat ik voldoende draagkracht in mezelf waarborg om mijn eigen proces aan de kant te ...
20/04/2026

Voor mij betekent professionaliteit dat ik voldoende draagkracht in mezelf waarborg om mijn eigen proces aan de kant te zetten wanneer ik een groep faciliteer of een sessie geef. Voor mij betekent professionaliteit ook dat ik de grens van mijn draagkracht ken en precies weet wanneer ik er voor mezelf heb te zijn. Dat is het moment dat een sessie niet door kan gaan of ik er niet kan zijn voor een groep.

Een professional die goed belichaamd is, kent én herkent deze grens in zichzelf heel goed. En handelt hiernaar vanuit professionaliteit en trouw aan de dienstbaarheid naar zichzelf, de cliënt en het grotere geheel. Het maakt haar beschikbaar en betrouwbaar. En vooral maakt het haar eerlijk en mens!

Waarachtig (professioneel-) leven vereist jezelf goed te kennen en daarnaar te handelen. Je lichaam te bewonen en de signalen serieus te nemen. Compassievol te zijn naar je eigen draagvermogen. Dienstbaar te zijn aan het grotere geheel zonder jezelf te verliezen of voorbij te lopen.

Liefs,
Marjolein.🌺

Cranio Intensive Week27-4 t/m 1-5Limburg 🌿💥 Wie maakt ons compleet? Neem contact met me op voor een fijne last minute ko...
11/04/2026

Cranio Intensive Week
27-4 t/m 1-5
Limburg 🌿
💥 Wie maakt ons compleet? Neem contact met me op voor een fijne last minute korting!

✨ Geven en Ontvangen in Balans
✨ Direct toepasbaar stappenplan
✨ Je hoeft geen therapeut te zijn
✨ Veel hands on werk
✨ Deskundige begeleiding
✨ Voelen en ervaren staan voorop
✨ Aanvullend lichaamswerk ter ondersteuning van je persoonlijke proces
✨ Heerlijke - en gezonde lunch👌
✨ Prachtlocatie met heel veel buitenruimte en plek om te overnachten
👌 Kortom: deze wil je niet missen!

We heten je van harte welkom!
Marjolein & Cranio Team
Sensitieve Vrouw Cranio Intensive Week

11/04/2026

08/04/2026

Je lichaam is een belangrijk voertuig, het is het huis van jouw ziel. Daar waar je in woont. Meer ruimte in je huis, een schoner en opgeruimd huis woont en stuk lekkerder. :)

We nodigen je met veel plezier en enthousiasme uit om jouw huis te komen updaten zodat alles wat jou niet meer past vrij gelaten wordt en om jezelf op te laden met dat waar jij blij van wordt en wie jij werkelijk bent! ✨

Dankjewel lieve Maartje voor jouw prachtige, rakende woorden over deze bijzondere week! 🙏❤️

Welkom, de laatste twee plekjes!☀️

Cranio Intensive Week
27-4 tm 1-5
Limburg 🌿

Liefs,
Marjolein & Cranio Team 🌺



.vd.lem

Deze heerlijke week gaat over een paar weken starten op een prachtige locatie in Limburg. 🌿 Cranio Intensive Week🌿 27-4 ...
01/04/2026

Deze heerlijke week gaat over een paar weken starten op een prachtige locatie in Limburg.

🌿 Cranio Intensive Week
🌿 27-4 tm 1-5
🌿 Laatste plekjes 🔥

✨ 5 dagen Cranio werk - geven en ontvangen in balans 🙂
✨ Hands on gerichte week
✨ Je leert een Cranio-stappenplan, direct toepasbaar
✨ Aanvullend lichaamswerk om je persoonlijke proces te verdiepen en je eigen systeem op te schonen
✨ Superheerlijk eten (vegan en gv) door 'onze' Vicky 😋👌
✨ Professionele begeleiding
✨ Een prachtlocatie waar je ook nog eens heel voordelig kunt overnachten
✨ Deze week brengt je weer helemaal bij jezelf zodat je opgeladen en met een vrij hart naar huis gaat! 💚
✨ Na deze training heb je toegang tot onze Cranio Verdiepingsdagen zodat je de stof kunt blijven oefenen 👌

☀️Wil je meer informatie en/of telefonisch kennismaken? Dat doen wij altijd voordat je deelname een feit is, zodat we zeker weten dat deze week helemaal bij jou past en je gaat brengen waar je naar verlangt.

We zien naar je uit en hebben er heel veel zin in! 🔥☀️🌿

Liefs,
Marjolein & Cranio Team. 🌸

Adres

Vestesingel 12
Roermond
6049LC

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Sensitieve Vrouw nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Sensitieve Vrouw:

Delen