17/05/2026
QI GONG EN WANDELRETRAITE BIJ SAVITA
Wat hebben we weer genoten, tijdens de Lenteretraite die ik samen met Jolanda Kluft heb gegeven bij Savita. Ook al was het niet bepaald ‘lenteweer’, ha ha! We hebben zelfs 1 ochtend sneeuw gehad ❄️☃️. Maar ook zonneschijn en een blauwe lucht én we hebben het alle wandelingen drooggehouden.
Het was weer een heel fijne groep en ik ben iedere keer weer verrast hoe de deelnemers geraakt worden door de Qi Gong oefeningen. Juist in de zachtheid en de subtiliteit van de oefeningen komt er ruimte om werkelijk ‘naar binnen te gaan’, om echt contact te maken met JEZELF. En dat is helend. Mooi en ook ontroerend om te zien! En ook in het hartlabyrint en de wandelingen die Jolanda verzorgde ontstonden diepgang en inzichten. Ware cadeautjes voor de deelnemers en ook voor ons 🙏.
Daarnaast is er ook altijd ruimte voor plezier en vrolijkheid, zoals bij de creatieve opdracht en op de dansavond. We zijn echt ‘losgegaan’ op de muziek💃🕺🎶🎶!
Kortom het was weer geweldig. En nu nog nagenieten met de foto’s en de filmpjes (ook van de deelnemers, met speciale dank aan Margriet voor haar leuke compilatie van de wandeling op de Hochheide 👌).
Voor wie dit ook eens wil meemaken…….de Qi Gong zomerweek zit, helaas voor jullie, al vol. Maar in de herfstretraite is er natuurlijk nog volop plek (zie: https://innerlijkeglimlach.nl/news/13/55/Qi-Gong-en-wandelretraite.html).
En voor de echte langetermijnplanners de retraites voor volgend jaar 😉:
De Winterretraite samen met Jolanda: donderdag 4 t/m maandag 8 februari 2027
De Qi Gong zomerweek (die ik alleen geef): zondag 18 t/m zaterdag 24 juli 2027
De herfstretraite samen met Jolanda: donderdag 11 t/m maandag 15 november 2027