26/05/2026
"IK BEN HEEL DANKBAAR VOOR DEZE B12 FORMULE. IK VOEL ME LETTERLIJK MEER MENS.." - Een Vitamine B12 opknapverhaal..
Reny (31 jaar) uit Zuidwolde: “Dit B12 zuigtabletten recept van Vitamineb12nu heeft me enorm geholpen, en vrijwel vanaf de eerste dag van inname verminderden mijn klachten.. Ik begon eerst met het B12 standaardpakket met de dosis van 6.000 mcg (2 x 3000 mcg B12, van methyl- en adenosylcobalamine -red.) per dag, maar na een week voelde ik al dat het goed voor mij was om meer te gaan nemen. Ik neem de laatste 2 maanden zelfs een dubbele dosis van het B12 Powerpakket, die met de 10.000 mcg B12 pillen.
Ik had een jaar lang een burn-out gehad, en tijdens die periode ontdekte ik ook dat ik een flink vitamine B12 tekort had. Ik had allerlei psychische klachten, van depressie tot angstaanvallen; en een brandend en constant zeurend gevoel in mijn zenuwen, samen met sterke vermoeidheidsklachten, waardoor ik niet lang kon wandelen of fietsen en kleine activiteiten vroegen veel van me. Ik had een geheugen van een vis, nauwelijks concentratie, en een dof gevoel in mijn hoofd. Al die klachten waren al jarenlang bij me, maar toen de burn-out insloeg, werden ze extreem uitvergroot. Dit was ook het punt waarop Post Traumatische Stress Symptomen (PTSS) begonnen op te spelen. Maandenlang voelde ik me een soort kasplantje, die werkelijk niets kon verdragen. Via de huisarts kreeg ik al een jaar lang regelmatig B12 injecties in mijn bovenbenen. Dit hielp weliswaar een beetje, maar op de dagen dat ik de injecties niet kreeg, ervoer ik een terugval en de spieren in mijn benen waren allesbehalve blij met het opbouwende littekenweefsel door de herhalende sp***en..
De klachten verbeterden langzaam een beetje, maar heel minimaal en na een jaar voelde mijn lijf en brein nog steeds erg beperkt. Ook had ik al jaren het probleem dat ik ongelooflijk vaak moest plassen. En hiervan kon ik de oorzaak niet vinden. Ook had ik de regelmatige drang om vettig te overeten, alsof mijn lijf schreeuwde om iets, maar het voelde nooit voldaan.
In korte tijd kreeg ik van twee vrienden de aanrader om deze specifieke B12 zuigtabletten-combinatie van www.vitamineb12nu.nl eens te proberen, dus dat deed ik uiteindelijk. Want ondertussen was ik ook erg geschrokken van het feit dat op een dag mijn concentratie zo problematisch was geworden, dat ik midden in een zin niet meer wist wat ik aan het vertellen was...
En letterlijk binnen het uur dat ik de eerste dosis B12 zuigtabletten had genomen, voelde ik al meer helderheid in mijn hersenen. Een gewaarwording die ik al heel lang niet meer had gehad. Na een paar dagen merkte ik dat ik voor het eerst sinds maanden weer een urenlange wandeling kon maken, zonder moe te worden, en ook de drukte van de stad en het openbaar vervoer was ineens draaglijk.
Ik voelde met de dag verbeteringen in mijn gehele systeem. Na een week viel me op dat ik al veel minder vaak hoefde te plassen! Toen heb ik het lijstje met mogelijke B12 symptomen van www.vitamineb12tekort.nl er nog 'ns bij genomen en bleek die klacht daar óók onder te vallen. Ook was mijn behoefte aan overeten en snacken binnen die week flink verminderd! Dus ik was behoorlijk overtuigd...
En ik voelde al de hele week een soort intuïtieve impuls om veel meer B12 zuigtabletten te nemen en ik was het al aan het opbouwen met dubbele en 3-dubbele 3000 mcg dosissen.. Na een telefoongesprek met Bo Baden, B12 ervarings-deskundige, ben ik toen overgestapt op een dagelijkse dosis van 40.000 mcg.
Nu 2 maanden later zie ik mezelf weer van alles doen en ondernemen waar ik voor het nemen van de tabletten geen energie voor had of gewoon geen zin in. Ik voel dat mijn levensvreugde weer veel meer is teruggekeerd en het voelt alsof mijn brein het weer 'doet'. Ik kan weer genieten van sociale contacten, voel veel minder pijn in mijn zenuwstelsel, voel me emotioneel meer stabiel, ben helderder in mijn hoofd en ervaar een algeheel groter gevoel van vitaliteit, balans en levensvreugde. Oh, en zelfs mijn fysieke zicht is een beetje verbeterd..(ik heb behoorlijke sterkte qua brillenglazen) en merk dat mijn ogen weer wat helderder kunnen zien) Het voelt alsof de kleuren weer zijn teruggekeerd in mijn perceptie van de werkelijkheid. Nu besef ik pas dat ik eigenlijk al jarenlang alles ervoer door een soort grauwe waas. Ik voel me, al met al, letterlijk meer mens!
Ben ook heel benieuwd of andere klachten, die ik ook al jarenlang heb, ook zullen verminderen na verloop van tijd, aangezien die ook vallen onder mogelijke symptomen van B12 tekort. Ik heb bijvoorbeeld extreem dunner wordend haar, wat al begon in mijn tienertijd en waardoor ik nu op mijn 31e al kale plekken heb. En ook heb ik sinds mijn jonge kindertijd al 'tics', wat werd toegeschreven aan een lichte vorm van Gilles de la Tourette. Het zal me niets verbazen als dit ook (deels) samenhangt met het B12 tekort. Hoe dan ook, ervaar ik al veel meer rust, balans en ontspanning in mijn zenuwstelsel, wat ook de tics al wat heeft verminderd. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal verlopen..
Hartelijke groeten,
Reny
(C) www.vitamineb12tekort.nl 🌟🌟🌟
Ps: Telefonisch op werkdagen is bereikbaar voor B12 advies:
Bo Baden: 06 57772933.