16/06/2026
In de nacht van dinsdag 16 juni zijn twee collega’s van Ambulancezorg GGD Haaglanden tijdens hun werk mishandeld bij een inzet aan de Velpsestraat in Den Haag. Dit is onacceptabel.
Onze collega’s zetten zich dag en nacht in voor de gezondheid en veiligheid van inwoners in de regio. Dat zij daarbij te maken krijgen met geweld, raakt ons diep. Van hulpverleners blijf je af. Altijd.
We staan als organisatie pal achter onze collega’s en bieden hun alle steun die nodig is. Daarnaast werken we samen met de politie om dit incident zorgvuldig op te volgen.
Geweld tegen hulpverleners is niet normaal en vinden wij onacceptabel. We doen een dringend beroep op ieders respect voor het werk van onze mensen.