19/06/2026
“Ik was dertig toen ik de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker kreeg. Op dat moment voelde kanker als iets dat nog ver weg was. Met vriendinnen die ook dertig werden, sprak ik erover. Samen besloten we mee te doen.” Kelly vertelt waarom ze achteraf blij is dat ze is gegaan.
“Er waren afwijkende cellen gevonden die later kanker kunnen worden. Uiteindelijk betekende dit dat mijn baarmoeder moest worden verwijderd. Ik vond dat zelf ook de beste oplossing om eindelijk van mijn klachten af te komen. Al jaren liep ik met klachten en ik wilde dat dat ophield.”
Kelly weet dat niet iedere vrouw vrij durft te vragen voor het onderzoek. “Toch zeg ik: doe het nou maar gewoon. Als vrouwen zijn we zo gewend om altijd voor anderen te zorgen. Dit bevolkingsonderzoek is de manier om ook goed voor jezelf te zorgen.”