Gewichtsver LIES

Gewichtsver LIES Hi, ik ben Lies (lisanne) en ik coach jou naar een gezonde leefstijl. Ik geloof in jou!

Een gezond en gelukkig lichaam maakt keuzes vanuit liefde, niet vanuit strijd. ✨Wanneer je goed voor jezelf zorgt, wordt...
19/06/2026

Een gezond en gelukkig lichaam maakt keuzes vanuit liefde, niet vanuit strijd. ✨
Wanneer je goed voor jezelf zorgt, wordt kiezen voor beweging, voedzame voeding en rust iets natuurlijks. Niet omdat het moet, maar omdat je het waard bent. 🤍

Sunday Funday ✨🌿 • 🛍️ Decathlon bezoekje • 🥗 Lekker lunchen • 🌲 Boswandeling met hindernissen • 🎧 Wandeling met een goed...
14/06/2026

Sunday Funday ✨🌿
• 🛍️ Decathlon bezoekje
• 🥗 Lekker lunchen
• 🌲 Boswandeling met hindernissen
• 🎧 Wandeling met een goede podcast

Love it! 🤍
De perfecte mix van bewegen, ontspannen en genieten van de kleine dingen.

🧠 Je lichaam heeft een gaspedaal én een rem⚡ Sympathisch zenuwstelsel = gaspedaalZorgt ervoor dat je alert bent, prestee...
10/06/2026

🧠 Je lichaam heeft een gaspedaal én een rem

⚡ Sympathisch zenuwstelsel = gaspedaal
Zorgt ervoor dat je alert bent, presteert en in actie komt.

🌿 Parasympathisch zenuwstelsel = rempedaal
Zorgt voor rust, herstel en opladen.

Het probleem? Veel mensen staan de hele dag op het gaspedaal. Door werk, stress, prikkels en het gevoel dat er altijd iets moet, krijgt het lichaam te weinig tijd om te herstellen.

Daarom is het zo belangrijk om regelmatig momenten te hebben waarop niks moet. Niet om productief te zijn, maar juist om je lichaam het signaal te geven dat het veilig is om te ontspannen.

💚 Je gezondheid hangt niet alleen af van hoe goed je kunt presteren, maar ook van hoe goed je kunt herstellen.

Dames, luister… 👀💪Bang om “te gespierd” te worden van krachttraining?Dat gebeurt echt niet zomaar.Veel vrouwen denken da...
05/06/2026

Dames, luister… 👀💪

Bang om “te gespierd” te worden van krachttraining?

Dat gebeurt echt niet zomaar.

Veel vrouwen denken dat ze na een paar maanden trainen ineens enorme spieren krijgen, maar zo werkt het lichaam niet. Het opbouwen van spiermassa kost ontzettend veel tijd, consistentie en discipline.

Gemiddeld kan een vrouw die serieus traint ongeveer 2 tot 5 kilo spiermassa opbouwen in haar eerste jaar, afhankelijk van trainingservaring, voeding, genetica, herstel en hormonen. Daarna gaat de spiergroei vaak nog langzamer.

Om überhaupt zichtbaar meer spiermassa te krijgen, moet je:
✅ Meerdere keren per week krachttrainen
✅ Steeds sterker worden in je oefeningen
✅ Voldoende eiwitten eten
✅ Genoeg calorieën binnenkrijgen
✅ Goed slapen en herstellen
✅ Dit maanden tot jaren volhouden

Daarnaast spelen je lichaamsbouw en genetische aanleg een grote rol. Niet iedereen heeft dezelfde potentie om veel spiermassa op te bouwen.

De gespierde vrouwen die je op social media of wedstrijden ziet, hebben vaak jarenlang heel gericht getraind en hun voeding volledig afgestemd op spieropbouw.

Dus nee, van een paar keer per week krachttraining word je niet ineens enorm gespierd.

Wat je wél krijgt?
✨ Een sterker lichaam
✨ Meer zelfvertrouwen
✨ Strakkere vormen
✨ Meer energie
✨ Een hogere verbranding

Train dus niet vanuit angst om “te groot” te worden, maar vanuit de wens om sterker, gezonder en fitter te worden. 💖🏋️‍♀️

💪✨

Shoot klaar, haren gedaan…of make-uploos met een knot op m’n hoofd.Het zou eigenlijk niet uit moeten maken, toch?🤍Afgelo...
28/05/2026

Shoot klaar, haren gedaan…
of make-uploos met een knot op m’n hoofd.
Het zou eigenlijk niet uit moeten maken, toch?🤍

Afgelopen week had ik gesprekken met vrouwelijke collega’s over onzekerheden.
Over hoe bijna iedere vrouw wel iets heeft wat ze liever anders zou zien aan zichzelf.

En hoe gek ons brein eigenlijk werkt.
De ene dag voel je je krachtig, zelfverzekerd en heb je aan niemand een boodschap.
En de volgende dag kan één blik in de spiegel genoeg zijn om jezelf volledig weg te cijferen op iets wat je niet mooi vindt.

Alsof we altijd nóg beter moeten.
Nóg mooier.
Nóg strakker.
Maar wat is eigenlijk het ideale plaatje?
En is dat niet voor iedereen totaal anders?

Tijdens die gesprekken besefte ik vooral dit:
we denken vaak dat we de enige zijn met die onzekerheden… terwijl bijna iedere vrouw ermee worstelt.

Misschien zit schoonheid niet in perfect zijn.
Maar juist in jezelf durven accepteren op de dagen dat je dat het moeilijkst vindt. 🫶

Wat een heerlijke zondag ☀️Vandaag besefte ik opnieuw hoe hard mijn hoofd soms kan overwerken.Waarom heb je gisteren zov...
24/05/2026

Wat een heerlijke zondag ☀️

Vandaag besefte ik opnieuw hoe hard mijn hoofd soms kan overwerken.
Waarom heb je gisteren zoveel gegeten?
Is dat broekje niet te kort?
Mijn haar zit niet goed…
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar waarom eigenlijk? Voor wie?
Waarom laat ik die gedachten zoveel ruimte innemen?

Nee. Genoeg.
Ik wil dit niet meer. Dus ik laat het los. ✨
En meteen voel ik de rust weer terugkomen 😊

Het verleden speelt hierin mee, dat weet ik.
Maar ik wil niet langer dat oude verhalen bepalen hoe ik me vandaag voel.
Dus óf ik laat het los, óf ik ga ermee aan de slag — maar ik laat het mijn leven niet meer overnemen.

Deze heerlijke zondag laat ik niet verpesten.
Dikke vette punt. 🫶

Soms zijn we zo druk met alles en iedereen om ons heen, dat we onszelf compleet vergeten.Werk, verplichtingen, het huish...
22/05/2026

Soms zijn we zo druk met alles en iedereen om ons heen, dat we onszelf compleet vergeten.
Werk, verplichtingen, het huishouden, verwachtingen… ons hoofd draait overuren. En voor je het weet, reageer je kortaf, raak je geïrriteerd of trek je conclusies die misschien helemaal niet kloppen.

We vullen dingen in voor een ander, terwijl diegene het misschien nooit zo bedoeld heeft.
Misschien zijn zij óók moe. Óók overprikkeld. Óók gewoon mens.

In plaats van meteen te vlammen of vanuit emotie te reageren, mogen we soms even stilstaan. Even ademhalen. Even vragen: “Hoe gaat het eigenlijk met jou?”

Want niet alles is persoonlijk.
En niet elke reactie komt vanuit onwil — soms komt het gewoon vanuit een vol hoofd.

Laten we wat liever zijn voor elkaar, maar vooral ook voor onszelf.
Meer voelen. Meer relativeren. Meer genieten van het moment in plaats van alleen maar doorgaan.

Je hoeft jezelf niet steeds weg te cijferen om sterk te zijn. 🤍

Kiezen voor jezelf 💫Vandaag had ik een gesprek met een vader die mij feliciteerde met het behalen van mijn bikini fitnes...
19/05/2026

Kiezen voor jezelf 💫

Vandaag had ik een gesprek met een vader die mij feliciteerde met het behalen van mijn bikini fitness wedstrijd.
Tijdens dat gesprek besefte ik opnieuw hoe belangrijk het is om te kiezen voor jezelf en je eigen geluk.

Heel lang hield ik mezelf tegen om een bikini fitness wedstrijd te doen. Waarom? Omdat ik bang was voor de mening van anderen. Wat zullen ze wel niet denken?

Na mijn overwinning kreeg ik een bericht van een oud klasgenootje:
“Lies, dit was je droom al toen je op het CIOS zat en nu heb je het gewoon gedaan.”

En dat klopt. 😃
En met trots vertel ik over mijn reis: van een onzeker meisje naar iemand die kiest voor waar zij gelukkig van wordt.

Ik heb iets gevonden waar ik goed in ben, en ik kan niet uitleggen hoe blij ik ben dat dit op mijn pad is gekomen.

Mijn boodschap aan jou:
Doe waar jij voor staat, zonder je te laten tegenhouden door wat anderen misschien denken.

Swipe for Sunday Funday ☀️We are getting there 💛Gister en vandaag voelde ik wat meer rust. Ik heb besloten niet meer mee...
17/05/2026

Swipe for Sunday Funday ☀️

We are getting there 💛
Gister en vandaag voelde ik wat meer rust. Ik heb besloten niet meer mee te gaan in de gemengde gevoelens van afgelopen week. Ik wil gewoon weer balans. Niet alles of niks… maar lekker de middenweg.

En ja, morgen kan dit natuurlijk weer totaal anders voelen 🙈 (iets met vrouw zijn hè). Maar voor nu? Dit voelt goed.

Wat mij helpt: praten, sparren, vragen stellen aan mensen die me snappen. Die gesprekken geven inzichten, zetten me weer even met beide voeten op de grond en laten me relativeren. Soms heb je gewoon even een reality check nodig 😅

Struggle…Gister avond heb ik weer “een beetje” teveel gegeten 🙈En vanmorgen dacht de weegschaal: surpriseeee 📈En het erg...
13/05/2026

Struggle…

Gister avond heb ik weer “een beetje” teveel gegeten 🙈
En vanmorgen dacht de weegschaal: surpriseeee 📈

En het ergste? Het was niet eens slecht eten.
Nee hoor… gewoon hele brave, gezonde keuzes.
Zoals een onschuldige verse zuurdesem boterham met amandelpasta…
Een extra vijg in mijn mond… en oh ja, ook dat handje noten.
Of twee… misschien drie… maar wie telt er eigenlijk? 🤤🙊

Ik voel een klein stemmetje van onrust, maar die zet ik gewoon even op mute.
Het komt goed. Ik mag vertrouwen op mezelf, deze struggles horen er ook bij… dus ook die deel ik gezellig met jullie 💛

Adres

Narcislaan 16
Valkenswaard
5551AR

Openingstijden

Woensdag 19:00 - 22:00
Donderdag 09:00 - 11:30
Vrijdag 10:00 - 00:00
Zaterdag 08:00 - 00:00

Telefoon

+31643005736

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gewichtsver LIES nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen