liekemeijercoaching.nl

liekemeijercoaching.nl Eetgedrag en bodyconfidence. Weg met diëten en eetregels! Aan de slag met je mindset en patronen.

"Scars on your body show that you have lived. Scars on your heart show that you have loved." Kun jij al trots zijn op je...
07/06/2023

"Scars on your body show that you have lived. Scars on your heart show that you have loved."

Kun jij al trots zijn op je tigerstripes?






"Ik ga jou niet vertellen wat je moet eten!"Gek heh, een (ex-)gewichtsconsulent die jou niet gaat vertellen wat je moet ...
05/06/2023

"Ik ga jou niet vertellen wat je moet eten!"

Gek heh, een (ex-)gewichtsconsulent die jou niet gaat vertellen wat je moet eten 😜

Want wat denk je dat er gebeurt als ik zeg: "Dit moet je doen!"
"Deze regels moet je volgen!"

Laat dat maar eens even bezinken:
Wat denk je dat er dan gebeurt?

Misschien lukt het een tijdje, om op doorzettingsvermogen dat op te volgen. Maar echt verbonden met jeZelf ben je niet..

Want de vraag is eigenlijk: hoe wíl jij eten?

De meeste mensen die in mn praktijk komen hebben al zo vaak door een ander opgelegde (di)eetschema's gevolgd, en hebben regels genoeg gevolgd.

Maar wat werkt nou echt voor jou? Wat past bij jouw leven? Wat vind jij lekker? Waar voel jij je goed bij?

Veel liefs! En geniet van deze week 😍☀️







"Dansen naar een betere relatie met je lijf!" Klinkt dat goed?De signalen en behoeftes van je lijf voelen.Plezier hebben...
02/06/2023

"Dansen naar een betere relatie met je lijf!"
Klinkt dat goed?

De signalen en behoeftes van je lijf voelen.
Plezier hebben met je lijf! Maar ook: spanning voelen, bang zijn voor de mening van anderen, uit je comfortzone gaan, en die bevrijding voelen als je daar doorheen werkt en he-le-maal jezelf kunt zijn!

Dat is precies wat we afgelopen dinsdag hebben gedaan met het groepstraject in de workshop "Ecstatic Dance" door Romy Van den Berg . Toen ik het groepstraject ("Een gezonde relatie met eten, je lichaam en jezelf" die van maart tot juli duurt) samenstelde dacht ik meteen: DIT MOET ER IN.
We kunnen wel blijven PRATEN over die gezonde relatie met je lijf, maar er gebeurt pas écht iets als je iets gaat DOEN! 🔥
Ecstatic dance is een soort meditatieve vorm van dansen, waarbij je de impulsen van je lijf volgt. Het gaat er niet om hoe het er uit ziet, maar om hoe het voelt. (Een shift die we in het dagelijks leven ook wat vaker mogen maken 😜)

En het was zo gaaf ❤️ Een avond met heel veel lachen en bevrijdende tranen.
Zo dankbaar dat ik dit 'werk' mag noemen.

Romy organiseert vaker ecstatic dance avonden in Landhorst! Check vooral haar agenda!
En in september start er een nieuw groepstraject, waarbij we ook zeeeeker weer deze workshop gaan doen. Dus let me know als je alvast op de wachtlijst wilt 🤗

Op welke momenten lukt het jou om je goed te voelen over je lichaam?

Gisteren gebeurde er iets heftigs wat ik al jaren niet meer had meegemaakt.Mark en ik hadden 2e pinksterdag een heerlijk...
30/05/2023

Gisteren gebeurde er iets heftigs wat ik al jaren niet meer had meegemaakt.

Mark en ik hadden 2e pinksterdag een heerlijke SUPtocht gedaan (zie stories voor meer foto's!)
Toen we savonds moe maar voldaan in zijn appartement in Eindhoven zaten, met alle ramen open, want lekker weeeerr ☀️, hoorde we buiten op straat geschreeuw. We gingen kijken op het balkon, maar we konden het niet zien. Wat we wel overduidelijk hard hoorde waren schreeuwende mannen die flink ruzie aan het maken waren, en een vrouw die heel hard schreeuwde "NIET DOEEN!!".

Dat laatste was mijn trigger om he-le-maal in paniek te raken. Ik werd overmand door pijn, verdriet, angst, wanhoop, onmacht, boosheid en nog vanalles meer. Ik begon direct te huilen (de ugly cry met snot en geluid variant) en liep naar de bank om me daar klein te maken en te verkrampen. Helemaal in mn eigen wereld.

Het raakte een kindtrauma in mij. Ik voelde mijn eigen, oude: "niet doen". Zonder flashbacks en beelden, die zijn er vast allemaal uit ge-EMDR-d* vroeger in therapie. Maar de emotie was zo sterk voelbaar, en ook dat het van mij was, niet van wat er op straat gebeurde, het ging over iets in mij.
Mijn eigen wanhopige "niet doen".

Mark schrok zich een ongeluk! Hij kwam direct heel lief bij me zitten, sloeg een deken en zn armen om me heen en zei dingen als: je bent veilig. Terwijl ik druk bezig was mijn ademhaling onder controle te krijgen. En ik kon het gelukkig ook vrij snel voelen, dat ik veilig was, dat er geen acuut gevaar was, dat ik emoties voelde van iets van het verleden, niet iets van nu.

Op de middelbare school had ik regelmatig paniekaanvallen, en als volwassene zelfs ook nog wel een aantal keer (bijvoorbeeld toen ik bijna verdrukt werd in het Philipsstadion na een concert). Maar na jaren van therapie en persoonlijke ontwikkeling (en een leven waarin ik zelf redelijk kies in welke situaties ik terecht kom) dacht ik daar vanaf te zijn.

Zo bijzonder hoe dat werkt in je brein!
Gelukkig was er niet echt iets aan de hand, was er liefde en veiligheid, mochten mijn emoties er zijn en voelde ik me snel weer oke.

Maar jeetje, wat een ervaring weer!

*EMDR is een therapievorm waarbij ze emotionele lading van een herinnering afhalen. Dit wordt vaak gebruikt bij behandelen van trauma's.


"Listen to your belly that is always speaking to you" zong ik in de video van gisteren uit "Waterfall of Wisdom" van  Ku...
17/03/2023

"Listen to your belly that is always speaking to you" zong ik in de video van gisteren uit "Waterfall of Wisdom" van

Kun je op meerdere manieren interpreteren natuurlijk! Want je onderbuikgevoel, je intuïtie, spreekt altijd. Luister jij daar naar? Of maak je vooral keuzes met je verstand?

En als we het hebben over honger, in your belly. Luister jij naar jouw hongergevoel als je eetkeuzes maakt? Of luister je hierbij ook vooral naar je gedachten die vertellen of het al tijd is om te eten?

Maandag starten we met het groepstraject! In 4 maanden gaan we leren luisteren to your belly that is always speaking to you ❤️
De laatste plekjes 🥰
DM of mail naar [email protected] voor meer info!

Foto: Eva Bours Fotografie

Wat nou als je precies zou kunnen voelen waar je behoefte aan hebt? En daar precies genoeg van zou eten? En van elke hap...
11/03/2023

Wat nou als je precies zou kunnen voelen waar je behoefte aan hebt? En daar precies genoeg van zou eten? En van elke hap zou genieten? Zonder dat gedachtes in de weg zitten?

Vandaag hebben we daarmee geoefend in de workshop "Mindful Eten"! Zo gezellig ook altijd! En zo helend voor je relatie met eten, je lichaam en jezelf🙏

Ennnn deze lekkere bonbons van Chocolaterie Rembrandt gaan we tijdens het groepstraject ook proeven! 20 maart starten we! Meld je nu nog aan voor de early bird prijs! Voor meer info stuur me een DM of een mail naar [email protected]

❤️

INSCHRIJVINGEN GEOPEND! 🥳JAAAAAA WE ZIJN ONLINE! Je kunt je nu aanmelden voor het groepstraject 2023: Een gezonde relati...
10/03/2023

INSCHRIJVINGEN GEOPEND! 🥳

JAAAAAA WE ZIJN ONLINE!
Je kunt je nu aanmelden voor het groepstraject 2023: Een gezonde relatie met eten, je lichaam en jezelf 🙏

Je hebt geen vertrouwen meer in diëten, maar je weet ook niet goed wat je anders zou moeten doen..

Je wilt weer genieten van eten, kleren aandoen waar je je fijn in voelt. Tevreden zijn over je keuzes en trots zijn op jezelf!

Niet meer jezelf naar de sportschool slepen uit schuldgevoel of omdat het "moet", maar doen wat je ZELF wilt.
Gezond leven op een manier die bij jou past!

Van wat er speelt binnen in jou, naar acties. In plaats van de van buitenaf opgelegde regels.

20 maart - 17 juli
4 maanden
5 sessies 1 op 1
4 groepscalls
4 workshops
1 appgroep
Investering 447 (of 112 per maand)
NU VOOR DE EARLY BIRD PRIJS VAN 397! (of 100 per maand)

Voor aanmelden stuur me een DM of mail naar [email protected] ❤️

En zo zat ik met tranen in mn ogen, helemaal in shock, de brieven te lezen van 31-12-2021 en 31-12-2020..Elk jaar schrij...
03/01/2023

En zo zat ik met tranen in mn ogen, helemaal in shock, de brieven te lezen van 31-12-2021 en 31-12-2020..

Elk jaar schrijf ik een brief naar mezelf, op oudjaarsavond. Ik beantwoord vragen op een stencil zoals:
*wat houdt je bezig
*wat zijn je angsten
*waar heb je spijt van
*wat doe je om te ontspannen
*wie zijn de belangrijkste personen in je leven nu
*wat waren je inzichten

Dit was het 3e jaar dat ik de brief schreef, dus na het schrijven van de brief van dit jaar, mocht ik twee brieven teruglezen van de voorgaande jaren...

En ik wíst dat ik het een super mooie traditie vond die me inzicht zou brengen, maar dit...

Mensen zeiden al vaak: "het zijn roerige jaren geweest voor je!" En ik dacht telkens: uh ja n beetje wel, maar goed, ik ben 28, en een gescheiden mama. Zo veel "saaie jaren" heb ik nooit gehad. Er was altijd wel een grote stap, afstuderen, huis kopen, verbouwen, samenwonen, bedrijf starten, zwanger, kind, scheiden, etc. There have always been big changes. Er is nooit veel lang hetzelfde geweest... Dus zo heftig was het niet, toch? Dit is wat ik ken.

Ik las hoe ik ging van schuldgevoel en verdriet, naar doelen en vechtlust en geforceerd "dit moet wel werken". Naar veel meer léven, genieten, echt een leven opbouwen zoals IK ben. Met mijn fijne plekje, de mensen die bij me passen, de werkvisie die bij me past ❤️ Vertrouwen dat ik het wel red, in welke situatie dan ook. Dat het oke is.. Dat ík oke ben. Ookal heb ik niet dat grote bedrijf met personeel wat ik ooit ambieerde. Gewoon léven, vóelen. En ondanks al die (omzet)doelen en die ik níet gehaald heb, ben ik nu het gelukkigst wat ik ooit geweest ben.. Juist door meer los te laten, minder te streven. Minder hoofd, meer hart. Minder anderen, meer zelf, en toch ook meer anderen dan ooit tevoren :)

Er is altijd nog genoeg te leren en te groeien (busy doing that right now😅) Maar wat een pad zit er al op, en wat is dit een fijne plek om te zijn nu :) Dus wil ik vooral zo doorgaan :) Nóg diepere connecties met mezelf en mn loved ones. Nóg meer bij mezelf blijven. Nog meer mn bedrijf runnen vanuit wat ik wil brengen in de wereld 🤗

En jij? Wat ga jij nóg meer doen in 2023? ❤️💫

www.liekemeijercoaching.nl

VrouwMet alle ballen in de luchtHet gewicht van de wereld op je schoudersVergeet je niet aan jezelf te denken?(I sure di...
06/09/2022

Vrouw
Met alle ballen in de lucht
Het gewicht van de wereld op je schouders
Vergeet je niet aan jezelf te denken?
(I sure did 🙈)

Ookal ga je voor "het plaatje wat jij wilt"
(in mijn geval "die relatie" en "het gezin")
Ookal hou je de ballen in de lucht voor wat jij zelf wilt
Vergeet je niet jezelf buiten dat plaatje?
Wie ben jij als individu?
Wat heb jij nodig?
Waar word jij nou echt happy van?

Stiekem 😇 .. is dat ook de reden dat ik vorige maand besloot om 12 september weer te starten met yogalessen geven 😌🌸

Zodat ik zelf weer vaker yoga doe! Zo heerlijk!

Wil jij dat ook? Ik heb nog wat plekjes op de maandag en de woensdagavond.
Volgende week starten we, voor meer info stuur me een berichtje 🤗

Giveaway! 🎂🥂☺️Vandaag blaas ik 2️⃣8️⃣ kaarsjes uit! ❤️ En wie jarig is trakteert.....Bonbons van  😁Ik heb nog nooit zo i...
25/08/2022

Giveaway! 🎂🥂☺️

Vandaag blaas ik 2️⃣8️⃣ kaarsjes uit! ❤️

En wie jarig is trakteert.....

Bonbons van 😁

Ik heb nog nooit zo iets groots weggegeven... namelijk een "workshop Mindful eten" voor 10 personen!
Wil jij met je collega's, familie of vriendengroep de beste bonbons ever, plus nog andere hapjes proeven én wat leren over een gezonde relatie met eten? Wil je leren hoe je extra kunt genieten van eten, zonder je lichaam tekort te doen?

Op mijn, of op jouw locatie geef ik deze twee uur durende workshop met een gezellig én een educatief tintje.

Moet. Je. Meemaken. 😌

Hoe kun je winnen?
- like deze pagina op Facebook
- like dit bericht
- deel dit bericht in je verhaal en tag zodat ik het kan zien
- reageer onder dit bericht met wie je de workshop zou willen doen en wáarom je dit wilt winnen 🤗

Volgende week maak ik de winnaar bekend! 😁😁🙏

Happy Birthday to me! 😌😁🎂🥂

We gaan er een feestje van maken! 🥳

En hebben jullie al gezien wat ik gekregen heb van Niels? OMIJNGOD! ❤️🌊

Gisteren stelde ik je de vraag welke gedachten en overtuigingen er achter jouw behoefte om te presteren, af te vallen en...
12/07/2022

Gisteren stelde ik je de vraag welke gedachten en overtuigingen er achter jouw behoefte om te presteren, af te vallen en/of er mooi uit te zien zitten.
Maar hoe kom je er eigenlijk achter welke gedachten je allemaal hebt?

Zeker in deze tijd is dat best lastig. Elke vrije minuut vullen we op met een telefoon in onze hand, een radiopresentator in de auto of een podcast tijdens het wandelen.
Daarom deed ik de afgelopen 3 dagen een digi-detox! Beperkt smartphone gebruik, en geen tv. En extra beweging, yoga en meditatie. Minder afleiding, meer aandacht voor mijn lijf en mind.

Dus daar ging ik dan, tijdens mijn kopje thee om 10.00u, op de bank, wil mn telefoon pakken: Oh nee 😅 Dat zou ik niet doen vandaag.
(Doe jij dat ooit? Gewoon een kopje thee, zonder afleiding?)

En de dingen waar je dan aan gaat denken, opschrijven! Bij mij kwamen er veel todo's voorbij, maar ook veel "je zou meer ... moeten doen". (Bijv: sporten, poetsen, posten, afspreken met familie, etc) Of "wat denken die en die en die van mij". En dan vervolgens heeel stom van mezelf vinden dat ik dat denk, en stom vinden dat ik dat stom vind 🤣🤪

Die leegte, die je hoofd meteen vult, geeft zo mooi weer wat er speelt in jou, waar de knelpunten zitten op dat moment. De eerste dag zondag was vreselijk, ik was zo blij dat ik visite kreeg die me even afleidde. Maar de tweede dag ging alweer zoveel beter, omdat ik de saboterende gedachtes van de eerste dag al had aangepakt en kon herkennen. En nu de derde dag voel ik me rustiger en zelfverzekerder dan de afgelopen tijd :)

Misschien is zo'n 3 dagen digi-detox met regels misschien n beetje overdreven voor je, maar begin eens met je kopje thee drinken zonder smartphone. Of je ontbijt of lunch bijvoorbeeld. En bekijk eens wat er allemaal voorbij komt in je gedachten, wat je bezighoudt. Een minivakantie :)

Oja! En ze hangen! De jaloezieën! Net optijd voor de warmte 😁☀️

Geniet er van 🥰

Liefs!

www.liekemeijercoaching.nl

Je goed voelen, lekker in je vel zitten. Zodat je kunt genieten van alles, ook (of misschien zelfs vooral) van de kleine...
11/07/2022

Je goed voelen, lekker in je vel zitten. Zodat je kunt genieten van alles, ook (of misschien zelfs vooral) van de kleine dingen. Dat is wat je wilt, toch?
Maar hoe zorg je daar voor? Wat maakt dat je lekker in je vel zit?

Mijn ervaring, bij mezelf én bij de 7 jaar dat ik klanten coach, is dat we vaak heel oppervlakkig kijken naar wat maakt dat je lekker in je vel zit. We denken dat nieuwe kleren, een mooi huis, een voldaan gevoel na een geslaagde opdracht of een andere prestatie doorslaggevende factoren zijn. Natuurlijk zijn die dingen fijn, en doen succeservaringen goed. Maar deze momenten gaan voorbij, en kunnen, als je helemaal daarvan afhankelijk bent voor je "goed voelen", voor een onstabiel gevoel zorgen. De ene dag "on top of the world", de andere dag een dip. Herkenbaar?

Voor mij een aantal jaar geleden zeker!

Maar wat dan wel? Hoe zorg je voor dat doorlopende stabiele gevoel van lekker in je vel zitten?

Een laagje dieper kijken dus... Welke gedachtes en overtuigingen zitten er onder die behoefte aan nieuwe kleren of een prestatie op je werk?
Offf, voor veel klanten in mn praktijk dus: wat zit er achter de behoefte om af te vallen, slank te zijn?

"Ik ben pas oke als ik ..."

Voel die maar eens!

En welke gedachtes oordelen heb je over jezelf wanneer je nu naar je eetgedrag en lichaam kijkt?

Hoe zou dat zijn wanneer je helemaal oke zou zijn met jezelf? Met wie je bent, wat je doet, hoe je eruit ziet?

Dat gun ik jou! ❤️

En het is zo mooi om daar aan te werken! Daarom noem ik mezelf niet meer gewichtsconsulent of voedingsdeskundige, maar coach in eetgedrag en bodyconfidence (met specialisatie in emotie-eten).

Voel je welkom :)

Liefs Lieke

www.liekemeijercoaching.nl

Adres

Vlaskam 14
Wanroij
5446WV

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer liekemeijercoaching.nl nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar liekemeijercoaching.nl:

Delen