03/01/2023
En zo zat ik met tranen in mn ogen, helemaal in shock, de brieven te lezen van 31-12-2021 en 31-12-2020..
Elk jaar schrijf ik een brief naar mezelf, op oudjaarsavond. Ik beantwoord vragen op een stencil zoals:
*wat houdt je bezig
*wat zijn je angsten
*waar heb je spijt van
*wat doe je om te ontspannen
*wie zijn de belangrijkste personen in je leven nu
*wat waren je inzichten
Dit was het 3e jaar dat ik de brief schreef, dus na het schrijven van de brief van dit jaar, mocht ik twee brieven teruglezen van de voorgaande jaren...
En ik wíst dat ik het een super mooie traditie vond die me inzicht zou brengen, maar dit...
Mensen zeiden al vaak: "het zijn roerige jaren geweest voor je!" En ik dacht telkens: uh ja n beetje wel, maar goed, ik ben 28, en een gescheiden mama. Zo veel "saaie jaren" heb ik nooit gehad. Er was altijd wel een grote stap, afstuderen, huis kopen, verbouwen, samenwonen, bedrijf starten, zwanger, kind, scheiden, etc. There have always been big changes. Er is nooit veel lang hetzelfde geweest... Dus zo heftig was het niet, toch? Dit is wat ik ken.
Ik las hoe ik ging van schuldgevoel en verdriet, naar doelen en vechtlust en geforceerd "dit moet wel werken". Naar veel meer léven, genieten, echt een leven opbouwen zoals IK ben. Met mijn fijne plekje, de mensen die bij me passen, de werkvisie die bij me past ❤️ Vertrouwen dat ik het wel red, in welke situatie dan ook. Dat het oke is.. Dat ík oke ben. Ookal heb ik niet dat grote bedrijf met personeel wat ik ooit ambieerde. Gewoon léven, vóelen. En ondanks al die (omzet)doelen en die ik níet gehaald heb, ben ik nu het gelukkigst wat ik ooit geweest ben.. Juist door meer los te laten, minder te streven. Minder hoofd, meer hart. Minder anderen, meer zelf, en toch ook meer anderen dan ooit tevoren :)
Er is altijd nog genoeg te leren en te groeien (busy doing that right now😅) Maar wat een pad zit er al op, en wat is dit een fijne plek om te zijn nu :) Dus wil ik vooral zo doorgaan :) Nóg diepere connecties met mezelf en mn loved ones. Nóg meer bij mezelf blijven. Nog meer mn bedrijf runnen vanuit wat ik wil brengen in de wereld 🤗
En jij? Wat ga jij nóg meer doen in 2023? ❤️💫
www.liekemeijercoaching.nl