01/05/2026
Endelig grillsesong – sunt, saftig og sosialt! 🥗
I dag er det 1. mai, og for mange betyr det startskuddet for grillsesongen. 🍗🐟 Grillmat har kanskje et rykte på seg for å være usunt, men det kan faktisk være det stikkordet du trenger for en sunn og god mai!
Her er mine 3 beste tips for å «yte og nyte» ved grillen:
1. Varier med fisk og magert kjøtt: Sats på renskåret kjøtt eller fisk 2–3 ganger i uken. Visste du at ytrefilet er magert, mørt og grilles på 1-2-3?
2. Gjør tilbehøret til stjernen: Bytt ut fet potetsalat med en frisk variant med nypoteter eller byggryn. Prøv også å lage din egen dressing av kesam eller yoghurt naturell – masse smak, men langt færre kalorier!
3. Grønnsaker på grillen: De fleste grønnsaker smaker ekstra godt når de får litt farge på grillen. Bruk grillspyd eller foliepakker med masse urter og hvitløk.
Min personlige favoritt: Grillet vannmelon eller mangosalsa – det gir en helt ny vri på sommermaten! 🍉🥭
Husk at god planlegging er halve jobben for å beholde overskuddet gjennom alle festdagene i mai. Trenger du hjelp til å finne din personlige balanse? Jeg er her for deg med personlig tilpasset veiledning.
Ønsker dere alle en strålende 1. mai og en riktig god helg! 💛