Akupunktør MAF Kari B. Ask i Gjerdrum

Akupunktør MAF Kari B. Ask i Gjerdrum Akupunktør med fullført utdannelse fra Norske Akupunkturskolen ANS. Medlem av Den Norske Akupunkturforeningen, se linken lagt til på siden.

Tilbyr livsveiledning i form av EFT og tankefeltsterapi. Har individuelle konsultasjoner og kortere kurs.

Hvilken fantastisk medisinkunst jeg behersker! Syns det er fler og fler som trenger hjelp ved IVF, og vit at jeg er her ...
03/03/2024

Hvilken fantastisk medisinkunst jeg behersker! Syns det er fler og fler som trenger hjelp ved IVF, og vit at jeg er her om så er❤️

Stadig ny forskning viser effekt av akupunktur, og akupunktur kan være fordelaktig for kvinner som gjennomgår IVF.

Åpenbart spør du meg?
26/02/2024

Åpenbart spør du meg?

Mange stikker nåler i behandling, men hvem ville du valgt? En med et helgekurs eller en med flere års utdanning i akupunktur? Kravet for å bli fullverdig medlem i Akupunkturforeningen er 4 års fulltids høyskoleutdanning i akupunktur og medisinske fag.
Du finner dem på www.akupunktur.no

#

Godt beskrevet 👌
09/09/2023

Godt beskrevet 👌

VI VELGER ALTERNATIV BEHANDLING FORDI DET HJELPER
Vi er mange som jobber med tradisjonell medisin (også kalt alternativ behandling) i dette landet. Vi ønsker å hjelpe våre medmennesker. Det tikker inn hyggelige takknemlige hilsener fra kunder på epost, i sosiale medier, på SMS og via blomsterhilser og varmende kort.Vi følger hjertet og at vi betyr en forskjell for andre.

Likevel greide en farmasøyt fra Høyre å få Stortingsflertall for at tjenestene våre skal være momspliktige. Moms eller ikke moms, det er være eller ikke-være for mange firmaer. Ikke alle kunder har råd til en prisøkning på hele 25 %. Når behandleren må betale en så stor andel av lønna til staten, betyr det kroken på døra for mange. Og det var utvilsomt målet!

Media påpekte aldri det opplagte: Han som stod stod bak forslaget, Sveinung Stensland i Høyre, er farmasøyt. Han misbrukte makten sin som politiker til å rydde konkurrentene til hans egen bransje av banen. Han ønsker at det norske folk kun skal handle av hans kolleger, og ikke få hjelp via tradisjonell medisin. Det er en aktiv krigføring han driver, han jobber også for å forby at barn skal få hjelp av tradisjonell medisin. Ja du leste riktig, han vil gjøre det forbudt for såkalte "alternative behandlere" å hjelpe barn under 10 år!

Snakk om bukken og havresekken! Ved å ilegge konkurrentene betydelige ekstra kostnader, ville han berike sin egen bransje. Er han ikke inhabil? Er det redelig? Hvorfor var det ingen journalister som satte fokuset på det?

Skolemedisin hjelper mange, men ikke alle. Her er historien til et barn jeg fikk høre om: Den vesle 7-åringen brukte bleier. Ja du leste rett. 7 år gammel og bruker bleier! Tarmen var utspilt, og barnet fikk medisiner flere ganger om dagen for overhode å få ut avføringen.

Slik hadde det vært i flere år. Til barnet fikk komme til en alternativ behandler. Behandleren kjente at barnet hadde intoleranser, og anbefalte å kutte ut melk. Det viste seg at barnet pleide å få medisinene i melk.

Uten melk i kosten og med bare 5 timer med alternativ behandling er barnet mye bedre. Tarmen har normal tykkelse, og er ikke sprekkferdig av avføringen som ligger pakket der uten komme noen vei.

Og jeg undrer meg over hvorfor vi har en maktkamp og en profesjonskamp når målet er å hjelpe. Det er noe ekstremt arrogant over å påstå at det kun finnes en riktig vei, og det er min! Jeg tenker at samarbeid for pasientenes beste er løsningen.

Sannheten er at virkeligheten er mangefasettert. Mitt mål som behandler er at kunden min skal få best mulig hjelp. Ikke nødvendigvis at JEG skal få æren over å være den som hjalp!

Vi er på overtid med å få i stand et kompelmentærmedisinsk tilbud i dette landet.

Jeg husker da jeg var gravid. Bekkenløsningsplagene invalidiserte meg, og jeg greide ikke annet enn å ligge i den stillingen som gav meg minst smerte. Så fikk jeg høre at osteopati kunne hjelpe, og bestilte time. Og der møtte jeg den, den store hindringen. Jeg var på gråten da jeg stod foran trappen fra 1. til 2. etasje og jeg forstod at jeg ikke kom til å greie å komme meg opp den trappen og til behandleren i etasjen over. Jeg tok frem mobilen for å ringe behandleren og avlyse timen. Da oppdaget jeg heisen. Aldri har jeg vært så glad for å se en heis!

Jeg kreket meg inn på behandlingsrommet, og en halv time senere var jeg både smertefri og bevegelig. Ja, den alternative behandlingen hjalp!

Jeg husker en annen gang. På legevakten takket jeg ja til å ta en vaksine mot stivkrampe. Jeg ble sengeliggende i over et halvt år etter den vaksinen. I måned etter måned var jeg helt utslått og 100 % sykemeldt. Jeg ble så syk som jeg aldri har vært verken før eller siden. Dag etter dag, måned etter måned lå jeg hjemme i senga. Jeg undret meg over hva det var i den stivkrampesprøyten, og ble overrasket da jeg tilfeldigvis fant ut at Legevakten ikke hadde gitt meg EN vaksine som avtalt, men mange! Legevakten visste ikke om de hadde gitt meg 4 eller 6 vaksiner den dagen, fordi de hadde journalført kun en av dem, nemlig den mot stivkrampe. I stivkrampesprøyten er det alltid 4 eller 6 ulike vaksiner, fikk jeg vite! Ut i fra prisen jeg hadde betalt, regnet de med at jeg hadde fått en cocktail med 4 vaksiner, men de sa det også kunne hende at jeg hadde fått 6 ulike vaksiner den dagen.

Jeg måtte ligge i «oppoverbakke», så jeg hadde to store dyner under overkroppen. Hvis jeg lå flatt greide jeg ikke å puste. Jeg husker at jeg kjente at jeg var tissetrengt, men jeg hadde ikke krefter til å gå de 4 metrene fra sengen til toalettet. Så ydmykende det var! Til slutt ble jeg lagt inn på sykehusets lungeavdeling.

PUST, sa dama på sykehuset. Hun satt klar med måleapparatene sine. Og jeg pustet inn i slangen med all kraft. Det følte som om jeg skulle svime av, det føltes som jeg blåste en liten orkan inn i slangen hennes.

Sykepleieren så på meg. Enda en gang forklarte hun at jeg måtte ta i, det var meningen at jeg skulle puste av mine fulle lungers kraft inn i slangen. Jeg sa at jeg hadde pustet alt jeg kunne, men hun trodde meg ikke.

Pust igjen sa hun, og jeg pustet så kraftig at jeg under normale forhold skulle følt at kinnene bulte og at øynene skulle poppe ut.

Hun trodde at jeg ikke forstod. Hun trodde at jeg ikke gadd å ta pustetesten hennes. Hun ble tydelig irritert.

Ydmyket og trist lå jeg i sykehussengen. Jeg kjente at jeg måtte få healing nå, jeg måtte ha en endring. Og gjett om healeren sendte meg energi! Jeg lå der på sykehusets lungeavdeling, og kjente transformasjonen. Plutselig greide jeg å puste! Under healingtimen var det som om jeg ble spylt innvendig med en høytrykksspyler. Jeg opplevde at all «dritten» i brystet mitt ble spylt vekk. Jeg kunne endelig puste igjen! Jeg var så glad at tårene rant. Jeg kjente at p**a min ble klissvåt av tårestrømmen. Jeg stod opp fra sykesenga. Jeg gikk ut i sykehuskorridoeren. Bena mine bar meg og pusten holdt! Endelig kunne jeg puste normalt!

Ikke forskningsbasert behandlingstilbud, vil noen si. Ikke dokumentert.

HÆ? Hvor lenge skal vi la oss lure av dette?

Jeg har vært i «alternativbransjen» i så mange år nå, at jeg ikke har noen problemer med å se at et iskaldt og skruppelløst system tjener gode penger på at alternative behandleres resultater holdes hemmelig og skjult. For det er nettopp det som skjer.

Det er derfor alternative behandlere bokstavelig talt lever under pisken. Vi har ikke lov til å dele internasjonale forskningsresultater som viser at behandlingensformen vi praktiserer har effekt. Vi må også fjerne historiene fornøyde kunder så gjerne vil dele.

Ja du leste rett. Les avsnittet over en gang til.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fjernet hyggelige tilbakemeldinger fra kundene mine i sosiale medier. Kundene vet ikke at jeg risikerer fengselsstraff når de forteller om hvilke fantastiske resultater de har fått etter timene med meg. Mennesker og dyr har fått det bedre eller blitt friske. HYSJ! Det er strengt forbudt å fortelle om dette i demokratiet Norge.

Dama som prøvde å bli gravid i årevis, og som ble gravid etter healingtimen med meg. Hun forstod ikke at jeg ikke kunne ha hennes jublende glade historie på mine sider i sosiale medier.

Hun vet ikke at jeg risikerer å bli straffeforfulgt, bøtelagt og dømt hvis jeg lar henne fortelle sin historie på mine sider eller i kommentarfeltet på sidene mine. Som alternativ behandler har vi heller ikke lov til å gjengi forskning fra internasjonale medisinske tidsskrifter som kan vise at behandlingsformen vi utfører kan ha effekt.

Vi har heller ikke lov til å gjengi fornøyde kunders historier, Kundeuttalelsene er i strid med alternativforskriften, dersom de gir inntrykk av at den alternative behandlingen hadde virkning mot en konkret sykdom eller lidelse.

Vi blir nektet å dele internasjonal forskning fra medisinske tidsskrifter. Vi blir nektet å dele kundenes erfaringer om hva behandlingen har gjort for dem.

Norsk forskning på alternativ behandling får vi lov å dele. Jommen sa jeg smør: Hvilken forskning er det? Den eksisterer knapt. Der er en villet politikk å ikke ønske å se nærmere på disse resultatene.

Spørsmålet er da: HVEM tjener på en slik sensur og hemmelighold? Hvem tjener gode penger på at folk lures til å tro at alternativ behandling ikke virker?

Mon tro om det er den samme industrien som har sugerør inn i statskassen?

Over 50 % av den norske befolkningen bruker alternativ behandling. De gjør det fordi det virker.

Takket være at en farmasøyt på Stortinget ville kvele konkurrentene sine, må de syke nå betale 25 % mer for å få hjelp.

Visste du at legemiddelindustrien internasjonalt er blitt idømt bøter for lovbrudd til en samlet sum av 35,7 milliarder dollar de siste 25 årene?. En stor del av de 373 dommene knytter seg til hemmeligholdelse av bivirkninger og markedsføring av midler til indikasjoner og grupper de aldri har vært godkjent for.

Over 90 prosent av alle bivirkninger fra legemidler rapporteres ikke, – selv ikke dødelige og livstruende bivirkninger.

Folk dør av hemmelige bivirkninger. Det sies at legemidler er den tredje vanligste dødsårsaken i vår del av verden.

Tenk at den tredje vanligste dødsårsaken i vår del av verden er medisinske feil!

Men her på berget gjør de alt de kan for å hindre befolkningen i å få en ren og sunn behandling. Forstå det den som kan.

Vi trenger et helhetlig behandlingstilbud i Norge. Vi trenger å samarbeide for å hjelpe pasientene best mulig. Det er fullt mulig å si ja takk begge deler. Ja takk til skolemedisin og ja takk til alternativ behandling.

Og med dette oppfordrer jeg alle og DEG spesielt til å dele DIN POSITIVE HISTORIE om hvordan alternativ eller naturlig behandling hjalp deg. Ingen historie er for liten, del din erfaring!

Bruk (My alternative story.) når du foreller din historie, så finner vi enkelt hverandres historier i sosiale medier.

Del gjerne dette innlegget og ikke minst:

Del din positve

Alt godt Sissel.

Dette er spennende lesing. Det er ikke lenge siden akupunkturen ble sett på som ikke-studerbart/forskningsmessig utilgje...
06/09/2023

Dette er spennende lesing. Det er ikke lenge siden akupunkturen ble sett på som ikke-studerbart/forskningsmessig utilgjengelig, men nå ruller det inn stadig flere beviser på at dette ikke stemmer.
Ta gjerne kontakt om dette er noe som kan hjelpe deg, og del om du vet om noen som kunne trenge tjenestene mine 😉

Folk som sliter med kronisk tretthet som følge av brystkreft eller behandling for dette, har få tilbud å velge mellom. Kan akupunktur være det pasientene trenger?

I dette tilfelle snakkes det om kvinnehelse, og det ser ut til at mine tjenester er mer og mer ønsket inn i det offentli...
23/08/2023

I dette tilfelle snakkes det om kvinnehelse, og det ser ut til at mine tjenester er mer og mer ønsket inn i det offentlige helsetilbudet. Håper flere finne veien til en potensielt lettere hverdag med mine tjenester

Bård Hoksrud fra Frp og Maria Nilssen fra Endometrioseforeningen stilte opp på debatten sammen med Akupunkturforeningens styreleder, G**o Svenkerud Fresvik.

Nettavisen skrev i forrige uke om rekordhøyt antall sykemeldinger pga fatigue(trøtthet/utmattelse)😴💤🥱😮‍💨⏰🛏️, kanskje aku...
29/03/2023

Nettavisen skrev i forrige uke om rekordhøyt antall sykemeldinger pga fatigue(trøtthet/utmattelse)😴💤🥱😮‍💨⏰🛏️, kanskje akupunktur kan være noe for deg? Les gjerne forsking gjort på dette feltet her:

Kronisk utmattelsessyndrom er en tilstand som er preget av alvorlig invalidiserende utmattelse, muskel- og skjelettsmerter, søvnforstyrrelser, konsentrasjonsproblemer og hodepine (Reid 2007). Lidelsen har mange navn: Myalgisk encefalomyelitt, myalgisk encefalopati (ME), postviralt tretthetssyndrom,...

Hvorfor gå å grue seg til et av årets fineste eventyr, når jeg kan prøve å hjelpe deg?🍀☘️🌸🌻🌼🌺🌹
27/03/2023

Hvorfor gå å grue seg til et av årets fineste eventyr, når jeg kan prøve å hjelpe deg?🍀☘️🌸🌻🌼🌺🌹

Allergisk rhinitt (flerårig og sesongavhengig) påvirker rundt 10 – 25 % av befolkningen. Tilstanden kan forårsake mange plager og oppfattes som en systemsykdom. Typiske symptomer er nysing, kløe, tett og rennende nese med vannaktig sekret og øyesymptomer (f.eks røde, kløende og rennende øy...

22/03/2023

Akupunkturforeningen har kvalifiserte akupunktører som enten er fysioterapeuter, kiropraktorer, osteopat, leger, sykepleiere, jordmødre eller "rene" kvalifiserte akupunktører som medlemmer. Uansett hva du velger, velg en kvalifisert akupunktør når du skal ha behandling med nåler.
Du finner dem på www.akupunktur.no

01/03/2023
27/01/2023
13/01/2023

Det har de siste årene blitt publisert flere studier som viser effekten av akupunktur på plager i overgangsalder.

Adresse

Gjerdrum
2022

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Akupunktør MAF Kari B. Ask i Gjerdrum legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Akupunktør MAF Kari B. Ask i Gjerdrum:

Del