Wenche S. Johnsen

Wenche S. Johnsen På denne siden deler jeg ord og refleksjoner om livet, spiritualitet og indre arbeid. Og om verktøy jeg bruker ♊️
Skriver på bok 👩‍💻
Lever med kronisk sykdom.

Deler tekster og blogginnlegg i mitt tempo.

Tvillingenes fullmåneSøndag 31. mai kl. 10.45, er det fullmåne med Solen ☀️ i Tvillingene ♊️ og Månen 🌕 i Skytten ♐️ på ...
30/05/2026

Tvillingenes fullmåne

Søndag 31. mai kl. 10.45, er det fullmåne med Solen ☀️ i Tvillingene ♊️ og Månen 🌕 i Skytten ♐️ på 9°.

Dette er den andre fullmånen i mai, og den andre fullmånen i samme måned kalles en blåmåne/Blue Moon.

Tvillingene er et bevegelig og maskulint tegn, og tilhører luftelementet. Tvillingene er nysgjerrige, flyktige, undersøkende og kommunikative.

Skytten representerer ildelementet. Det er et bevegelig, maskulint, frihetssøkende, sannhetssøkende og ekspansivt tegn.

Når det er fullmåne står Solen ☀️og Månen 🌕 i motsatte tegn. Disse motsatte tegnene kalles polaritetstegn eller polaritetsakse, og meningen er alltid å finne balansen mellom dem.

Polaritetsaksen Tvillingene/Skytten minner oss om å samle, sortere og integrere all informasjonen vi har hentet inn (Tvillingene♊️), for så å spenne buen og rette den mot den sannheten som er vår (Skytten♐️).

Esoterisk handler denne fullmånen om å forstå og forene dualitetene og gjenkjenne sin egen gudommelighet i Tvillingene for å bevisstgjøre din egen høyeste sannhet i Skytten.

Tvillingenes fullmåne er den tredje fullmånen i det astrologiske året, og den siste av de tre spirituelle festivalene. Disse tre utgjør treenigheten i det spirituelle triangel, og denne siste kalles World Invocation day og er menneskehetens dag. Dagen har sin egen bønn for menneskeheten som du finner ved å søke på The Great Invocation eller Den Store Invokasjon på norsk. Den er oversatt til over 80 språk, og er en verdensbønn som ikke tilhører noen religion. Jeg legger ved den engelske versjonen i bilde to.

Setningen til Tvillingen, som er fin å meditere på, sier «Jeg gjenkjenner mitt andre selv og i den avtagelsen av det selvet vokser jeg og gløder».

Jeg tror mange av oss mister oss selv litt etter litt gjennom livet. Ikke fordi vi vil, men fordi vi lærer oss å tilpass...
27/05/2026

Jeg tror mange av oss mister oss selv litt etter litt gjennom livet. Ikke fordi vi vil, men fordi vi lærer oss å tilpasse oss. Være flinke, holde ut, passe inn og ikke være til bry.

Og plutselig en dag kjenner man kanskje at noe skurrer. At kroppen protesterer. At man er sliten hele tiden, eller bare føler seg litt langt unna seg selv.

Jeg har skrevet litt om identitet på bloggen i dag. Om hvordan vi kan miste oss selv så gradvis at vi nesten ikke merker det før kroppen begynner å rope.

Link i kommentarfeltet 🌿

Jeg har sendt ut nyhetsbrev til abonnentene mine i dag 🌸 Hvis du også vil ha det, finner du lenke til påmelding i bio.  ...
16/05/2026

Jeg har sendt ut nyhetsbrev til abonnentene mine i dag 🌸 Hvis du også vil ha det, finner du lenke til påmelding i bio.

Alt du barAlt du tok på deg å bæreDu gjorde det, selv om det kostet.Du ga aldri opp,men nå kan du slippe.Det er over.Nå ...
01/05/2026

Alt du bar

Alt du tok på deg å bære
Du gjorde det, selv om det kostet.
Du ga aldri opp,
men nå kan du slippe.

Det er over.
Nå er det tid for å være.
Alt du er og som du alltid var,
men som du glemte
skal nå få blomstre.

Tyrens fullmåneFredag 1. mai kl. 19.23, er det fullmåne med Solen ☀️ i Tyren ♉️ og Månen 🌕 i Skorpionen ♏️ på 11°.Tyrens...
30/04/2026

Tyrens fullmåne

Fredag 1. mai kl. 19.23, er det fullmåne med Solen ☀️ i Tyren ♉️ og Månen 🌕 i Skorpionen ♏️ på 11°.

Tyrens fullmåne er den andre fullmånen i det astrologiske året, og er en del av det som kalles den spirituelle festival. Det er på denne Wesak fullmånen det sies at Buddha ble opplyst.

Tyrens fullmåne handler om å finne balansen mellom å gå ned i det dype mørket for å bli kjent med seg selv og transformere sine skygger (Skorpionen) og å komme ut på andre siden som et bedre menneske (Tyren).

Skorpionen representerer vannelementet. Det er et fast, feminint, dyptfølende og intenst tegn.

Tyren er også et fast og feminint tegn, men som tilhører jordelementet. Det er sensuelt, liker stabilitet, er utholdende og tålmodig. Og de liker kvalitet.

Denne fullmånen minner oss om å tørre å møte våre egne skygger og intense følelser (Skorpionen) samtidig som vi bruker det vi har lært, til å bli en bedre og modnere utgave av oss selv (Tyren).

Setningen til Tyren, som er fin å meditere på, sier «Jeg ser, og når øyet åpnes er alt lys». Den beskriver sjelens reise fra mørket til lyset uansett hva du strever med i livet.

25/04/2026
Kan du kjenne deg igjen i hvilken profil du har? Sjekk beskrivelsen av profil-linjene i bilde 2 og se om du kan finne ut...
03/02/2026

Kan du kjenne deg igjen i hvilken profil du har?

Sjekk beskrivelsen av profil-linjene i bilde 2 og se om du kan finne ut hva som stemmer best på deg.

Det finnes 12 forskjellige profiler/kostymer.

1/3 – Investigator / Martyr
1/4 – Investigator / Opportunist
2/4 – Hermit / Opportunist
2/5 – Hermit / Heretic
3/5 – Martyr / Heretic
3/6 – Martyr / Role Model
4/1 – Opportunist / Investigator
4/6 – Opportunist / Role Model
5/1 – Heretic / Investigator
5/2 – Heretic / Hermit
6/2 – Role Model / Hermit
6/3 – Role Model / Martyr

Det som også kan sies om profilene, er at de som har en profil som starter med linje 1-3 er mer innadvendte (intrapersonlige) og linje 4-6 er mer utadvendte (interpersonlige og kollektive).

Det vil si at de 3 første linjene er i en intern og personlig prosess og kan holde mye for seg selv, mens linje 4-6 er i en prosess med å dele sosialt med andre – å dele fortiden og mulighetene for fremtiden.

Jeg har profilen 5/1 som på Human Design-språket kalles en Heretic/Investigator. Begge tallene i profilen min kjenner jeg meg veldig godt igjen i.

5-eren i meg sier vel kanskje at dersom jeg hadde sagt høyt til andre, alle de tankene som går gjennom hodet på meg, så hadde jeg – i hvert fall i gamle dager – blitt brent på bålet. Vel, gjerne ikke så galt 😂, men allikevel.

1-eren i meg er supergira på informasjon og forstå hvordan ting henger sammen. Så jeg leser og er interessert i, mangt og mye. Men 1-eren er også viktig for meg for å forstå ting før jeg uttaler meg. Jeg må føle meg trygg.

I morgen, 1. februar kl 23:09 er Solen i Vannmannen og Månen i Løven på 13°, og vi har det vi kaller Vannmannens fullmån...
31/01/2026

I morgen, 1. februar kl 23:09 er Solen i Vannmannen og Månen i Løven på 13°, og vi har det vi kaller Vannmannens fullmåne.

Vannmannens fullmåne handler om hvordan vi kan finne balansen mellom oss selv som individ (Løven) og vår rettmessige plass i gruppen/samfunnet (Vannmannen).

Hva kan jeg som menneske/sjel bidra med i en større sammenheng og som er for det høyeste og beste?

Setningen til Vannmannen handler om å dele sine autentiske gaver for kollektivets beste, eller å dele sin innsikt og kjærlighet for å hjelpe menneskeheten.

Vi har alle kommet hit for en spesiell grunn. Har du funnet dine spesielle gaver som du kan bidra med?

Enda en god beskrivelse av Neptun som akkurat har gått inn i Væren, fra en av mine tidligere astrologilærere Sol With As...
27/01/2026

Enda en god beskrivelse av Neptun som akkurat har gått inn i Væren, fra en av mine tidligere astrologilærere Sol With Astrologi ❤️

Vakre, skjønne mennesker. Håper dere har beina godt plantet på bakken og holder en knapp på kjærligheten. Med alt det som skjer for tiden er det fort gjort å ramle litt inn i frykt, og miste fokus på det som virkelig betyr noe.

Idag seilte Neptun inn i Væren og der skal den være i 13 år. Dette markerer et skifte, og selv om Neptun dyppet tåen sin inn i Væren i løpet av fjoråret, returnerte den tilbake til de siste gradene av Fiskenes tegn. Så den nye syklusen begynner offisielt nå. Den vil ikke komme tilbake til Fiskene på 150 år. Og godt er kanskje det. For 14 år siden var verden en helt annen, og mens Neptun seilte gjennom Fiskene, det siste tegnet i zodiaken, så vi verden komme helt inn på dørstokken. Alle var plutselig en del av den samme suppen. Og det passer jo bra med beskrivelsen av Fiskene som det tegnet hvor "alle er ETT". Du er ett med alle, og alle er ett med deg. Globalisering er et annet uttrykk for dette, og det er kampen for individets selvråderett som har kommet under lupen i en verden hvor suverenitet har måtte gi tapt for større globale krefter.

Nå er det derimot andre boller på gang. Væren er tegnet for "JEG". Individet sett i motsetning til "ALLE". Og verden reflekterer den kampen. Alt som skjer både over pytten og på vårt eget kontinent viser at motstandskreftene er i ferd med å vokse frem.

Neptun i Væren er den spirituelle krigeren. Og det er nok mange som vil kjenne på en ny energi, en som vokser frem i det stille og som litt etter litt vil komme til uttrykk og si høylytt nei til det man ikke vil være en del av mer.

I tillegg til at alt dette skjer, så venter vi på en ny konjunksjon/syklus mellom Saturn og Neptun.

Saturn vil ta igjen Neptun den 20 Februar på 00'46 grader Vær. Dette er starten på en ny verdensorden, nye strukturer og nye virkeligheter. Sist de to kom sammen i en ny syklus var i 1989, omtrent da Berlin muren falt og Europe fikk et helt nytt kart tegnet opp.

Hvordan dette nye vil se ut er enda ikke sikkert, men vi ser at dollaren raser, USA har tatt en ny posisjon i verdensbildet og Europa danner nye allianser.

Og slike skift er ikke enkelt for folk på bakken som forsøker å skape gode, trygge liv for seg selv og sine kjære. Men historien har vist at vi har vært her før, og også da gikk det greit til slutt.

Så hold en knapp på den visjonen.

Adresse

Haugesund

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Wenche S. Johnsen legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Wenche S. Johnsen:

Del