21/06/2026
Ensam på Midsommarafton. Sitter i bilen på väg till skogen.🌳🌲 En plats som känns som hemma, en plats jag besökt många gånger förr.
Stressen jag känt i kroppen under en tid bubblar upp. Varit lätt triggad, ljudkänslig.
Känner sorg, tårar, frustration, men också, ensamhet. Jag vet att jag har valt att vara ensam på midsommarafton, men tankarna virvlar ändå runt i mitt sinne. 🌪️
”Jag är bra underlig som inte vill umgås med andra.” En röst inom mig säger att ”nog ingen ändå vill vara med mig.” Jag har känt mig annorlunda och underlig många gånger i mitt liv. 🤔
Jag svarar mig själv att ”det stämmer inte för jag blev inbjuden av flera men gjorde mitt egna val.
Jag frågar mig själv varför jag inte valde att vara i ett socialt sammanhang, prata med andra, kanske dela en kram??
Hjärtat svarade då att ”du kallades dit du ska vara och där är du aldrig ensam” ❤️❤️❤️
Så kom jag ändå fram till slt till sjön, till skogen, till vågorna, vinden och alla molnen som skapat ett tjockt djäkla täcke framför solen. ☁️☁️
Det är svinkallt för vinden blåser rakt in där jag sitter på klipporna. 😳
Whaaaaat??? 😫
Varför åkte jag hit? frågar jag mig. Kommer jag ens att vilja vara kvar till kvällen? 😣
Jag får klä på mig massa kläder, sätter mig ner och mediterar, gör en Rape’ceremoni och plötsligt så ser jag den.
Stenen! ❤️
Hur har jag missat den perfekta platsens att sitta, med stenen som ryggstöd??! 😍
Tar fram:
✨Liggunderlag.
✨Kuddar.
✨Filt.
Oj så mysigt det blev!
Och plötsligt tittar solen fram! Helt magiskt! ☀️🥰✨🙏🏻
Jag liksom vaggas av skogen, av jorden! Trygg. Hållen. Varm. Jag somnar stilla in i en gudomligt skön lugnande sömn som är sååå helande för hela mig och mitt nervsystem.
Vaknar och mår fantastiskt, som att jag fått mig själv tillbaka. 🥰✨🙏🏻 Skogen är magisk då den är sig själv jämt. Den låtsas aldrig vara någon annan, spelar inga spel, ljuger aldrig. Den är sann, alltid i alignment.
Tacksamhet är enorm.
En timme senare ligger jag i hängmattan och njuter av kvällssolens varma ljus på de sköra ljusgröna granskotten. Så vackert! 🥰😍🌲
Sjön ligger nu spegelblank, fåglarna sjunger och det enda jag tänker är ”jag vill inte åka hem imorgon”.
❗️Saknar inte billjuden, samtal, göromål.
✨🙏🏻 Bara älskar lugnet, naturljuden och alla djuren.
Ser en trollslända landa på lingonriset, en söt liten brun skalbagge balansera på mitt armhår, fascineras av kopparödlans skimrande fjäll i solen när den ängsligt slingrar ner i mossan.
WOW. Oslagbart.✨✨🙏🏻
Njuter av mitt egna djupa sköna andetag. Tänk att det kunde bli såååå bra. 😄✨🙏🏻Tacksamheten är obeskrivbar!
Så, vad valde jag egentligen?
🌟Jag valde mig själv, min hälsa och välmående, att få hämta hem mig själv och min energi.
Jag valde att komma hem, i mig själv, med lite hjälpa av skogen! 😉❤️🌳❤️🌳❤️
Till dig som läst ända hit vill jag säga:
Ha tillit till din intuition och våga följa den för något väntar på dig när du kommer fram.
Och viktigt:
Du borde ingenting, du måste ingenting! Känn efter vad du BEHÖVER! Alla dagar i veckan!
Vad behöver du just nu? Dela gärna.
Kärlek Sussie ❤️