Osteopatisk behandling är en behaglig manuell behandlingsform inriktad på att behandla olika former av besvär i rörelseapparaten som exempelvis smärta och stelhet i muskler, leder, spänningshuvudvärk, ischias, tennis/ golfarmbåge, hälsporre, stress, rörelseinskränkthet, samt vissa former av magbesvär t.e.x IBS. Det går även fint att ta förebyggande behandling, och arbeta med biomekaniken, och främ
ja balans och en god funktion i denna. Vid behandlingen ingår anamnes (sjukdomshistorik), hållningsanalys, manuell undersökning där ortopediska och osteopatiska tester utförs i syfte att ställa en diagnos. Vid denna undersökning kan du bli ombedd att ta av dig till underkläder, så är en god idé att ha på sig sådanna du känner dig bekväm i. Därefter följer manuell behandling (med terapeutens händer) som är specifikt riktad på att åstadkomma en förbättring av upplevda besvär. Behandlingen grundar sig på kunskap om och förståelse av kroppens anatomi, fysiologi och biomekanik, och tekniker väljs för att uppnå bästa möjliga effekt sett till vad det är för person som behandlas. Jag ger även gärna terapeutiskt inriktade övningar till den som själv önskar kunna åstadkomma en positiv förändring i kroppens förutsättningar, vilket kan vara så enkelt som att anpassa träning lite på gymmet, eller stretcha lite hemma ett par ggr i veckan framför teven, vilket kan göra stor skillnad! KONTAKT:
0727-447235
[email protected]
UTBILDNINGAR:
*Osteopat D.O. BSc (Hons) via Skandinaviska Osteopathögskolan
*FSCCO vid The Sutherland Cranial College of Osteopathy (SCCO). Det är en flerårig avancerad vidareutbildning(post graduate), och berör det kraniella fältet / IVM-fältet eller det Kraniosakrala fältet inom osteopatin.
*Fil. Kand, i Sociologi via Göteborgs Universitet, med fördjupning inom identitetsskapande processer i relation till konflikt och Transformativ medling.
* Diplomerad Medicinsk Massageterapeut via Hälsoteket & Certifierad Massör via Branschrådet Svensk Massage
MOTTAGNING OCH BEHANDLING:
Jag har min mottagning på Eva Rodhesg. 8, på Ullevikliniken, där jag ger osteopatisk behandling. FÖRETAGSBEHANDLINGAR
Jag erbjuder också osteopati för företag, och åker då ut till företag och behandlar. Detta kan vara ett effektivt sätt att öka välbefinnandekänslorna på arbetet samt minska på sjukskrivningarna för de anställda. Smärta i kroppen kan vara oerhört påfrestande, såväl psykoemotionellt som för den anställdes prestationsförmåga! Jag tar då med mig egen bänk och allt som behövs och fakturerar för detta. (Osteopatisk behandling är avdragsgillt och räknas ej som förmån för de anställda.)