11/06/2026
God förmiddag allihopa. ✨🌸
Allt väl hoppas jag. ☀️
Hur har veckan varit så här långt? 🙂
Hur känner du dig idag?
Vad sägs om att att ta ett par minuter och landa i dig själv?
Och det är bäst att göra en check in när du sitter säkert i en stol.
Dock inte när du kör bil/båt/cykel.😉 Låt bli datorn, mobilen eller andra tekniska saker.
Sätt en timer på 5-10 min.
Sitt bekvämt och på ett ställa där du kan slappna av.
Blunda- om det känns lättare.
Slappna av i axlarna.
Svårt att slappna av? Dra upp axlarna mot öronen, hål dem där uppe i ett par sekunder, låt sedan axlarna falla ned.
Andas.
Ändra inte andetaget.
Utan känns hur kroppen rör sig när du andas.
Efter ett par andetag, använd fantasin och se/vet/känn hur du får ned inandningen ned till fötterna.
När du andas ut- igen använd fantasin, och se/vet/känn hur andetaget skickar ut syre till hela kroppen.
Vilket kan få kroppen att slappna av och kännas lättare. Men också skönt tung i stolen.
Gör tills du uppfattar/upplever hela din kropp eller tills du känner dig färdig.
Lita på din egen känsla.
Öppna ögonen sakta, lyft blicken och se det vackra du har runt dig. 🌸✨
Jag önskar er alla en härlig torsdag. ☀️🌸
Emma
www.eatouch.se