Gallon Tattoo

Gallon Tattoo Award winning tattoo studio in Hökarängen!Prisvinnande tatueringsstudio i Hökarängen! Gallon Tattoo Studio & Gallery
(222)

The end of an era! 11 years!  I, Henrik, is open for appointments and will work when booked at Open Arms Tattoo in Tallk...
03/12/2022

The end of an era! 11 years! I, Henrik, is open for appointments and will work when booked at Open Arms Tattoo in Tallkrogen, so two stops away. A superbig thanks and lots of love to all the people that helped moving and sorting 11 years of memories! And a big thanks to all the people I have met, worked with and tattooed during this time! I love you all ! Sincerly Henrik Gallon - Gallon Tattoo, Hökarängen 01/11/2011-03/12/2022

På grund av studier och ändrade familjeomständigheter behöver jag överlåta studion. Helst till en annan tatueringsverksa...
26/09/2022

På grund av studier och ändrade familjeomständigheter behöver jag överlåta studion. Helst till en annan tatueringsverksamhet då hyresvärden gärna har samma fortsatta verksamhet. Om det blir ett snabbt överlåtande kommer jag inte ta en överlåtelseavgift så ett supererbjudande. Hökarängen centrum på gågatan. Två minuter till tunnelbana och bussar. 4 restauranger i området. K-märkt i 40-talsstuk. Tipsa alla ni känner som vill öppna verksamhet.
(Stort tack till Bilbo Göransson, väldigt duktig fotograf som fotat. Och vi kommer fortsätta tatuera och om ingen vill ha lokalen är den öppen ett år till. )

Vi har bara öppet när en kund har bokat tid för tillfället. Boka tid gör du lättast digitalt, antingen här eller på tatu...
01/02/2021

Vi har bara öppet när en kund har bokat tid för tillfället. Boka tid gör du lättast digitalt, antingen här eller på tatuerarens privata messenger. Generellt är Henrik på plats kl 16 men skriv gärna för att dubbelkolla

God Jul! 2021 är snart här och det är 10årsjubileum för studion! En första julklapp är 1 timmes rabatt/1300 på bröstatue...
24/12/2020

God Jul! 2021 är snart här och det är 10årsjubileum för studion! En första julklapp är 1 timmes rabatt/1300 på bröstatueringar som tar minst 2 timmar och påbörjas i Januari 2021. Det kommer nog bli det fetaste erbjudandet 2021 så ta era sparade festpengar och fira vaccinet som kommer med smärta och mig! God jul mina superkunder!

Du kanske inte vågar eller har peppen att tatuera dig i Coronatider men det brinner i dig av entusiasm att stötta din lo...
01/12/2020

Du kanske inte vågar eller har peppen att tatuera dig i Coronatider men det brinner i dig av entusiasm att stötta din lokala tatuerare. Alla vill ju dessutom ha julklappar men är verkligen ett stormkök årets julklapp? Nej, här har du både julklappar och stöttning i ett. Köp coola tryck på kläder, coronamasker, ipadfodral och allt möjligt på min lilla affär på Redbubble. Slänger in några exempelbilder med men klicka länken och shoppa rumpan av er! Stort tack / Henrik
https://cutt.ly/Nhl07tc

Detta skedde då inte på en tatueringsstudio så ja, man kan kalla den vidriga jäveln tatuerare för han höll i en maskin. ...
19/11/2020

Detta skedde då inte på en tatueringsstudio så ja, man kan kalla den vidriga jäveln tatuerare för han höll i en maskin. Men det är en hemmatatuerare, inte en tatuerare i öppen verksamhet. Sen blir jag så otroligt jävla förbannad över att det här hänt.

Som kund till en tatuerare är du redan i ett utsatt läge, med smärta och blottande av hud, och du har ett förtroende till vårt yrkeskunnande och professionalitet. Jag som manlig tatuerare gör mitt yttersta för att kunderna ska känna sig trygga i den här situationen och att se att ett litet as gjort det exakt motsatta gör mig asförbannad.

Att dessutom få tatuera någon är ett stort förtroende och den här människan har begått två övergrepp, ett sexuellt och också ett permanent ingrepp som varje dag kommer påminna kvinnan om övergreppet. Så arg och äcklad över den här händelsen och mannens beteende.
/Henrik Gallon

Nathalie Berghs tatuerare låste dörren. Sen förvandlade han situationen till en mardröm – och tog bilder när han förgrep sig på henne. Nu väljer Nathalie att berätta om våldtäkten. – Jag kunde inte röra mig och kunde inte säga någonting. Jag låg fast på britsen.

03/11/2020

Ny kollega, Raul, som kommer ha studion öppen från kl 12.

Boka tatueringstid eller piercing (en multitalang. 18 års åldersgräns på både tatuering och piercing)
genom instagram
https://instagram.com/luarinsky?igshid=13a5sbho2h1e0

Henrik jobbar fortsättningsvis från kl 16 dock

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.

29/10/2020

Nya regler för Stockholmsregionen idag men vi behöver inte ändra våra för de är redan säkra nog.
I korthet är studion öppen för bokade kunder, och den kunden kommer ensam utan entourage. Sprita händerna vid disken.
Och sen tar våra hygienrutiner vid. Är du som kund eller vi som tatuerare ens det minsta risiga kommer vi få flytta fram din tid. Förståelse från vår sida finns och vi hoppas på att det är ömsesidigt även om det blir kort varsel.
Men kanske en av det viktigaste punkterna: support your locals. Kanske köpa leksaker till barnen på leksaksaffären Monty & jag bredvid oss istället för inne i trängseln i stan, blommor till din date på Växterian bredvid oss och tatuera dig gärna hos oss. Stöd de små företagarna istället för att riskera liv och lem för att köpa en billig sweatshoptshirt inne i stan, för de stora butikerna klarar sig men de små har det jävligt tufft i de här tiderna.

21/10/2020

Tja
Mina fina kollegor öppnar Open Arms i tallkrogen just nu och det leder till att jag har två lediga platser för tillfället.
Just nu skolar jag dessutom in sonen på särskola ( han har ett helt gäng diagnoser :) ) så det jag letar efter är en tatuerare, absolut inte lärling och en han/hen/hon med bra personkemi (med mig då, då jag gillar att gilla kollegorna) och som är PK som t***n. Ingen rasism, hbtqfientlighet mm.

Men absolut viktigast är personkemin. Jag är ju tydligen trevlig som studioägare för har kontakt med alla som jobbat på studion fortfarande :). Eller så skräckinjagande att de inte vågar annat :).

Gallon tattoo, hökarängens centrum, funnits sedan 2011 så 10 år nästa år :).

Hör av er!

Den här uppdateringen kommer i en väldigt kort version och en väldigt mycket längre variant. Kort: Se på bilden för Henr...
25/08/2020

Den här uppdateringen kommer i en väldigt kort version och en väldigt mycket längre variant.

Kort: Se på bilden för Henriks tider för bokning den närmsta tiden (månaderna). Boka helst genom att skriva till facebook.com/henrikgallon genom messenger. Det är snabbaste sättet att få tag på mig.

Och den längre varianten om livet och allting - iallafall det senaste året i snabb sammanfattning.
Vid den här tiden förra året hade vår son fått en plats på en specialskola. Jag kände att jag kunde slappna av för första gången på väldigt länge och tog en vanlig knegarsemester på 4-5 veckor (också det för första gången på flera år) för allt skulle ju lösa sig och pengarna de kostade skulle jag jobba igen snabbt sen. Det blev ju såklart en katastrof- man kan säga att personal och Valter inte kom överens och han kände sig inte trygg i skolan. Han fick utbrott och betedde sig som när han var i fyraårsåldern. Det blev krismöte från vår sida och för att han inte skulle skada sig behövde vi sätta hårt mot hårt. Förtroende skulle byggas upp igen och han skulle bara vara i skolan 2 timmar per dag. Det visade sig att denna korta barnomsorg skulle hålla i sig i två terminer. Det var vår hela barnomsorg. 2 timmar per dag att försöka jobba runt så att två föräldrar med jobb inte skulle få sparken eller gå i konkurs.

Vi gjorde under hösten en ny utredning om ADHD för V och när den utredningen var klar han han fått fyra diagnoser till och en behörighet till särskola. ADHD, Autism nivå 2, Pragmatisk språkstörning, lindrig intellektuell funktionsnedsättning och beteendestörning. Så en del att ta in och det ledde också till att skolan blev mer förvaring än försök till pedagogik men han började trivas. Tills i mars då vi gick förbi hans gamla skola och hälsade på hans gamla resurs och då kände han väl att nu skiter jag i den tråkiga skolan och är hemma istället. Paradoxen är ju såklart att vi fick mer tid att jobba då reselogistiken försvann. Men barnet vägrade skola helt enkelt.

Jag tog tag i min pensionsplan att plugga till sjuksköterska och insåg att jag hade en kurs att komplettera, Naturkunskap 2. En månads intensivkurs lät bra och för att jag är för cool for school började jag först kolla på det efter en vecka in på kursen. Och det var jävligt mycket mer och svårare än jag trodde och med ett barn som behöver så mycket existerande ingen studierro direkt. Jag jobbade med såklart. Men lyckades pressa den kursen och kom ut med ett C som tydligen är ok med det nya systemet. Nu kommer jag inte börja plugga sjuksyrra till hösten för att jag har en ny inskolning att styra upp.

Har man fått en särskoleplats är barnet garanterad plats. Men jag är ganska luttrad i att ingenting fungerar så låg på alla ansvariga relativt hårt från start. Det visar sig att det saknas 200 särskoleplatser i Stockholm just nu. Och en särskola består av väldigt få elever, ofta runt ett tiotal. Så den garanterade platsen fanns såklart inte. Men vi fick en plats då en elev flyttar till annan ort och jag (och mamman med) har ringt en massa gånger till ansvariga personer och lyckades väl smita före i någon icke existerande kö. Det är såklart fruktansvärt att det fungerar så dåligt för “våra” barn men jag har förstått att de inte har något värde för politiker tyvärr. Och föräldrarna till dessa barn är inte en stark, högljudd eller pengastinn grupp så vi kan inte höras speciellt bra heller. Det blir några fina ord på en presskonferens och sen läggs allt i malpåsen igen.
Hursomhelst har vi en ny inskolning som börjar om någon vecka, och personalen verkar superbra och engagerade, så har hopp för framtiden. Men det får ta den tid det tar för det måste bli bra och vår son har gått ett år per skola och risken är överhängande att han tröttnar och blir hemmasittare på heltid.

Studion har gått som den gått under det här året. Som ni förstår av ovan är vi jäkligt bra på att jobba på konstiga tider, där det hinns med och konsumerar extremt lite för att inte gå i konkurs. Coronan hjälpte inte till kan man konstatera men påverkade inte jättemycket heller.

Jag lånade in två trevliga kollegor medan de återbygger tatueringsstudion Open Arms ( som varit magasinerad medan David fick barn) och den kommer öppna till hösten i tallkrogen. Så då blir jag eventuellt själv på studion framöver.

Mitt uppdaterande av min Instagram och lägga ut jobb är något som jag kämpar med. Jag tror det fungerar såhär. För att konstant marknadsföra sig själv måste man ha ett behov av uppmärksamhet. Och det är inga problem om man främst definierar sig som tatuerare, men de senaste nio åren har jag främst sett mig själv som förälder till ett barn med funktionsnedsättningar och i den rollen behöver jag inte uppmärksamhet så att säga.

Men det är ju inte bra för kundflödet så här kommer ett litet “rop på hjälp”: Kära tidigare kunder, boka gärna nya tider och rekommendera mig gärna till andra om ni känner er nöjda med mig :).

Ha det jättebra så ses vi (nu verkar helvetestemperaturen gått ner lite med så jag slipper vara så svettig när jag jobbar :) )

Henrik Gallon, 20200825

Adress

Hökarängsplan 14
Hökarängen
12356

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Gallon Tattoo postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela