29/05/2026
WOW vilket år vi har haft tillsammans på Blåklinten!!✨🎨🌿🚲
På årets vernissage fick barnen med stolthet visa upp alla sina fantastiska arbeten, projekt och minnen för sina familjer. Och vilket år det har varit!
Vi har utforskat stad och trafik, besökt naturområden som damm, äng och skog, arbetat med fågelprojekt och lärt oss om insekter och naturens små detaljer. Vi har spelat bollsporter på Racketoasen, gjort massor av utflykter med våra lådcyklar och grillat korv i Domsten. 🚲🌭🌲
Barnen har också fått prova på trafikskolan på Fredriksdal, arbetat med Knytte och Mulle i våra naturprojekt och utforskat världen genom mikroskopet. 🔍🐞🦉
Under året har vi dessutom arbetat med konstprojekt, fått besök av en konstnär och haft vår egen utställning på Knutpunkten. 🎨🖌️
Vi har haft många roliga samlingar fyllda med sång, skratt, lärande och gemenskap, och sagoväskan har tagit oss med på spännande berättelser och fantasifulla äventyr. 📚✨
Har ni också läst vad barnen själva har uttryckt? Vad de har lärt sig i förskolan och vilket projekt som varit roligast? Så underbara, kloka och fina svar som verkligen visar barnens tankar, nyfikenhet och glädje. 💛
Tack till alla familjer som kom och tog del av barnens fantastiska resa under vår vernissage.