Stall Håkan K Persson

Stall Håkan K Persson Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från Stall Håkan K Persson, Veka 107, Laholm.

10/08/2020
20/10/2019

Vi vill passa på att tacka alla för en väldigt trevlig träff igår ute på Veka 😁 Vi hade mycket trevligt och det är verkligen kul att få träffa så många av er som är med och bidrar till att vi kan hålla på med det som vi gör .
Och ett stort tack till Mats Falk som anordnar dessa träffar och är en stor tillgång för oss i stallet .
Många föll nog för utstrålningen hos Bear Witness och några andelar blev sålda på plats .
I övrigt visade vi upp våra andra ”Mahavi ” hästar och givetvist kollade vi även i boxarna på våra andra mycket fina hästar 😁
Vi ser fram emot nästa träff

24/07/2019

Idag har Håkan med sällskap av Niklas Klint och John-Erik Jonsson begett sig på väg mot Visby .
I morgon startar vi Four Guys Dream och Enge Kevin där .
Båda gjorde bra lopp senast i sina respektive starter och förhoppningarna är goda för bra insatser .
Trist läge för Kevin men han är stark o gör bra lopp mest hela tiden .
Uno var riktigt duktig senast och med felfritt från start och han är som senast så ska han kunna va med där framme .
Hans mamma J.S Annabell vann samma lopp både försök o final för ett par år sedan så vore kul att kunna göra desamma med sonen ✊

Hemma på Åby startar vi Wallbanger R.W och Ståhlebos Mums .
Walle rids av Anna Erixon och det är voltstart . Hoppas han går iväg felfritt då gör han säkert ett nytt bra lopp i kategorin och får fina pengar med hem .
Mums får Kevin Oscarsson i vagnen och från spår 1 blir det säkert ett bra lopp åt han .
Han var positiv sist och har säkert gått framåt ytterligare med det loppet i kroppen .
Kan sluta långt framme igen . 😁
Vi håller tummarna ✊✊

Så var det över för detta året ,trist med allt regn som vi fick men det var många fina och även lite oväntade vinnare vi...
06/07/2019

Så var det över för detta året ,trist med allt regn som vi fick men det var många fina och även lite oväntade vinnare vi fick se 😁
Wallbanger som debuterade i monte idag var vi mycket nöjda med . Lina red ett perfekt lopp och det var nästan så man fick lite segervittring 300 kvar men de andra var lite snabbare till slt helt enkelt men han blev 5a på 14,8 👍 men han uppförde sig gallant och kommer säkert gå framåt med detta i kroppen .
Four Guys Dream fick en väldigt bra start och var nästintill förbi invändiga häst på väg fram till ledningen in i första sväng när han tyvärr galopperade .
Men han är orutinerad och vi kommer igen 💪
Han har ett otroligt härligt psyke och stressar inte upp sig på något vis innan under eller efter tävling .
Även om han idag tittade lite extra på alla paraplyer som var på publiksidan .
Bilden : Walle och Lina på väg ut till start

Dagarna rullar på och nu i dagarna är det ju Sprintermästaren ( eller det var ju igår ) och i morgon är det V75 . Vi sta...
05/07/2019

Dagarna rullar på och nu i dagarna är det ju Sprintermästaren ( eller det var ju igår ) och i morgon är det V75 .
Vi startar Wallbanger R.W i monteloppet med Lina Renberg i sadeln och i sista loppet har vi ut Four Guys Dream som gör sin andra start i livet .
Wallbanger är första gången i montelopp och har ett väldigt trist utgångsläge med spår långt ut på vingen .
Vi får hoppas att han kommer iväg bra och felfritt och kan hitta en hygglig position och få med en peng .
Four Guys Dream gjorde det bra i debuten , tuffare nu men han har känts bra hemma och gör nog ett bra lopp så får man se hur långt det räcker .

I nästa vecka är det dags för en tur till Visby och V86 .
Dit tar vi med oss Enge Kevin , Fullpoint , Skogbys Gallardo och Ståhlebos Mums .
Statistiken på Gotland är bra så vi hoppas den fortsätter så ☺️

I tisdags var det lunchtrav på Axevalla och vi hade 4 till start .
Alla hästarna gick bra och vi fick med 2 fjärde priser och 2 tredje priser .
Hästarna går bra i överlag men vi skulle såklart vilja vinna fler lopp och kanske vi så börjar göra framöver 😁

Lämnat oss i stallet har From The Star e. From Above( till amatör ) och Goandget S som är på rehab .
Bilden: gammal bild på Tadpole som snackar med ny kompis 😍

Vi var nöjda med måndagen trots galopper så fick alla pengar . Tadpole var den som gick felfritt och var mycket bra i si...
22/05/2019

Vi var nöjda med måndagen trots galopper så fick alla pengar .
Tadpole var den som gick felfritt och var mycket bra i sin comeback . 10 månaders frånvaro och ett struligt lopp gjorde att han satt fast med rubbet kvar och helt okörd
😁 12,9 blev tiden och får han bara hålla ihop o sina ben så har vi nog en rolig sommar framför oss med honom .
Skogbys Gallardo galopperade från start och tappade en del , kunde ändå bli 5 a och det var positivt .
Cerroko hade lite bekymmer med travet och tog en galopp på sista bortre långsidan . Efter han ställde sig blev han fast i en kall rygg , fick sista pengen som tröst och det blir ett veterinärbesök för han nu .
Four Guys Dream som kvalade blev lite rullig efter start och galopperade .
Skötte sig fint sen men fick springa lite ensam . Klarade ändå kvalet och det var bra 😁
I morgon är det Axevalla med Ladybluechip , autostart nu och bättre förutsättningar än senast då det var voltstart .
Spår 4 1640 , hoppas på en bra placering i första hand men hon har överraskat oss förut så kan va ett skrällbud .

Idag var vi inne på Halmstadtravet och körde
fort med Just Wait And See .
Ett bra jobb för honom och han var fin 😁
Foto : Just och Håkan

I morgon är det lunchtrav på Halmstad och vi har ut 4 st hästar . Tadpole , Cerroko M , och Skogbys Gallardo startar och...
19/05/2019

I morgon är det lunchtrav på Halmstad och vi har ut 4 st hästar . Tadpole , Cerroko M , och Skogbys Gallardo startar och Four Guys Dream ska kvala .
Tadpole har varit borta från tävling en lång tid efter en skada . Har tränat positivt men behöver ett par lopp i kroppen innan han kommer va på topp .

Cerroko tjänar pengar mest hela tiden utan att få vinna . Har gjort några sådana lopp att han snart borde få en seger i raden men i morgon är det i första hand en framskjuten placering som vi hoppas på . ( men med rätt lopp och lite tur kan han överraska )

Skogbys Gallardo gjorde comeback efter lite uppehåll senast . Behövde loppet då och vi hoppas på en fin peng i första hand .

I torsdags var vi till Åby med Ståhlebos King och Wallbanger .
Kingen svarade för ytterligare ett topp lopp då han fick dra tåget i tredje spår 700 kvar . Höll strålande till en tredjeplats och sänkte rekordet återigen .

Wallbanger var inte på humör när bilen släppte och galopperade till synes utan anledning .
Var fin innan och efter galopp så inga fel på han och vi jobbar vidare .

I torsdags var även vår duktiga equiterapeut Helena Christoffersson här och kollade igenom några hästar .
Hon har arbetat i evighet med hästar och nu med detta i många år.
Hon arbetar med massage , laser , akupunktur och shockwawe . Så det finns det mesta för vad hästarna kan tänkas behöva för att må bra . Hon kommer till oss ungefär varannan vecka och det är vi glada för 😁
Sköt om er

Hej igen , vi kämpar på i stallet och det är underbart nu när det är såhärligt väder ute . Sedan senast har det hänt lit...
25/04/2019

Hej igen , vi kämpar på i stallet och det är underbart nu när det är så
härligt väder ute .
Sedan senast har det hänt lite . Lämnat stallet har Kitsune och Bring Me Love gjort .
Senast på Åby startade Ståhlebos King och Cerroko M . Kingen gjorde ett fantastiskt bra lopp som trea , tuffaste motståndet hitintills i karriären och gick med fulla linor i mål .
Så pass att han ville knappt stanna när kusken ville efter loppet .
Cerroko har lite bekymmer då han springer o slår ihop , lite trång i gången .
Men han vill verkligen inte galoppera utan ställer sig alltid på en gång och lyckades knipa åt sig sista pengen efter galopp i starten . Ska ändra lite med skoningen på han och nytt försök blir på Måndag på Halmstad . Vi ska även kvala Ståhlebos Mums på måndag , en trevlig häst och det ska bli spännande att se hur det går .
Ståhlebos King startar på Axevalla tisdag , amatörlopp med Håkan B och det ser bra ut för dem på förhand .
På söndag är det Vaggeryd med Skogbys Gallardo . Har varit borta för halsoperation och behöver nog något lopp i kroppen
Värt att notera att alla våra Hot Tub hästar kommer ut under den närmaste veckan alltså .
Dark Xray lägger tävligskorna på hyllan då han tyvärr inte håller i sina ben .
Viljan finns där men utan fräscha ben går det ändå inte .

Nytt i stallet har det oxå kommit , Jåkupp Erik har anlänt från Norrland . En 3 årig valack efter Never Again . Mycket trevlig kille och det ska bli kul att ha han hos oss .
Sköt om er sålänge
Foto : ( inte det bästa men ) Jåkupp Erik

Hej , igår startade Ladybluechip på Åby och hon fortsätter att utvecklas . 3 a på 15,5 och vi var väldigt nöjda med henn...
28/03/2019

Hej , igår startade Ladybluechip på Åby och hon fortsätter att utvecklas . 3 a på 15,5 och vi var väldigt nöjda med henne .
Det har hänt mycket med henne de senaste 6 månaderna och det är en positiv utveckling .
Wallbanger och Enge Kevin var till Axevalla och det blev galopp för Walle . Han slog ihop när Ulf skulle backa ner han på innerspår efter en rejäl öppning från start . Han tyckte han kändes jättefin i övrigt så det får vi se som ett olycksfall i arbetet .
Enge Kevin kämpade väl till en 5 e plats från dödens men Håkan kände att det inte var det rätta stinget i honom och han blåste ovanligt mycket efter loppet . Trots ett tufft lopp utvändigt ledaren kan han ändå bättre än vad han visade idag .

I måndags startade Ståhlebos King på Halmstad . Han fick oxå ett lopp utvändigt ledaren och var trots att det inte blev några pengar positiv . Han kändes fräsch och fin och behövde lopp i kroppen .

I onsdags var vi in med 4 hästar till Halmstad o körde fort .
From the Star och Loseyourself gick i först heatet . Båda fina och kuskarna var nöjda .
I andra heatet var det Ståhlebos Mums och Dark Xray som även de var positiva . Dark närmar sig start igen efter en längre frånvaro . Blir något motiverande jobb till på banan innan . Mums har utvecklats sedan han kom och kommer även han få något mer jobb på banan innan det blir kval .

På lördag är det Axevalla med Haicon och det är ett amatörlopp . Han har blivit behandlad efter senaste starten och det har gått ett tag sedan senast han startade .
Men han har tränat positivt och loppet ser bra ut åt honom på pappret . Håkan B Johansson upp i sulkyn 👍

Bring Me Love blev såld på internetauktionen i tisdags och kommer betäckas i år .
Blir spännande att se vilken hingst de kommer välja åt henne .
Men för skrivande är det jobbigt då det är ens kamrater som lämnar en men man är ju härdad😬 i morgon är det fredag så passar på att önska en trevlig helg
Bilden : Wallbanger R.W

Vår egna buss har fått lite reklam 😁
23/03/2019

Vår egna buss har fått lite reklam 😁

Hej , det var ett tag sedan men har varit en hektisk period o ibland önskar man att dygnet hade fler timmar 🙈Hänt sen si...
22/03/2019

Hej , det var ett tag sedan men har varit en hektisk period o ibland önskar man att dygnet hade fler timmar 🙈
Hänt sen sist är att hästarna fortsätter i överlag att prestera bra och det är vi tacksamma för .
Wallbanger och Enge Kevin möttes i samma lopp på Åby den 7 e och de var mycket bra båda två som 2 a och 3 a där Enge Kevin var den som var 2 a .
På söndag är det dags igen på Axevalla då de åter möts i samma lopp .
De har tränat bra båda två och vi tror på bra prestationer . Ulf Ohlsson får chansen igen bakom Wallbanger och Håkan kör själv Enge Kevin .

Ferry Boko startade på Jägersro och var återigen mycket bra som 2 a , tyvärr för vår del blev han såld innan loppet och fick stanna kvar i Skåne . Naturligtivs var det kännbart när en både så duktig och trevlig häst lämnar vårt stall men som tur är har vi fler fina hästar och vi önskar de nya ägarna lycka till .

Ladybluechip var till Axevalla och hon utvecklas för varje start , gjorde ett jättebra lopp som 4a och med lite mindre otur längs
vägen hade hon varit längre fram .
Tadpole har varit och lyst sitt gaffelband och fått tummen upp på det 👍

Vår Bring Me Love ska sluta tävla och säljs på internetauktionen kommande tisdag .
Trevlig helg 😁 bilden är Tadpole som skaffar ny kompis 😂

Adress

Veka 107
Laholm
31192

Telefon

0706269811

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Stall Håkan K Persson postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Stall Håkan K Persson:

Dela