04/06/2026
Oj, oj, vad ska jag säga.... 🥹
Jag fattar inte riktigt själv att butiken har stängt nu.
Vad gör jag nu? 😅
Överväldigad av alla fina ord samt kärleksfulla gåvor.
Lavendeln och tomatplantan är utplanterade. Blommorna står fint i vaser. Chokladen tacksamt nästan uppätna (delad med familjen såklart 😃🍫).
Även om jag känner sorg, och det gör ganska ont i bröstkorgen nu, så tänker jag på orden mina 2 stora söner sa: "mamma, det är modigt att stänga" och på orden min väninna säger och skriver: "Du ska vara stolt över vad du har byggt upp och vad du har gjort"
Min man som alltid stöttar och har min rygg när det stormar och skickar iväg mig till bryggan för att hämta hem mig själv ❤️🙏
Vänner som hade långa vägar hit, kom för att säga hej då till butiken.
Kollegor, gamla kunder och till och med nya kunder som upptäckte mig idag (!) som uttrycker sina känslor om hur tråkigt och synt det är att butiken upphör.
Plötsligt verkar det som att byn vaknar till och förstår hur viktigt det är med äkta butiker, levande samtal, service, goda råd och gemenskap. Det är fint. 💗
Sms, pm, mail också via den vägen upplyftande ord och tackord.
Tusen tack för all kärlek. 🙏💗
Vad gör jag nu?
Är helt vilse...
Måste få en plan ändå...
Imorgon är jag i butiken för att inventera, föra bok, och fixa. Jag håller dörren öppet för den som vill komma inom och säga hej och eventuellt handla.
Det finns ännu många par skor, en del kosttillskott.
Kanske hittar du presenter eller så tittar du bara inom. 👋
Jag finns där 12-16.
Tusen tack alla fina ni, kunder, patienter, följare.
Vad konstigt detta känns. 😅
Vi ses i byn för jag som person är ju kvar🥰, i butiken under tiden jag plockar, rensar, skickar saker.
💗 kramar!