Via Natura

Via Natura Hälsokostbutik med kvalitetsprodukter samt holistiska behandlingar som akupressur massage zonterapi

15/06/2026

Nu tömmer vi lokalen 🥹

Och så behöver jag hjälp att bli av med en hel del🙏‼️

Så jag tänker digital loppis, det är väl roligt? 🥰

Del 1 kommer idag:

Först till kvarn gäller: hämtas idag kl 16:00

Skriv i PM/kommentarsfältet vad du vill köpa så lägger jag undan det till dig.

Kommer du inte idag, går turen till någon annan!

Obs: betalning sker via Swish eller bankkort.
Vi har ingen kontanthantering längre.

05/06/2026

Brist på östrogenplåster i södra Sverige?

Du har alternativ 🌿 och jag måste bara hoppa in trots att jag har stängt.
För vet du vad?

Jag har ännu ett antal växtbaserade läkemedel & kosttillskott som kan stötta vid klimakteriebesvär 💛
Dessutom-50% 🔥👍👍

✨ Vallningar
✨ Sömn
✨ Humör
✨ Energi

Naturlig balans – på kroppens villkor 💫

📞 0709-724430

Kolla, paxa, swisha, hämta‼️
Jag finns 12-16 i butiken i alla fall.

Oj, oj, vad ska jag säga.... 🥹Jag fattar inte riktigt själv att butiken har stängt nu.Vad gör jag nu? 😅Överväldigad av a...
04/06/2026

Oj, oj, vad ska jag säga.... 🥹

Jag fattar inte riktigt själv att butiken har stängt nu.

Vad gör jag nu? 😅

Överväldigad av alla fina ord samt kärleksfulla gåvor.
Lavendeln och tomatplantan är utplanterade. Blommorna står fint i vaser. Chokladen tacksamt nästan uppätna (delad med familjen såklart 😃🍫).

Även om jag känner sorg, och det gör ganska ont i bröstkorgen nu, så tänker jag på orden mina 2 stora söner sa: "mamma, det är modigt att stänga" och på orden min väninna säger och skriver: "Du ska vara stolt över vad du har byggt upp och vad du har gjort"
Min man som alltid stöttar och har min rygg när det stormar och skickar iväg mig till bryggan för att hämta hem mig själv ❤️🙏

Vänner som hade långa vägar hit, kom för att säga hej då till butiken.

Kollegor, gamla kunder och till och med nya kunder som upptäckte mig idag (!) som uttrycker sina känslor om hur tråkigt och synt det är att butiken upphör.

Plötsligt verkar det som att byn vaknar till och förstår hur viktigt det är med äkta butiker, levande samtal, service, goda råd och gemenskap. Det är fint. 💗

Sms, pm, mail också via den vägen upplyftande ord och tackord.

Tusen tack för all kärlek. 🙏💗

Vad gör jag nu?

Är helt vilse...
Måste få en plan ändå...

Imorgon är jag i butiken för att inventera, föra bok, och fixa. Jag håller dörren öppet för den som vill komma inom och säga hej och eventuellt handla.
Det finns ännu många par skor, en del kosttillskott.
Kanske hittar du presenter eller så tittar du bara inom. 👋

Jag finns där 12-16.

Tusen tack alla fina ni, kunder, patienter, följare.

Vad konstigt detta känns. 😅

Vi ses i byn för jag som person är ju kvar🥰, i butiken under tiden jag plockar, rensar, skickar saker.

💗 kramar!

04/06/2026

NU KÖR VI DE 2 ABSOLUT SISTA TIMMARNA!!
Skor -70%
Resten -50%
Sedan stänger vi för gott 🥹

Kram ❤️

04/06/2026

Det hade betytt mycket att få träffa er innan jag stänger. 🌿💚🌿

EXTRAÖPPET IDAG 13-18 ‼️

ALLRA SUSTA CHANSEN ATT PAXA SKOR FÖR KNAPPT NÅGRA PENGAR.

SKOR -70%
RESTEN -50%

KOM OCH KÄNN DIG VÄLKOMMEN!! ❤️

03/06/2026

👀 SISTA EXTRAÖPPET 4 JUNI 13-18 ‼️

TITTA PÅ REELEN OCH SPEEDDDATE LITE MED VÅRA ALLRA SISTA PRODUKTERNA ❤️

VI HAR 130 PAR SKOR KVAR OCH VISST ÄNNU FINNS DET NÅGOT TILL DIG‼️

SKÖNA VARMA FÖTTER, SMÄRTFRIA FÖTTER I VÅRA FOTRIKTIGA HÄLSOSKOR, INLÄGGSULOR, SKYDD MOT OLIKA KROPPSSMÄRTOR, ÖRTER, KOSTTILLSKOTT, HOMEOPATI, RÖKELSER, ETERISKA OLJOR, GARN, HUDVÅRD, HÅRVPRD, SUPERFOODS, MM.

SER DU NÅGOT SOM DU VILL KÖPA, SKRIV ETT PM SÅ LÄGGER JAG UNDAN DET TILL DIG. ❤️👌

KL 18 STÄNGER JAG FÖR GOTT, SÅ KOM GÄRNA INOM OCH SÄG HEJ 🥰👋

Ni har varit helt underbart idag. Tack tack tack 🙏🤍

KRAM FRANCIS

03/06/2026

EXTRA ÖPPET 3 OCH 4 JUNI 13-18 ‼️

Det hade betytt mycket att få träffa er innan jag stänger 💚

PASSA PÅ OCH FYNDA DET SISTA!

🔥SKORNA PÅ HYLLORNA -70%
🌟ALLA ANDRA VAROR -50%

BARA IDAG OCH IMORGON!

HOPPAS VI SES ❤️

Då kom kvällen som jag med skräckblandad förtjusning har tänkt på minst tusen gånger.Hur känner jag mig, hur ska det gå,...
01/06/2026

Då kom kvällen som jag med skräckblandad förtjusning har tänkt på minst tusen gånger.
Hur känner jag mig, hur ska det gå, vad händer sedan, hur mycket har jag kvar att sälja.
Sömnlösa nätter, min familj har börjat kalla mig för deras nattvandrare...

Här är jag nu. På bryggan, med min te termos och världens kärleksfulla choklad av lilla S ni vet, bästa yngsta kunden som idag kom in igen för att handla ännu mer kristaller som hon namnger med bl.a. "gråfot". Bara en sådan grej.... 🤍🥹 det handskriva kortet, och chokladen: tusen tusen tack, vad du har ett stort hjärta. Det kommer att bli något så in i bomben bra av dig!

Tack även fina C som kom in med en vacker lavendel och en ängel. 💜🙏🌸 den doftade magiskt, vilken vacker gåva. Tack snälla! Jag finns kvar efter det här kapitlet! 😄

Chokladen behöver jag faktiskt lite nu🍫. Jag är så in i hjärtats celler trött. Tomt. Huvudet klarar inte en enda rabattkod mer. Inte räkna växelpengar. Inte slår in varor.
Det är korvstoppning i hela mig.

Samtidigt är jag så in i varenda hjärtslag tacksamt och glad för alla veckor som har gått sedan tidningen publicerade nyheten om stängningen. Överöst med kärlek, med humor, med uppmuntrande ord, kramar, frågor. Helt otroligt vad ni dök upp. ❤️❤️❤️
Jag kommer att sakna det sociala väldans mycket! 🥰

Vad kommer du att göra sedan då?😅

Det där med "sedan" får jag be och återkomma om. Det är något fint på gång men min fokus ligger först och främst på butiken ännu.

Så....

Jag såg att jag har ca 160 par skor kvar, en del örter och teer, en del kosttillskott och mycket annat smått och gott.

På onsdag 3, torsdag 4 juni kommer jag att öppna butiken för att förhoppningsvis sälja ut det sista.
Så om jag får be er snällt att kika inom ännu en gång, så fixar jag riktigt fina rabatter.

Jag önskar SÅ att mina varor gör er glada, att de kommer till nytta. De måste komma ut till er. De får det skittråkigt i lådor i ett lager. De är inte gjorda för det!!

Vad sägs om öppettider 13-18 2 dagar till?

Varmt välkommen, och för dig som kände att du ville komma inom och handla men inte kunde idag, förhoppningsvis ger det dig en liten glädjeskutt att ändå få chansen att hälsa på. ❤️

01/06/2026

🔥Vi kör sista utförsäljning idag och det är lugnt i butiken så jag gör riktigt bra priser nu – vill du komma förbi?😁

Det är NU det gäller‼️‼️

Varmt välkommen! 💜

01/06/2026

Nu är det officiellt den 1a juni och Via Naturas sista dag! Helt overkligt om du frågar mig! 🥹

Så nu har jag förberett en mininoutlet och hoppas att ni är många som vill titta in idag en sista gång och säga hej, och kanske fynda något av de sista skorna, örter, teer, kosttillskotten mm.

Jag har sorterat alla skorna som är kvar efter storlek som ni kan se på bilderna.

Outletpris på skorna idag, passa på att fynda stort:

1 par skor 600,-
2 par skor 1000,-
3 par skor 1200,-
Snitt ord pris på skorna ligger på 899,-.

1 par FÅRSKINNSTOFFLOR 400,-
2 par FÅRSKINNSTOFFLOR 600,-
3 par FÅRSKINNSTOFFLOR 1000,-

FÅRSKINNSTOFFLORNAS ord pris ligger på 699,-

Varmt välkommen idag, jag finns här för att hjälpa dig!

Det finns mycket att välja på!

Kramar ❤️

Adress

Köpmannagatan 4
Osby
28331

Öppettider

Onsdag 10:00 - 18:00
Torsdag 10:00 - 18:00
Fredag 10:00 - 18:00
Lördag 10:00 - 13:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Via Natura postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Via Natura:

Dela