15/06/2026
Tänkte dela med mig lite av vad jag brukar göra för att må bra även på semestern. Inte krascha in i den.
Jag försöker verkligen leva som jag lär. Återhämtning är en nödvändighet för att vi ska fungera optimalt, så det är prio ett. Den kan dock se lite olika ut beroende på hur jag mår och vad som händer i livet. Men sömnen är den allra viktigaste återhämtningen vi har, så den tar jag på stort allvar. Jag behöver 8 timmars sömn för att fungera bra. Ibland mer som 9 timmar eller mindre ner till 7,5. Allt beroende på hur livet ser ut och hur jag mår. Den andra återhämtningen fuskar jag inte med heller. Det kan vara en lugn promenad, en halvtimmes vila, kolla på tv, träna, yoga, massera kroppen, korta pauser med andning, greja i trädgården, försöka vara så Mindful jag kan, vandra i härlig natur, campa och njuta av solen om den visar sig 😊
Jag har slutat att pressa mig själv när jag inte känner mig pigg. Har lärt mig att pausar jag lite så klarar jag mer. Blir också sällan sjuk sen jag började lyssna på kroppen.
Kosten är också viktig för att få energi och för att kroppen ska må bra. Men är heller inte strikt, för det stressar mig mer.
Det är också viktigt att förstå att kroppen och behoven hela tiden ändras. Speciellt hos oss kvinnor 40+ där hormonsystemet förändrar kroppen sakta men säkert.
Vad gör du för att återhämta dig?🌱
Jag jobbar till och med vecka 28, och det finns lediga tider kvar. Och allt jag erbjuder innebär återhämtning 🌱🥰
Kram Maria