19/05/2026
Något måste ändras nu - jag står inte ut längre! 😨
Så vi börjar GÖRA något.
Vi försöker TÄNKA och FORCERA fram en lösning.
Eller vi FLYR genom att distrahera oss eller döva det som är tufft...
Jag tror vi många hamnar där, eller hur?
Vad som helst för att slippa vara i det jobbiga läge vi är i…
Men det vi missar är det allra första steget.
Vi behöver först LANDA och MÖTA det som skaver.
Ta reda på vad vi egentligen BEHÖVER just nu.
För hur ska du annars egentligen kunna hjälpa dig själv? Om du inte vet vad som är fel?
Det är ju annars som att ge en glass🍦till ett barn som ramlat och slagit sig. Det tar ju inte bort skrubbsåret…det flyttar bara fokus till något annat…
För att få till en förändring på riktigt behöver vi först stanna upp och lyssna inåt. Så att vi kan sätta fingret på grundorsaken till att vi inte mår bra.
💭✍🏻Hur funkar det i ditt liv?
Rusar du snabbt fram för att försöka tänka fram en lösning eller tar du dig först tid att möta det onda och ta reda på vad som egentligen skaver?
Jag lovar att lösningen är enklare än du tror om du lägger tid, energi och fokus på rätt saker. Vad som är rätt vet du bara om du lyssnar inåt…❤️
Behöver du hjälp på traven finns jag här för dig. Börja med att skriva några rader på DM så hjälps vi åt att hitta vad du behöver för att må bättre. Allt börjar med ett litet steg 👣
Med värme och kärlek,
Annika