01/06/2026
Yargılanmaktan korktuğunuz için sustuğunuz oldu mu?
“Yanlış bir şey söylersem?”
“Beni yargılarlar mı?”
“Saçma bulurlar mı?”
“Sessiz kalmak daha güvenli…”
Bu düşünceler bazen o kadar baskın hale gelir ki kişi kendi fikirlerini paylaşmaktan, soru sormaktan, hata yapmaktan ve hatta kendisi olmaktan kaçınabilir.
Yargılanma korkusu çoğu zaman sadece başkalarının ne düşündüğüyle ilgili değildir. Arkasında;
▫️ Mükemmeliyetçilik
▫️ İnsanları memnun etme ihtiyacı
▫️ Öz güven eksikliği
▫️ Sosyal kaygı
▫️ Geçmiş olumsuz deneyimler bulunabilir.
Oysa herkes zaman zaman hata yapar, yanlış anlaşılır ya da eleştirilir. Bunlar insan olmanın doğal parçalarıdır.
Kendinizi sürekli filtrelemek yerine şu soruyu sormayı deneyin:
“Gerçekten herkes beni düşünüyor mu, yoksa ben kendimi fazla mı izliyorum?”
Unutmayın; sizi herkesin sevmesi mümkün olmadığı gibi, herkesi memnun etmeniz de mümkün değildir.
💬 Sizce yargılanma korkusu en çok hangi durumda ortaya çıkıyor?